Σύμφωνα με μετρήσεις της ΕΛΣΤΑΤ και συγκρίσεις με Eurostat
Έναν κλάδο που ενώ πλήττεται από την καταναλωτική δυστοκία αντί να ευθυγραμμιστεί στα καινούργια δεδομένα και να προχωρήσει σε μειώσεις τιμών, επιλέγει την αύξηση κάνοντας τη ζωή των Ελλήνων καταναλωτών πιο δύσκολη.
Πιο συγκεκριμένα, μετρήσεις της ΕΛΣΤΑΤ και συγκρίσεις που έγιναν με την Eurostat αποδεικνύουν πως τα ελληνικά καταστήματα ρούχων και υποδημάτων παραμένουν τα ακριβότερα στην Ε.Ε. και με διαφορά.
Μοναδική περίοδος στην οποία οι τιμές αποκλιμακώνονται είναι στις εκπτώσεις όπου οι έμποροι επιδιώκουν να «ξεστοκάρουν» με μειώσεις της τάξης του 28% - 30% σε μέσους όρους όταν στην υπόλοιπη Ευρώπη τα ποσοστά των εκπτωτικών περιόδων είναι χαμηλότερα.
Για την ακρίβεια τα ποσοστά εκπτώσεων στην Ευρώπη είναι έως 14% όμως σε όλη τη διάρκεια της σεζόν οι τιμές παρουσιάζουν αποκλίσεις κατά 10% έως 20% αφού η χώρα μας είναι σε τέτοιο βαθμό πιο ακριβή.
Έτσι η Ελλάδα γίνεται φθηνότερη μονάχα στις εκπτώσεις του χειμώνα και του καλοκαιριού ενώ την υπόλοιπη περίοδο το εμπόριο κυριολεκτικά αισχροκερδεί επιλέγοντας να μεταφέρει το βάρος των τιμών στους καταναλωτές.
Οι τελευταίοι με τη σειρά τους, σε έναν φαύλο κύκλο, έχουν αναγκαστεί να μειώσουν τις δαπάνες σε ρούχα και παπούτσια μην μπορώντας να ακολουθήσουν την κλιμάκωση αυτή των τιμών.
Ήδη το θέμα έχει τεθεί στους εκπροσώπους της αγοράς μετά και από επίθεση που πραγματοποίησε ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ κ. Βασίλης Κορκίδης για τους 13 λόγους που δημιουργούν ακρίβεια στην Ελλάδα. Ο 14ος λόγος είναι και η συμπεριφορά των εμπόρων οι οποίοι διαμορφώνουν κατά το δοκούν τις τιμές.
Δεν είναι τυχαίο το ότι μετά από αυτά τα ευρήματα εντείνεται η συζήτηση για το κατά πόσο αφού οι έμποροι δεν κατεβάζουν στη διάρκεια της κανονικής περιόδου τις τιμές, θα πρέπει να υπάρξουν επιπλέον εκπτωτικές περίοδοι ώστε να υπάρξει εξορθολογισμός των τιμών υπέρ των καταναλωτών.
Του Δημήτρη Μαρκόπουλου
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΕΤΑΙ ΑΠΟ: NEWMONEY.GR
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου