Κυριακή 8 Απριλίου 2012

Συμφέρουν τα υβριδικά αυτοκίνητα;


Η Αμερική είναι η χώρα του αυτοκινήτου. Τόσο οι αποστάσεις, όσο και ο γενικότερος τρόπος ζωής, όπως έχει εξελιχθεί λόγω των αποστάσεων, του πολεοδομικού σχεδιασμού κλπ,  έχουν καταστήσει το αυτοκίνητο ένα απαραίτητο εργαλείο για τον μέσο Αμερικανό.
Ανέκαθεν, η τιμή των καυσίμων στην Αμερική ήταν πάμφθηνη. Εξ ου και τα θηριώδη αυτοκίνητα με μέσο κυβισμό (που εκεί μετριέται σε ίντσες) τα 6-8.000 κ.ε.
Τελευταία, οι Αμερικάνοι έχουν πάθει ένα σοκ, εξαιτίας της αύξησης της τιμής της βενζίνης, η οποία αναμένεται να φτάσει τα $5 το γαλόνι. Για αυτό, όλο και περισσότεροι στρέφονται προς τα ηλεκτρικά και τα υβριδικά αυτοκίνητα.
Μάλιστα, στις ΗΠΑ, το Toyota Prius έχει ήδη αποκτήσει ένα ειδικό κοινωνικό στάτους, και για τους περισσότερους θεωρείται cult.
Μια μελέτη όμως της TrueCar.com που έγινε για λογαριασμό της εφημερίδας New York Times, αποδεικνύει ότι εκτός από τρεις περιπτώσεις η μόδα των υβριδικών και των ηλεκτρικών αυτοκίνητων δεν βοηθά στη τσέπη. Η τεχνολογία τους είναι τόσο ακριβή, που χρειάζονται πολλά χρόνια προκειμένου να αποσβεστεί το κόστος αγοράς τους.
Σε μερικά μοντέλα ο μέσος οδηγός θα χρειαστεί περισσότερα από δέκα χρόνια για να δει κάποια σοβαρή εξοικονόμηση σε σχέση με τα συμβατικής τεχνολογίας οχήματα. Αυτό είναι ένα μεγάλο πρόβλημα, αφού ο μέσος Αμερικανός κρατάει το αυτοκίνητό του μόλις έξι χρόνια. Έτσι, με αυτά τα δεδομένα, η συγκεκριμένη μελέτη αναφέρει πως η τιμή της βενζίνης θα πρέπει να πάει στα $8 το γαλόνι (αστρονομικό ενδεχόμενο για τους Αμερικάνους) προκειμένου να αποσβεστεί η αξία ενός υβριδικού αυτοκινήτου στα έξι χρόνια.
Οι εξαιρέσεις στον παραπάνω κανόνα είναι τα δυο μοντέλα Toyota Prius και  Lincoln MKZ, που μπορούν να αποσβεστούν στα δυο χρόνια, καθώς και το πετρελαιοκίνητο Volkswagen Jetta TDI.
Οι περισσότεροι όμως αγοραστές τέτοιων αυτοκινήτων είναι περιβαλλοντικά συνειδητοποιημένοι και αγοράζουν τα αυτοκίνητά τους άσχετα με τα «χρηματικά δεδομένα» πιστεύοντας ότι συντελούν στην διάσωση της φύσης.
Όπως λένε οι ανθρωπολόγοι, στην εποχή μας η εξοικονόμηση καυσίμου έχει καταστεί μια κοινωνική αρετή, «οι άνθρωποι θέλουν να κάνουν εξοικονόμηση, διότι αλλιώς αισθάνονται ηλίθιοι», λένε.
S.A.     ( αναδημοσίευση: http://www.antinews.gr/  )

Σχόλιο:  8 $. το γαλόνι, 1 γαλόνι = 4,54 λίτρα, επομένως 1,76 $ το λίτρο, ήτοι γύρω στα 1,3€ το λίτρο !!!
Αυτό θεωρείται " αστρονομικό ενδεχόμενο " για τους Αμερικάνους !!!  Και γιατί όχι, αφού τώρα έχει 3 και κάτι δολάρια το γαλόνι, αν δεν κάνω λάθος.
Μήπως να τα μαζεύω;;; 

1 σχόλιο:

  1. Θυμάμαι πριν από πολλά χρόνια που προωθούσανε στις αμερικάνικες σειρές το prius για τις μικρές ηλικίες που οι φοιτήτριες στα κολλέγια είχανε prius.
    Ομολογώ ότι αν έμενα στην Αμερική θα χα το λιγότερο suv και το περισσότερο αγροτικό..
    Η βενζίνη είναι πάμφθηνη στην Αμερική.. μη υπολογίσιμη θα μπορούσε να πει κανείς.. Δηλαδή όταν κάποιος θέλει να πάει κάπου, δεν σκέφτεται πόσο θα μου πάει η βενζίνη..
    Αυτό φυσικά δε σημαίνει ότι αν ακριβύνει δεν θα ναι πρόβλημα μιας και θεωρείται δεδομένο η χαμηλή τιμή της και οι μετακινήσεις γίνονται σε πολύ μεγάλο βαθμό με αυτοκίνητα ..και όχι τόσο οικονομικού κυβισμού!
    Όσον αφορά το κόστος απόσβεσης των υβριδικών ομολογώ ότι νόμιζα ότι λόγω πρεστίζ είναι ακριβά και όχι λόγω κόστους κατασκευής!1

    ΑπάντησηΔιαγραφή