Πλοίο που ναυπηγείται στη Νότια Κορέα αντισταθμίζει την κίνηση των κυμάτων χάρη σε δεξαμενές νερού στο κύτος του.
Οσλο
Οι δραμαμίνες θα είναι περιττές σε ένα πλοίο νέου σχεδιασμού που ναυπηγείται για λογαριασμό νορβηγικής εταιρείας. Χάρη σε ειδικές δεξαμενές νερού που κρύβονται μέσα στο κύτος, το πλοίο αντισταθμίζει την κίνηση των κυμάτων και προσφέρει έτσι αυξημένη άνεση για τους επιβάτες.
Το πλοίο που παρήγγειλε η εταιρεία Østensjø θα χρησιμοποιηθεί ως «ξενοδοχειακή μονάδα» για τη διαμονή του προσωπικού που εργάζεται σε υπεράκτιες πλατφόρμες πετρελαίου και αερίου.
Δεξαμενές σχήματος «U»
To λίκνισμα που προκαλούν τα κύματα μειώνεται χάρη σε δεξαμενές σχήματος «U» που βρίσκονται στον πυθμένα και τα πλαϊνά του κύτους. Οι δεξαμενές είναι μισογεμάτες με νερό, το οποίο μπορεί να τεθεί σε κίνηση με τη διοχέτευση πεπιεσμένου αέρα από βαλβίδες που βρίσκονται στις οροφές των δεξαμενών.
«Οι δεξαμενές γεμίζουν με νερό, το οποίο τίθεται σε κίνηση σε αντίθετη φάση σε σχέση με τις δυνάμεις των κυμάτων που ασκούνται στο κύτος» εξηγεί ο Άντερς Άλτερσκερ της εταιρείας Marintek, η οποία πραγματοποιεί εργαστηριακές δοκιμές του πλοίου σε μοντέλα υπό κλίμακα.
Αζιμουθιακές προπέλες
Επιπλέον, το πλοίο φέρει στην πρύμνη και στην πλώρη έξι «αζιμουθιακές προπέλες» (διακρίνονται στην παραπάνω εικόνα), οι οποίες μπορούν να περιστρέφονται σε οποιαδήποτε κατεύθυνση και να αντισταθμίζουν έτσι τις δυνάμεις που ασκούνται από τα κύματα, τα ρεύματα και τον αέρα. Οι προπέλες επικοινωνούν με ένα σύστημα ελέγχου με δέκτη GPS, έτσι ώστε το πλοίο να παραμένει σταθερό στη θέση του.
Αυτό έχει κρίσιμη σημασία όσο το πλοίο παραμένει συνδεδεμένο στην πλατφόρμα εξόρυξης μέσω μιας τηλεσκοπικής γέφυρας μήκους 55 μέτρων. Σε αυτή τη θέση, το σκάφος πρέπει να διατηρεί σταθερή θέση και παράλληλα να περιορίζει στο ελάχιστο τις κατακόρυφες μετατοπίσεις.
Η κατασκευή του πλοίου έχει ξεκινήσει στα ναυπηγεία της Hyundai Heavy Industries στη Νότια Κορέα.
Το άρθρο αναδημοσιεύται από: ΤΟ ΒΗΜΑ / science
Οσλο
Οι δραμαμίνες θα είναι περιττές σε ένα πλοίο νέου σχεδιασμού που ναυπηγείται για λογαριασμό νορβηγικής εταιρείας. Χάρη σε ειδικές δεξαμενές νερού που κρύβονται μέσα στο κύτος, το πλοίο αντισταθμίζει την κίνηση των κυμάτων και προσφέρει έτσι αυξημένη άνεση για τους επιβάτες.
Το πλοίο που παρήγγειλε η εταιρεία Østensjø θα χρησιμοποιηθεί ως «ξενοδοχειακή μονάδα» για τη διαμονή του προσωπικού που εργάζεται σε υπεράκτιες πλατφόρμες πετρελαίου και αερίου.
Δεξαμενές σχήματος «U»
To λίκνισμα που προκαλούν τα κύματα μειώνεται χάρη σε δεξαμενές σχήματος «U» που βρίσκονται στον πυθμένα και τα πλαϊνά του κύτους. Οι δεξαμενές είναι μισογεμάτες με νερό, το οποίο μπορεί να τεθεί σε κίνηση με τη διοχέτευση πεπιεσμένου αέρα από βαλβίδες που βρίσκονται στις οροφές των δεξαμενών.
«Οι δεξαμενές γεμίζουν με νερό, το οποίο τίθεται σε κίνηση σε αντίθετη φάση σε σχέση με τις δυνάμεις των κυμάτων που ασκούνται στο κύτος» εξηγεί ο Άντερς Άλτερσκερ της εταιρείας Marintek, η οποία πραγματοποιεί εργαστηριακές δοκιμές του πλοίου σε μοντέλα υπό κλίμακα.
Αζιμουθιακές προπέλες
Επιπλέον, το πλοίο φέρει στην πρύμνη και στην πλώρη έξι «αζιμουθιακές προπέλες» (διακρίνονται στην παραπάνω εικόνα), οι οποίες μπορούν να περιστρέφονται σε οποιαδήποτε κατεύθυνση και να αντισταθμίζουν έτσι τις δυνάμεις που ασκούνται από τα κύματα, τα ρεύματα και τον αέρα. Οι προπέλες επικοινωνούν με ένα σύστημα ελέγχου με δέκτη GPS, έτσι ώστε το πλοίο να παραμένει σταθερό στη θέση του.
Αυτό έχει κρίσιμη σημασία όσο το πλοίο παραμένει συνδεδεμένο στην πλατφόρμα εξόρυξης μέσω μιας τηλεσκοπικής γέφυρας μήκους 55 μέτρων. Σε αυτή τη θέση, το σκάφος πρέπει να διατηρεί σταθερή θέση και παράλληλα να περιορίζει στο ελάχιστο τις κατακόρυφες μετατοπίσεις.
Η κατασκευή του πλοίου έχει ξεκινήσει στα ναυπηγεία της Hyundai Heavy Industries στη Νότια Κορέα.
Το άρθρο αναδημοσιεύται από: ΤΟ ΒΗΜΑ / science
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου