Πριν από λίγο καιρό, η αυτο-οδήγηση αυτοκινήτων έμοιαζε με σενάριο
επιστημονικής φαντασίας. Όμως, η Google λειτουργεί πλέον τα αποκαλούμενα
αυτόνομα αυτοκίνητα στην Καλιφόρνια και τη Νεβάδα και την περασμένη
εβδομάδα στο ετήσιο Consumer Electronics Show στο Λας Βέγκας, η Toyota
και η Audi παρουσίασαν πρωτότυπα αυτο-οδηγούμενα αυτοκίνητα προς πώληση
σε κανονικούς αγοραστές αυτοκινήτων. (Ο συνιδρυτής της Google Sergey
Brin δήλωσε πέρυσι ότι αναμένει η εταιρεία του να τα έχει έτοιμα για το
ευρύ κοινό μέσα σε πέντε χρόνια). Σε μια πρόσφατη έκθεση για
αυτο-οδηγούμενα αυτοκίνητα, η εταιρεία συμβούλων KPMG και το Κέντρο
Ερευνών για την Αυτοκινητοβιομηχανία προέβλεψαν ότι η οδήγηση είναι «στα
πρόθυρα μιας νέας τεχνολογικής επανάστασης».
Αλλά καθώς το ενδιαφέρον για τα αυτο-οδηγούμενα αυτοκίνητα αυξάνεται, υπάρχει ένα ζήτημα στο οποίο δεν έχουμε δώσει πολύ προσοχή: θα είναι νόμιμα; Και αν είναι, πώς θα πρέπει να προσαρμοστούν οι νόμοι της οδήγησης; Όλοι οι κανόνες μας για την οδήγηση – από το ποιος πληρώνει ένα πρόστιμο για υπερβολική ταχύτητα ως το ποιος ευθύνεται για μια σύγκρουση- βασίζονται στον άνθρωπο που είναι πίσω από το τιμόνι. Αυτό θα πρέπει να αλλάξει.
Υπάρχουν κάποιοι σοβαροί λόγοι για την υποστήριξη των αυτο-οδηγούμενων αυτοκινήτων. Τα κανονικά αυτοκίνητα είναι αναποτελεσματικά: ο μέσος μετακινούμενος ξοδεύει 250 ώρες το χρόνο πίσω από το τιμόνι. Είναι επικίνδυνο. Τα τροχαία δυστυχήματα είναι η πρώτη αιτία θανάτου για τους Αμερικανούς 4 έως 34 ετών και κοστίζουν περίπου 300 δις δολάρια το χρόνο. Η Google και άλλοι υποστηρικτές τους πιστεύουν ότι τα αυτο-οδηγούμενα αυτοκίνητα μπορούν να κάνουν την οδήγηση πιο αποτελεσματική και ασφαλέστερη, εξαλείφοντας την αφηρημένη οδήγηση και άλλα ανθρώπινα λάθη. Τα αυτο-οδηγούμενα αυτοκίνητα της Google έχουν κάμερες στην κορυφή για να κοιτάζουν γύρω τους και υπολογιστές να κάνουν την οδήγηση. Το ιστορικό ασφαλείας τους είναι εντυπωσιακό μέχρι στιγμής. Στα πρώτα 300.000 μίλια, η Google ανέφερε ότι τα αυτοκίνητά της δεν είχαν ούτε ένα ατύχημα. Τον περασμένο Αύγουστο, ένα είχε ένα μικρό χτύπημα στο φτερό, αλλά η Google ανακοίνωσε ότι συνέβη ενώ κάποιος το οδηγούσε κανονικά.
Μετά από μια δυνατή εκστρατεία άσκησης πιέσεων και εισφορές, η Google έπεισε την Καλιφόρνια και τη Νεβάδα να θεσπίσουν νόμους για τα αυτο-οδηγούμενα αυτοκίνητα. Ο νόμος στην Καλιφόρνια πέρασε εύκολα και άλλες πολιτείες μπορεί να ακολουθήσουν σύντομα. Η Alliance of Automobile Manufacturers (Ένωση των Κατασκευαστών Αυτοκινήτων), η οποία εκπροσωπεί μεγάλους κατασκευαστές αυτοκινήτων όπως η GM και η Toyota, αντιτάχθηκε στη νομοθεσία της Καλιφόρνια, φοβούμενη ότι θα γίνει πολύ εύκολο για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων και τους ιδιώτες να τροποποιήσουν τα αυτοκίνητά τους ώστε να γίνουν αυτο-οδηγούμενα, χωρίς την προσεκτική προστασία που δημιούργησε η Google.
Αυτή είναι μια λογική ανησυχία. Αν θέλουμε να έχουμε αυτο-οδηγούμενα αυτοκίνητα, οι τεχνικές προδιαγραφές πρέπει να είναι αρκετά ακριβείς. Επειδή κάποιος γείτονάς σας μπορεί να κάνει το αυτοκίνητό του να οδηγείται μόνο του χρησιμοποιώντας ένα παλιό υπολογιστή και κάποια σύνεργα αλιείας, δεν σημαίνει ότι θα πρέπει να επιτρέπεται.
Καθώς τα αυτο-οδηγούμενα αυτοκίνητα γίνονται πιο κοινά, θα προκύπτει πλήθος νέων νομικών ζητημάτων. Αν ένα αυτο-οδηγούμενο αυτοκίνητο εμπλακεί σε ένα ατύχημα, ο άνθρωπος ο οποίος είναι «συνοδηγός» δεν μπορεί να είναι πλήρως υπεύθυνος – μπορεί ακόμη και να είναι θύμα. Ποιον θα πρέπει να μηνύσει κάποιος που τρακάρει με αυτο-οδηγούμενο αυτοκίνητο; Τον άνθρωπο του αυτο-οδηγούμενου αυτοκινήτου ή τον κατασκευαστή του αυτοκινήτου; Νέοι νόμοι θα πρέπει να συνταχθούν για να διευκρινίζουν όλες αυτές τις καταστάσεις.
Κατά πόσο θα εμπλέκεται ο «συνοδηγός» και πόσο προσεκτικός θα πρέπει να είναι; Όπως αναρωτιέται μία έκθεση της Stanford Law School, «Πρέπει οι ‘οδηγοί’ να παραμένουν σε εγρήγορση, με τα χέρια τους στο τιμόνι και τα μάτια τους στο δρόμο; Αν όχι, τι είναι αυτά που μπορούν να κάνουν μέσα ή έξω από το όχημα;» Θα μπορεί ο άνθρωπος να πίνει στο αυτοκίνητο; Να γράφει μηνύματα στο κινητό; Να διαβάσει ένα βιβλίο; Όπως ήταν αναμενόμενο, η ασφαλιστική βιομηχανία ανησυχεί ιδιαίτερα – και θα ήθελε τα πράγματα να κινούνται αργά. Οι ασφαλιστικές εταιρείες υποστηρίζουν ότι όλοι οι κανόνες ασφάλειας του αυτοκινήτου μπορεί να χρειαστεί να ξαναγραφτούν, ρίχνοντας την ευθύνη λιγότερο σε αυτούς που λειτουργούν τα αυτοκίνητα και περισσότερο σε αυτούς που τα κατασκευάζουν.
Κατά την τελετή υπογραφής του νόμου για την αυτο-οδήγηση στην Καλιφόρνια, ρώτησαν τον κυβερνήτη της πολιτείας Τζέρι Μπράουν ποιος είναι υπεύθυνος όταν ένα αυτο-οδηγούμενο αυτοκίνητο περάσει με κόκκινο. Εκείνος απάντησε: «Δεν ξέρω –αυτός στον όποιο ανήκει το αυτοκίνητο, υποθέτω. Θα βρούμε τη λύση. Αυτό θα είναι το πιο εύκολο πράγμα που έχουμε να κάνουμε». Ο Μπριν της Google αστειεύτηκε, λέγοντα ότι «τα αυτο-οδηγούμενα αυτοκίνητα δεν περνούν με κόκκινο».
Καμιά απάντηση δεν είναι επαρκής. Η αυτο-οδήγηση αυτοκινήτων θα πρέπει να είναι νόμιμη – και είναι πιθανό να αρχίσει να εμφανίζεται πιο γρήγορα και σε μεγαλύτερο ποσοστό από ό,τι οι άνθρωποι αναμένουν. Αλλά αν συμβεί αυτό, θα πρέπει να αρχίσουμε να σκεφτόμαστε σχετικά με τα νομικά ζητήματα τώρα. Διακυβεύονται πολλά από την λειτουργία, γρήγορων, αυτο-οδηγούμενων οχημάτων στους δρόμους και το «θα τα βρούμε» δεν αρκεί.
ideas.time
AΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ ΤΟ Αntinews.gr
Αλλά καθώς το ενδιαφέρον για τα αυτο-οδηγούμενα αυτοκίνητα αυξάνεται, υπάρχει ένα ζήτημα στο οποίο δεν έχουμε δώσει πολύ προσοχή: θα είναι νόμιμα; Και αν είναι, πώς θα πρέπει να προσαρμοστούν οι νόμοι της οδήγησης; Όλοι οι κανόνες μας για την οδήγηση – από το ποιος πληρώνει ένα πρόστιμο για υπερβολική ταχύτητα ως το ποιος ευθύνεται για μια σύγκρουση- βασίζονται στον άνθρωπο που είναι πίσω από το τιμόνι. Αυτό θα πρέπει να αλλάξει.
Υπάρχουν κάποιοι σοβαροί λόγοι για την υποστήριξη των αυτο-οδηγούμενων αυτοκινήτων. Τα κανονικά αυτοκίνητα είναι αναποτελεσματικά: ο μέσος μετακινούμενος ξοδεύει 250 ώρες το χρόνο πίσω από το τιμόνι. Είναι επικίνδυνο. Τα τροχαία δυστυχήματα είναι η πρώτη αιτία θανάτου για τους Αμερικανούς 4 έως 34 ετών και κοστίζουν περίπου 300 δις δολάρια το χρόνο. Η Google και άλλοι υποστηρικτές τους πιστεύουν ότι τα αυτο-οδηγούμενα αυτοκίνητα μπορούν να κάνουν την οδήγηση πιο αποτελεσματική και ασφαλέστερη, εξαλείφοντας την αφηρημένη οδήγηση και άλλα ανθρώπινα λάθη. Τα αυτο-οδηγούμενα αυτοκίνητα της Google έχουν κάμερες στην κορυφή για να κοιτάζουν γύρω τους και υπολογιστές να κάνουν την οδήγηση. Το ιστορικό ασφαλείας τους είναι εντυπωσιακό μέχρι στιγμής. Στα πρώτα 300.000 μίλια, η Google ανέφερε ότι τα αυτοκίνητά της δεν είχαν ούτε ένα ατύχημα. Τον περασμένο Αύγουστο, ένα είχε ένα μικρό χτύπημα στο φτερό, αλλά η Google ανακοίνωσε ότι συνέβη ενώ κάποιος το οδηγούσε κανονικά.
Μετά από μια δυνατή εκστρατεία άσκησης πιέσεων και εισφορές, η Google έπεισε την Καλιφόρνια και τη Νεβάδα να θεσπίσουν νόμους για τα αυτο-οδηγούμενα αυτοκίνητα. Ο νόμος στην Καλιφόρνια πέρασε εύκολα και άλλες πολιτείες μπορεί να ακολουθήσουν σύντομα. Η Alliance of Automobile Manufacturers (Ένωση των Κατασκευαστών Αυτοκινήτων), η οποία εκπροσωπεί μεγάλους κατασκευαστές αυτοκινήτων όπως η GM και η Toyota, αντιτάχθηκε στη νομοθεσία της Καλιφόρνια, φοβούμενη ότι θα γίνει πολύ εύκολο για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων και τους ιδιώτες να τροποποιήσουν τα αυτοκίνητά τους ώστε να γίνουν αυτο-οδηγούμενα, χωρίς την προσεκτική προστασία που δημιούργησε η Google.
Αυτή είναι μια λογική ανησυχία. Αν θέλουμε να έχουμε αυτο-οδηγούμενα αυτοκίνητα, οι τεχνικές προδιαγραφές πρέπει να είναι αρκετά ακριβείς. Επειδή κάποιος γείτονάς σας μπορεί να κάνει το αυτοκίνητό του να οδηγείται μόνο του χρησιμοποιώντας ένα παλιό υπολογιστή και κάποια σύνεργα αλιείας, δεν σημαίνει ότι θα πρέπει να επιτρέπεται.
Καθώς τα αυτο-οδηγούμενα αυτοκίνητα γίνονται πιο κοινά, θα προκύπτει πλήθος νέων νομικών ζητημάτων. Αν ένα αυτο-οδηγούμενο αυτοκίνητο εμπλακεί σε ένα ατύχημα, ο άνθρωπος ο οποίος είναι «συνοδηγός» δεν μπορεί να είναι πλήρως υπεύθυνος – μπορεί ακόμη και να είναι θύμα. Ποιον θα πρέπει να μηνύσει κάποιος που τρακάρει με αυτο-οδηγούμενο αυτοκίνητο; Τον άνθρωπο του αυτο-οδηγούμενου αυτοκινήτου ή τον κατασκευαστή του αυτοκινήτου; Νέοι νόμοι θα πρέπει να συνταχθούν για να διευκρινίζουν όλες αυτές τις καταστάσεις.
Κατά πόσο θα εμπλέκεται ο «συνοδηγός» και πόσο προσεκτικός θα πρέπει να είναι; Όπως αναρωτιέται μία έκθεση της Stanford Law School, «Πρέπει οι ‘οδηγοί’ να παραμένουν σε εγρήγορση, με τα χέρια τους στο τιμόνι και τα μάτια τους στο δρόμο; Αν όχι, τι είναι αυτά που μπορούν να κάνουν μέσα ή έξω από το όχημα;» Θα μπορεί ο άνθρωπος να πίνει στο αυτοκίνητο; Να γράφει μηνύματα στο κινητό; Να διαβάσει ένα βιβλίο; Όπως ήταν αναμενόμενο, η ασφαλιστική βιομηχανία ανησυχεί ιδιαίτερα – και θα ήθελε τα πράγματα να κινούνται αργά. Οι ασφαλιστικές εταιρείες υποστηρίζουν ότι όλοι οι κανόνες ασφάλειας του αυτοκινήτου μπορεί να χρειαστεί να ξαναγραφτούν, ρίχνοντας την ευθύνη λιγότερο σε αυτούς που λειτουργούν τα αυτοκίνητα και περισσότερο σε αυτούς που τα κατασκευάζουν.
Κατά την τελετή υπογραφής του νόμου για την αυτο-οδήγηση στην Καλιφόρνια, ρώτησαν τον κυβερνήτη της πολιτείας Τζέρι Μπράουν ποιος είναι υπεύθυνος όταν ένα αυτο-οδηγούμενο αυτοκίνητο περάσει με κόκκινο. Εκείνος απάντησε: «Δεν ξέρω –αυτός στον όποιο ανήκει το αυτοκίνητο, υποθέτω. Θα βρούμε τη λύση. Αυτό θα είναι το πιο εύκολο πράγμα που έχουμε να κάνουμε». Ο Μπριν της Google αστειεύτηκε, λέγοντα ότι «τα αυτο-οδηγούμενα αυτοκίνητα δεν περνούν με κόκκινο».
Καμιά απάντηση δεν είναι επαρκής. Η αυτο-οδήγηση αυτοκινήτων θα πρέπει να είναι νόμιμη – και είναι πιθανό να αρχίσει να εμφανίζεται πιο γρήγορα και σε μεγαλύτερο ποσοστό από ό,τι οι άνθρωποι αναμένουν. Αλλά αν συμβεί αυτό, θα πρέπει να αρχίσουμε να σκεφτόμαστε σχετικά με τα νομικά ζητήματα τώρα. Διακυβεύονται πολλά από την λειτουργία, γρήγορων, αυτο-οδηγούμενων οχημάτων στους δρόμους και το «θα τα βρούμε» δεν αρκεί.
ideas.time
AΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ ΤΟ Αntinews.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου