Παρόλο όμως που όπως φαίνεται οι ηλεκτρονικές αγορές είναι το μοναδικό κομμάτι του ελληνικού εμπορίου που έχει τέτοια αλματώδη ανάπτυξη, το καταναλωτικό κοινό συνεχίζει να είναι σχετικά διστακτικό απέναντι στις ηλεκτρονικές αγορές και μόνο το 1/3 των Ελλήνων χρηστών του διαδυκτίου δηλώνουν ότι αγοράζουν κάτι on line.
Η έρευνα αποκάλυψε ότι σχεδόν το 55% των ελληνικών ηλεκτρονικών καταστημάτων έχει βασικές παραλήψεις όσον αφορά την εξυπηρέτηση των πελατών και την πιστοποίηση τους από ανεξάρτητο οργανισμό.
Μόνο 1 στα 4 ελληνικά ηλεκτρονικά καταστήματα λειτουργούν με βέλτιστες πρακτικές που έχουν τα διεθνή ηλεκτρονικά καταστήματα αφού έχουν ξεκάθαρες πρακτικές προστασίας και εξυπηρέτησης πελατών, εξασφαλίζουν την ασφάλεια των συναλλαγών και έχουν ήδη πιστοποιηθεί από ανεξάρτητο φορέα. Πέρα από αυτά όμως παρέχουν και ιδιαίτερα προχωρημένες υπηρεσίες που αξιολογούνται ιδιαίτερα υψηλά από τους Έλληνες καταναλωτές όπως η εξυπηρέτηση μετά την πώληση (after-sales) και η συνεχής πληροφόρηση για την εξέλιξη της παραγγελίας.
Συνοψίζοντας, η έρευνα επισημαίνει ότι είναι αναγκαίο να γίνουν οι σωστές θεσμικές παρεμβάσεις από την Γενική Γραμματεία Εμπορίου στο πλαίσιο της στρατηγικής για την Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση με κύριους άξονες την καταγραφή όλων των ηλεκτρονικών καταστημάτων σε επίσημο μητρώο, την δημιουργία οδηγού βέλτιστων πρακτικών για τις ηλεκτρονικές επιχειρήσεις και συναλλαγές και την συνεχή αξιολόγηση-πιστοποίηση τους από ανεξάρτητο οργανισμό.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου