«Κάθε πότε πρέπει να αλλάζουμε τα ελαστικά στο όχημά μας»; Ένα καίριο ερώτημα για την ασφάλεια μας αλλά και των οικείων μας που όμως δε έχει «ακέραιη» απάντηση. Για τους ανθρώπους της Michelin το χρονικό διάστημα μπορεί να αυξηθεί, χωρίς κανένα πρόβλημα.
Η Michelin θεωρείται ένας από τους κορυφαίους κατασκευαστές ελαστικών και μία εταιρεία η οποία καινοτομεί στο πέρασμα του χρόνου. Αυτή τη φορά το νέο στοιχείo δεν αφορά καθαυτό σε ένα προϊόν της αλλά στη νοοτροπία. Τη νοοτροπία τόσο ημών -που, περιοδικά, μας απασχολεί η αλλαγή ελαστικών στο όχημά μας- όσο και των υπόλοιπων κατασκευαστών του εν λόγω κλάδου.
Το μεσοδιάστημα που απαιτείται για να συμβεί αυτό ποικίλει για τον καθένα μας, αναλόγως της ήδη διαμορφωμένης άποψης που έχει ο καθένας μας περί του πότε πρέπει να συμβεί αυτό ή της άποψης του ανθρώπου που θα ρωτήσουμε τη γνώμη του, για να το πράξουμε.
Ωστόσο, οι άνθρωποι της Michelin θεωρούν ότι είναι εφικτό να κρατάμε περισσότερο τα ελαστικά στο όχημά μας χωρίς να υπάρχει θέμα ασφάλειας ή αντοχής τους, και δεν χρειάζεται να τα αλλάζουμε συντομότερα.
Σύμφωνα με τον κ. Terry Gettys, Εκτελεστικό Αντιπρόεδρο στο τμήμα Έρευνας και Εξέλιξης και μέλος της Εκτελεστικής Επιτροπής του Ομίλου Michelin, τα καλής ποιότητας ελαστικά διατηρούν για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα τα χαρακτηριστικά ασφαλείας τους και αντοχής απ' όσο πιστεύουν οι καταναλωτές.
Επίσης, με αυτό το δεδομένο, η επί μακρότερω διατήρησή τους στο όχημά μας συμβάλλει στην προστασία του περιβάλλοντος καθώς μειώνεται η απαίτηση για πρώτες ύλες για την κατασκευή νέων ελαστικών αλλά και η κατανάλωση καυσίμου (μικρότερη αντίσταση κύλισης).
Οι έρευνες
Τα στελέχη της Γαλλικής εταιρείας πραγματοποίησαν συγκριτικές δοκιμές με χρησιμοποιημένα καλής ποιότητας ελαστικά και με καινούργια «χαμηλότερου κόστους» αγοράς. Οι δοκιμές έγιναν τόσο σε βρεγμένο όσο και σε στεγνό οδόστρωμα και αφορούσαν συνολικά 24 λάστιχα διάφορων κατασκευαστών, διαστάσεων και τεχνικών χαρακτηριστικών. Τα αποτελέσματα αυτών έδειξαν ότι σε βρεγμένο οδόστρωμα τα χρησιμοποιημένα ελαστικά καλής ποιότητας έχουν ισάξια συμπεριφορά από τα καινούργια «χαμηλότερου κόστους» σε ό,τι αφορά το όριο απώλειας πρόσφυσης. Σε στεγνό οδόστρωμα, από την ανάλυση των δεδομένων φάνηκε ότι τα χρησιμοποιημένα ελαστικά καλής ποιότητας έχουν καλύτερες επιδόσεις από ό,τι ένα καινούργιο ελαστικό, είτε «χαμηλότερου κόστους» είτε καλής ποιότητας, τόσο στη διαδικασία φρεναρίσματος, όσο και σε ό,τι αφορά την κατανάλωση καυσίμου όσο και τον θόρυβο κύλισης. Αυτό συμβαίνει επειδή η -πάντα εντός του θεσμοθετημένου ορίου ασφαλείας- φθορά του συμβάλλει σε αυτά (μεγαλύτερη επιφάνεια ελαστικού σε επαφή με το δρόμο, μικρότερη διάμετρος).
Όπως έγινε γνωστό, τα χρησιμοποιημένα ελαστικά καλής ποιότητας δεν ήταν απαραίτητα της Michelin αλλά και άλλων άμεσων εμπορικών ανταγωνιστών στα οποία το ύψος του πέλματος μειώθηκε τεχνικά στα 2 mm για να πραγματοποιηθούν οι συγκριτικές δοκιμές. Θυμίζουμε ότι το επίσημα θεσμοθετημένο όριο ασφαλείας πριν την αναγκαστική αλλαγή ελαστικών είναι τα 1,6 mm ύψος πέλματος και οι άνθρωποι της Γαλλικής εταιρείας υποστηρίζουν ότι τα ευρήματά τους ισχύουν αυτούσια ακόμα και σε αυτό το όριο.
Η αλλαγή στη νοοτροπία
Σύμφωνα με τα στελέχη της Michelin, στόχος τους είναι να ξεκινήσει μια συζήτηση με τους υπόλοιπους κατασκευαστές ελαστικών για το πότε πρέπει ν' αντικαθίσταται ένα ελαστικό αλλά και για την αναγκαιότητα να πραγματοποιούν αυτοί (κατασκευαστές) δοκιμές προσομοίωσης σε βρεγμένο οδόστρωμα με χρησιμοποιημένα ελαστικά και τα ανακοινώνονται επίσημα. Με αυτό τον τρόπο θα καταδείξουν ότι ένα χρησιμοποιημένο ελαστικό διατηρεί τις νόρμες ασφαλείας και τα τεχνικά χαρακτηριστικά του για περισσότερο χρονικό διάστημα απ' όσο θεωρεί το αγοραστικό κοινό, παρά την φθορά του. Έτσι δεν χρειάζεται ν' αντικαθίστανται νωρίτερα τα ελαστικά, κάτι που σημαίνει περισσότερα έξοδα αλλά και χρήση περισσότερων πρώτων υλών για την κατασκευή νέων ελαστικών.
Οι άνθρωποι της Michelin αναγνωρίζουν ότι αυτή η προσπάθειά τους δεν θα είναι εύκολη καθώς η αγορά έχει τους δικούς της κανόνες και είναι δύσκολο αυτοί να μεταβληθούν. Ωστόσο θεωρούν ότι με αυτή την επιλογή τους τίθενται για μία ακόμα φορά επικεφαλής στον κλάδο τους και ότι κάποια στιγμή θα πείσουν για την ορθότητα της επιλογής τους, όπως έχει συμβεί στο παρελθόν με άλλες πρωτοβουλίες που πήραν και οι οποίες φάνταζαν «περίεργες» για την εποχή τους, μέχρι να τις αποδεχτούν και τελικά να τις εφαρμόσουν και οι εμπορικοί ανταγωνιστές τους.
Περισσότερα για τη νέα προσπάθεια της Michelin να παρατείνει το μεσοδιάστημα αλλαγής ελαστικών σε ένα όχημα μπορείτε να διαβάσετε στο επόμενο τεύχους του «Car and Driver».
Η Michelin θεωρείται ένας από τους κορυφαίους κατασκευαστές ελαστικών και μία εταιρεία η οποία καινοτομεί στο πέρασμα του χρόνου. Αυτή τη φορά το νέο στοιχείo δεν αφορά καθαυτό σε ένα προϊόν της αλλά στη νοοτροπία. Τη νοοτροπία τόσο ημών -που, περιοδικά, μας απασχολεί η αλλαγή ελαστικών στο όχημά μας- όσο και των υπόλοιπων κατασκευαστών του εν λόγω κλάδου.
Το μεσοδιάστημα που απαιτείται για να συμβεί αυτό ποικίλει για τον καθένα μας, αναλόγως της ήδη διαμορφωμένης άποψης που έχει ο καθένας μας περί του πότε πρέπει να συμβεί αυτό ή της άποψης του ανθρώπου που θα ρωτήσουμε τη γνώμη του, για να το πράξουμε.
Ωστόσο, οι άνθρωποι της Michelin θεωρούν ότι είναι εφικτό να κρατάμε περισσότερο τα ελαστικά στο όχημά μας χωρίς να υπάρχει θέμα ασφάλειας ή αντοχής τους, και δεν χρειάζεται να τα αλλάζουμε συντομότερα.
Σύμφωνα με τον κ. Terry Gettys, Εκτελεστικό Αντιπρόεδρο στο τμήμα Έρευνας και Εξέλιξης και μέλος της Εκτελεστικής Επιτροπής του Ομίλου Michelin, τα καλής ποιότητας ελαστικά διατηρούν για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα τα χαρακτηριστικά ασφαλείας τους και αντοχής απ' όσο πιστεύουν οι καταναλωτές.
Επίσης, με αυτό το δεδομένο, η επί μακρότερω διατήρησή τους στο όχημά μας συμβάλλει στην προστασία του περιβάλλοντος καθώς μειώνεται η απαίτηση για πρώτες ύλες για την κατασκευή νέων ελαστικών αλλά και η κατανάλωση καυσίμου (μικρότερη αντίσταση κύλισης).
Οι έρευνες
Τα στελέχη της Γαλλικής εταιρείας πραγματοποίησαν συγκριτικές δοκιμές με χρησιμοποιημένα καλής ποιότητας ελαστικά και με καινούργια «χαμηλότερου κόστους» αγοράς. Οι δοκιμές έγιναν τόσο σε βρεγμένο όσο και σε στεγνό οδόστρωμα και αφορούσαν συνολικά 24 λάστιχα διάφορων κατασκευαστών, διαστάσεων και τεχνικών χαρακτηριστικών. Τα αποτελέσματα αυτών έδειξαν ότι σε βρεγμένο οδόστρωμα τα χρησιμοποιημένα ελαστικά καλής ποιότητας έχουν ισάξια συμπεριφορά από τα καινούργια «χαμηλότερου κόστους» σε ό,τι αφορά το όριο απώλειας πρόσφυσης. Σε στεγνό οδόστρωμα, από την ανάλυση των δεδομένων φάνηκε ότι τα χρησιμοποιημένα ελαστικά καλής ποιότητας έχουν καλύτερες επιδόσεις από ό,τι ένα καινούργιο ελαστικό, είτε «χαμηλότερου κόστους» είτε καλής ποιότητας, τόσο στη διαδικασία φρεναρίσματος, όσο και σε ό,τι αφορά την κατανάλωση καυσίμου όσο και τον θόρυβο κύλισης. Αυτό συμβαίνει επειδή η -πάντα εντός του θεσμοθετημένου ορίου ασφαλείας- φθορά του συμβάλλει σε αυτά (μεγαλύτερη επιφάνεια ελαστικού σε επαφή με το δρόμο, μικρότερη διάμετρος).
Όπως έγινε γνωστό, τα χρησιμοποιημένα ελαστικά καλής ποιότητας δεν ήταν απαραίτητα της Michelin αλλά και άλλων άμεσων εμπορικών ανταγωνιστών στα οποία το ύψος του πέλματος μειώθηκε τεχνικά στα 2 mm για να πραγματοποιηθούν οι συγκριτικές δοκιμές. Θυμίζουμε ότι το επίσημα θεσμοθετημένο όριο ασφαλείας πριν την αναγκαστική αλλαγή ελαστικών είναι τα 1,6 mm ύψος πέλματος και οι άνθρωποι της Γαλλικής εταιρείας υποστηρίζουν ότι τα ευρήματά τους ισχύουν αυτούσια ακόμα και σε αυτό το όριο.
Η αλλαγή στη νοοτροπία
Σύμφωνα με τα στελέχη της Michelin, στόχος τους είναι να ξεκινήσει μια συζήτηση με τους υπόλοιπους κατασκευαστές ελαστικών για το πότε πρέπει ν' αντικαθίσταται ένα ελαστικό αλλά και για την αναγκαιότητα να πραγματοποιούν αυτοί (κατασκευαστές) δοκιμές προσομοίωσης σε βρεγμένο οδόστρωμα με χρησιμοποιημένα ελαστικά και τα ανακοινώνονται επίσημα. Με αυτό τον τρόπο θα καταδείξουν ότι ένα χρησιμοποιημένο ελαστικό διατηρεί τις νόρμες ασφαλείας και τα τεχνικά χαρακτηριστικά του για περισσότερο χρονικό διάστημα απ' όσο θεωρεί το αγοραστικό κοινό, παρά την φθορά του. Έτσι δεν χρειάζεται ν' αντικαθίστανται νωρίτερα τα ελαστικά, κάτι που σημαίνει περισσότερα έξοδα αλλά και χρήση περισσότερων πρώτων υλών για την κατασκευή νέων ελαστικών.
Οι άνθρωποι της Michelin αναγνωρίζουν ότι αυτή η προσπάθειά τους δεν θα είναι εύκολη καθώς η αγορά έχει τους δικούς της κανόνες και είναι δύσκολο αυτοί να μεταβληθούν. Ωστόσο θεωρούν ότι με αυτή την επιλογή τους τίθενται για μία ακόμα φορά επικεφαλής στον κλάδο τους και ότι κάποια στιγμή θα πείσουν για την ορθότητα της επιλογής τους, όπως έχει συμβεί στο παρελθόν με άλλες πρωτοβουλίες που πήραν και οι οποίες φάνταζαν «περίεργες» για την εποχή τους, μέχρι να τις αποδεχτούν και τελικά να τις εφαρμόσουν και οι εμπορικοί ανταγωνιστές τους.
Περισσότερα για τη νέα προσπάθεια της Michelin να παρατείνει το μεσοδιάστημα αλλαγής ελαστικών σε ένα όχημα μπορείτε να διαβάσετε στο επόμενο τεύχους του «Car and Driver».
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟ ΤΟ: CAR AND DRIVER.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου