Η μείωση της συνολικής διάρκειας του ταξιδιού των επιβατών των αεροπορικών μεταφορών κατά μία ώρα, για τα ταξίδια εντός της Ευρώπης, είναι ο στόχος του νέου ευρωπαϊκού ερευνητικού έργου PASSΜΕ, στο οποίο συμμετέχει το Ερευνητικό Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο Συστημάτων Επικοινωνιών και Υπολογιστών (ΕΠΙΣΕΥ) του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου (ΕΜΠ).
Ευρωπαίοι εμπειρογνώμονες στους τομείς των αερομεταφορών, του σχεδιασμού αεροδρομίων και αεροπλάνων, καθώς επίσης και της ακαδημαϊκής κοινότητας, θα συνεργαστούν στο έργο PASSME (Personalised Airport Systems for Seamless Mobility and Experience Project to Deliver Real Time Saving for Passengers), συνολικού προϋπολογισμού 4,9 εκατομμυρίων ευρώ, το οποίο χρηματοδοτείται από την ΕΕ, στο πλαίσιο του προγράμματος έρευνας και καινοτομίας «Ορίζοντας 2020» και θα διαρκέσει τρία χρόνια.
Οι καινοτόμες τεχνολογίες του έργου, το οποίο αποτελείται από μία κοινοπραξία 12 εταίρων από επτά ευρωπαϊκές χώρες, θα δοκιμαστούν στα αεροδρόμια του Αμβούργου στη Γερμανία και του Άμστερνταμ (Σκίπχολ) στην Ολλανδία.
Η εταιρεία Airbus προβλέπει έως το 2032 αύξηση της παγκόσμιας εναέριας κυκλοφορίας κατά 4,7% σε ετήσια βάση, με συνέπεια τη μεγάλη αύξηση του συνολικού αριθμού των επιβατών που θα διέρχονται από τους αερολιμένες.
Οι καινοτομίες του έργου PASSME αποσκοπούν στη μείωση του συνολικού χρόνου ταξιδιού του κάθε επιβάτη, από την είσοδό του στο αεροδρόμιο αναχώρησης μέχρι την έξοδό του από το αεροδρόμιο άφιξης, κατά 60 λεπτά. Αυτό θα επιτευχθεί με την ανταλλαγή πληροφοριών και την ενοποίηση των πληροφοριακών συστημάτων όλων των εμπλεκόμενων φορέων, και την αλλαγή της λειτουργίας αλλά και των εσωτερικών χώρων των αερολιμένων και των αεροσκαφών.
Συγκεκριμένα, το έργο αποσκοπεί σε:
- Ταχύτερη εναπόθεση και συλλογή αποσκευών (30 λεπτά).
- Μείωση των ουρών αναμονής σε νευραλγικά σημεία του αεροδρομίου (10 λεπτά).
- Ανάπτυξη έξυπνων συστημάτων επιβίβασης (10 λεπτά).
- Μείωση της πρώιμης προσέλευσης στον αερολιμένα, μέσω έγκαιρης και έγκυρης πληροφόρησης του επιβάτη (10 λεπτά).
Με την ολοκλήρωση των εργασιών του έργου, τον Μάιο του 2018, αναμένεται να έχουν επιτευχθεί οι ακόλουθες καινοτομίες:
- Δημιουργία συστήματος για τη διαχείριση των ροών των επιβατών σε πραγματικό χρόνο.
- Δημιουργία ενός ανεξάρτητου από τον επιβάτη συστήματος για τη διαχείριση των ροών των αποσκευών.
- Ριζικός επανασχεδιασμός των διαδικασιών και των εγκαταστάσεων του αερολιμένα και των αεροσκαφών, με επίκεντρο τις ανάγκες του επιβάτη.
- Ανάπτυξη μίας εξατομικευμένης εφαρμογής για έξυπνα κινητά τηλέφωνα.
Το ΕΠΙΣΕΥ του ΕΜΠ θα ηγηθεί της ανάπτυξης μίας εξατομικευμένης «έξυπνης» συσκευής, η οποία θα επιτρέπει στους επιβάτες να παραμένουν συνεχώς ενημερωμένοι σχετικά με όλες τις πτυχές του ταξιδιού τους (π.χ. πληροφορίες πλοήγησης στον αερολιμένα, πιθανές καθυστερήσεις κ.ά.), αλλά θα παρέχει και πληροφορίες σχετικές με τον επιβάτη στο σύστημα του PASSME.
Επίσης, θα αναπτύξει μία υπηρεσία εντοπισμού σε κλειστό χώρο, για να παρέχει πληροφορίες θέσης των επιβατών στο σύστημα PASSME και να επιτρέπει με αυτόν τον τρόπο την ακριβή πρόβλεψη των επικείμενων καθυστερήσεων. Τέλος, το ΕΠΙΣΕΥ θα έχει σημαντικό ρόλο στην ολοκλήρωση του συνολικού συστήματος PASSME, αλλά και στη διεξαγωγή των τελικών δοκιμών, ενώ παράλληλα θα συμμετάσχει ενεργά στις εργασίες διάχυσης των αποτελεσμάτων του έργου.
Αρμόδιος για το PASSME στην Ελλάδα είναι ο δρ. Άγγελος Αμδίτης, διευθυντής έρευνας του ΕΠΙΣΕΥ και επικεφαλής της ερευνητικής ομάδας I-SENSE.
Ευρωπαίοι εμπειρογνώμονες στους τομείς των αερομεταφορών, του σχεδιασμού αεροδρομίων και αεροπλάνων, καθώς επίσης και της ακαδημαϊκής κοινότητας, θα συνεργαστούν στο έργο PASSME (Personalised Airport Systems for Seamless Mobility and Experience Project to Deliver Real Time Saving for Passengers), συνολικού προϋπολογισμού 4,9 εκατομμυρίων ευρώ, το οποίο χρηματοδοτείται από την ΕΕ, στο πλαίσιο του προγράμματος έρευνας και καινοτομίας «Ορίζοντας 2020» και θα διαρκέσει τρία χρόνια.
Οι καινοτόμες τεχνολογίες του έργου, το οποίο αποτελείται από μία κοινοπραξία 12 εταίρων από επτά ευρωπαϊκές χώρες, θα δοκιμαστούν στα αεροδρόμια του Αμβούργου στη Γερμανία και του Άμστερνταμ (Σκίπχολ) στην Ολλανδία.
Η εταιρεία Airbus προβλέπει έως το 2032 αύξηση της παγκόσμιας εναέριας κυκλοφορίας κατά 4,7% σε ετήσια βάση, με συνέπεια τη μεγάλη αύξηση του συνολικού αριθμού των επιβατών που θα διέρχονται από τους αερολιμένες.
Οι καινοτομίες του έργου PASSME αποσκοπούν στη μείωση του συνολικού χρόνου ταξιδιού του κάθε επιβάτη, από την είσοδό του στο αεροδρόμιο αναχώρησης μέχρι την έξοδό του από το αεροδρόμιο άφιξης, κατά 60 λεπτά. Αυτό θα επιτευχθεί με την ανταλλαγή πληροφοριών και την ενοποίηση των πληροφοριακών συστημάτων όλων των εμπλεκόμενων φορέων, και την αλλαγή της λειτουργίας αλλά και των εσωτερικών χώρων των αερολιμένων και των αεροσκαφών.
Συγκεκριμένα, το έργο αποσκοπεί σε:
- Ταχύτερη εναπόθεση και συλλογή αποσκευών (30 λεπτά).
- Μείωση των ουρών αναμονής σε νευραλγικά σημεία του αεροδρομίου (10 λεπτά).
- Ανάπτυξη έξυπνων συστημάτων επιβίβασης (10 λεπτά).
- Μείωση της πρώιμης προσέλευσης στον αερολιμένα, μέσω έγκαιρης και έγκυρης πληροφόρησης του επιβάτη (10 λεπτά).
Με την ολοκλήρωση των εργασιών του έργου, τον Μάιο του 2018, αναμένεται να έχουν επιτευχθεί οι ακόλουθες καινοτομίες:
- Δημιουργία συστήματος για τη διαχείριση των ροών των επιβατών σε πραγματικό χρόνο.
- Δημιουργία ενός ανεξάρτητου από τον επιβάτη συστήματος για τη διαχείριση των ροών των αποσκευών.
- Ριζικός επανασχεδιασμός των διαδικασιών και των εγκαταστάσεων του αερολιμένα και των αεροσκαφών, με επίκεντρο τις ανάγκες του επιβάτη.
- Ανάπτυξη μίας εξατομικευμένης εφαρμογής για έξυπνα κινητά τηλέφωνα.
Το ΕΠΙΣΕΥ του ΕΜΠ θα ηγηθεί της ανάπτυξης μίας εξατομικευμένης «έξυπνης» συσκευής, η οποία θα επιτρέπει στους επιβάτες να παραμένουν συνεχώς ενημερωμένοι σχετικά με όλες τις πτυχές του ταξιδιού τους (π.χ. πληροφορίες πλοήγησης στον αερολιμένα, πιθανές καθυστερήσεις κ.ά.), αλλά θα παρέχει και πληροφορίες σχετικές με τον επιβάτη στο σύστημα του PASSME.
Επίσης, θα αναπτύξει μία υπηρεσία εντοπισμού σε κλειστό χώρο, για να παρέχει πληροφορίες θέσης των επιβατών στο σύστημα PASSME και να επιτρέπει με αυτόν τον τρόπο την ακριβή πρόβλεψη των επικείμενων καθυστερήσεων. Τέλος, το ΕΠΙΣΕΥ θα έχει σημαντικό ρόλο στην ολοκλήρωση του συνολικού συστήματος PASSME, αλλά και στη διεξαγωγή των τελικών δοκιμών, ενώ παράλληλα θα συμμετάσχει ενεργά στις εργασίες διάχυσης των αποτελεσμάτων του έργου.
Αρμόδιος για το PASSME στην Ελλάδα είναι ο δρ. Άγγελος Αμδίτης, διευθυντής έρευνας του ΕΠΙΣΕΥ και επικεφαλής της ερευνητικής ομάδας I-SENSE.
ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ ΤΟ: ΣΚΑΪ.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου