«Ο σκύλος που είχαμε πέθανε, έτσι αγοράσαμε αυτό το ρομπότ»:
ο Ναοχίρο Σουγκιμότο, ένα 7χρονο αγοράκι, έγινε σήμερα στο Τόκιο ένας
από τους πρώτους ιδιοκτήτες ενός Άιμπο, που παρουσιάσθηκε επισήμως από
τη Sony.
Στη διάρκεια μιας πολύ σοβαρής «τελετής γενεθλίων», στελέχη
της γιγάντιας ιαπωνικής εταιρείας ηλεκτρονικών αποκάλυψαν αυτό το πλάσμα
χρώματος ιβουάρ που βρισκόταν μέσα σε μια θήκη από την οποία βγήκε
κουνώντας το κεφάλι και την ουρά, πριν τεντωθεί σαν να ξυπνά από σιέστα.
Με τα αξιολάτρευτα στρογγυλά μάτια του, ο σκύλος ρομπότ, ύψους
30 εκατοστών, κατέκτησε γρήγορα τα αφεντικά του, όπως τον μικρό Ναοχίρο που
είπε ότι είναι «βαρύς, αλλά χαριτωμένος».
Ο Άιμπο, ικανός να αναπτύσσει τη δική του προσωπικότητα
και να εκφράζει συναισθήματα, είναι εφοδιασμένος με μια συστοιχία αισθητήρων,
καμερών και μικροφώνων και η σύνδεσή του με το Ίντερνετ επιτρέπει
στον ιδιοκτήτη του να αλληλεπιδρά μαζί του από απόσταση, μέσω ενός smartphone.
Πρόκειται για μια τεχνολογία που δεν είναι για όλα τα πορτοφόλια: πρέπει κανείς
να πληρώσει περισσότερα από 2.100 ευρώ (288.000 γεν) --για ένα τριετές
πακέτο-- για να αποκτήσει τη συντροφιά του.
Η Sony, που προβλέπει να τον διαθέσει και στο εξωτερικό, δεν
έδωσε λεπτομέρειες ούτε αριθμητικούς στόχους, όμως ελπίζει ότι θα έχει την ίδια
επιτυχία με τον πρώτο της Άιμπο, που κυκλοφόρησε τον Ιούνιο 1999: οι 3.000
πρώτες μονάδες είχαν εξαντληθεί μέσα σε μόλις 20 λεπτά, παρά την εξίσου υψηλή
τιμή του (250.000 γεν).
Συνολικά ο όμιλος είχε πουλήσει περισσότερους από 150.000
στον κόσμο μέχρι το 2006, όταν οικονομικές δυσκολίες τον είχαν υποχρεώσει να
σταματήσει την παραγωγή.
Ο Γιασουγιούκι Νακαμούρα, 46 ετών, ένας άλλος ευτυχής
ιδιοκτήτης Άιμπο (είναι ο τρίτος σκύλος ρομπότ του) περίμενε με ανυπομονησία
την κυκλοφορία από τη Sony μιας νέας έκδοσης. Ανάμεσα στους αγοραστές, ένα
ζευγάρι έλεγε πως αποφάσισε να κάνει αυτή τη μικρή τρέλα για την 25η επέτειο
του γάμου του.
Ωστόσο δεν πρέπει να περιμένετε ότι ο Άιμπο θα πιάσει μαζί
σας κουβεντούλα ή θα σας βοήθήσει στις δουλειές του σπιτιού, δεν είναι αυτός ο
σκοπός του, επιμένει ο Ιζούμι Καουανίσι, υπεύθυνος για το πρόγραμμα. «Όταν
αγοράζετε έναν σκύλο, δεν αναρωτιέστε τι είναι ικανός να κάνει, έτσι δεν είναι;
Το σημαντικό είναι ότι αγγίζει μια ευαίσθητη χορδή στους ανθρώπους», εκτιμά.
Η Sony, η οποία ξαναβρήκε τον δρόμο της ανάπτυξης υπό την
ηγεσία του προέδρου και διευθύνοντα συμβούλου της Καζούο Χιράι, επιστρέφει έτσι
στη ρομποτική, την οποία είχε φανεί να εγκαταλείπει όταν διέκοψε την ανάπτυξη
του Άιμπο πριν από δέκα χρόνια. Για τον σκοπό αυτό επένδυσε το 2016 σε μια
αμερικανική επιχείρηση, την Cogital, που ειδικεύεται στην τεχνητή νοημοσύνη.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου