Είναι το άρθρο που μας έρχεται στο μυαλό, όταν αλλάζει έντονα ο καιρός. Μετά τους καλοκαιρινούς μήνες ήρθαν οι πρώτες έντονες βροχές στην χώρα και είναι πάντα καλό να θυμόμαστε κάποια βασικά πράγματα για την οδήγηση στην βροχή.
Ισως το πιο επικίνδυνο πράγμα είναι η υδρολίσθηση (aquaplaning). Είναι η φάση κατά την οποία το αυτοκίνητο χάνει την επαφή του με την άσφαλτο πατώντας ουσιαστικά πάνω σε ένα στρώμα νερού. Αυτό ακριβώς που έπαθε το αυτοκίνητο στο video που ακολουθεί. Αυτό συμβαίνει όταν το ελαστικό δεν "προλαβαίνει” να αποστραγγίξει το νερό που περνά απο κάτω του. Τότε η επαφή του ελαστικού με τον δρόμο ελαχιστοποιείται με αποτέλεσμα να χάνεται ο έλεγχος του οχήματος.
Είναι προφανές πως για να μην βρεθούμε σε μια τέτοια κακή κατάσταση θα πρέπει να κινούμαστε με τέτοιο ρυθμό ώστε το ελαστικό μας να προλαβαίνει να αποστραγγίζει το νερό. Πρώτος λοιπόν παράγοντας εμφάνισης του φαινομένου είναι η υψηλή ταχύτητα σε σχέση πάντα με την κατάσταση των ελαστικών μας. Δηλαδή αν τα ελαστικά μας είναι σε καλή κατάσταση και με παχύ πέλμα τότε το φαινόμενο θα εμφανιστεί σε υψηλότερη ταχύτητα. Γενικά όμως στο βρεγμένο η ταχύτητα μας πρέπει να είναι μικρότερη και η απόσταση μας απο τα προπορευόμενα αυτοκίνητα μεγαλύτερη. Επίσης οι κινήσεις μας στα χειριστήρια πρέπει να είναι πιο ομαλές, ώστε και οι αντιδράσεις του αυτοκινήτου να είναι ομαλές.
Πολύ σημαντική είναι και η σωστή πίεση των ελαστικών, που πρέπει να είναι σύμφωνη με αυτό που προτείνει ο κατασκευαστής. Έτσι το ελαστικό αποδίδει όσο καλύτερα γίνεται. Μην ξεχάσετε να ελέγξετε την κατάσταση των υαλοκαθαριστήρων σας αλλά και να γεμίσετε το δοχείο πλυστικού για τα τζάμια. Είναι θέμα ασφάλειας να οδηγούμε στην βροχή και να έχουμε καθαρό παρμπρίζ. Σε κάθε περίπτωση η οδήγηση στην βροχή έχει υψηλό βαθμό επικινδυνότητας και οι δρόμοι μας είναι ιδανικοί ώστε να μας φέρουν σε δύσκολη κατάσταση. Οπότε κινούμαστε πιο προσεκτικά, με χαμηλότερες ταχύτητες και με μεγαλύτερη απόσταση από τον προπορευόμενο.
Δημήτρης Χατζητόλιος
Ισως το πιο επικίνδυνο πράγμα είναι η υδρολίσθηση (aquaplaning). Είναι η φάση κατά την οποία το αυτοκίνητο χάνει την επαφή του με την άσφαλτο πατώντας ουσιαστικά πάνω σε ένα στρώμα νερού. Αυτό ακριβώς που έπαθε το αυτοκίνητο στο video που ακολουθεί. Αυτό συμβαίνει όταν το ελαστικό δεν "προλαβαίνει” να αποστραγγίξει το νερό που περνά απο κάτω του. Τότε η επαφή του ελαστικού με τον δρόμο ελαχιστοποιείται με αποτέλεσμα να χάνεται ο έλεγχος του οχήματος.
Είναι προφανές πως για να μην βρεθούμε σε μια τέτοια κακή κατάσταση θα πρέπει να κινούμαστε με τέτοιο ρυθμό ώστε το ελαστικό μας να προλαβαίνει να αποστραγγίζει το νερό. Πρώτος λοιπόν παράγοντας εμφάνισης του φαινομένου είναι η υψηλή ταχύτητα σε σχέση πάντα με την κατάσταση των ελαστικών μας. Δηλαδή αν τα ελαστικά μας είναι σε καλή κατάσταση και με παχύ πέλμα τότε το φαινόμενο θα εμφανιστεί σε υψηλότερη ταχύτητα. Γενικά όμως στο βρεγμένο η ταχύτητα μας πρέπει να είναι μικρότερη και η απόσταση μας απο τα προπορευόμενα αυτοκίνητα μεγαλύτερη. Επίσης οι κινήσεις μας στα χειριστήρια πρέπει να είναι πιο ομαλές, ώστε και οι αντιδράσεις του αυτοκινήτου να είναι ομαλές.
Πολύ σημαντική είναι και η σωστή πίεση των ελαστικών, που πρέπει να είναι σύμφωνη με αυτό που προτείνει ο κατασκευαστής. Έτσι το ελαστικό αποδίδει όσο καλύτερα γίνεται. Μην ξεχάσετε να ελέγξετε την κατάσταση των υαλοκαθαριστήρων σας αλλά και να γεμίσετε το δοχείο πλυστικού για τα τζάμια. Είναι θέμα ασφάλειας να οδηγούμε στην βροχή και να έχουμε καθαρό παρμπρίζ. Σε κάθε περίπτωση η οδήγηση στην βροχή έχει υψηλό βαθμό επικινδυνότητας και οι δρόμοι μας είναι ιδανικοί ώστε να μας φέρουν σε δύσκολη κατάσταση. Οπότε κινούμαστε πιο προσεκτικά, με χαμηλότερες ταχύτητες και με μεγαλύτερη απόσταση από τον προπορευόμενο.
Δημήτρης Χατζητόλιος
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟ ΤΟ: capital.gr/auto
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου