Κυριακή 9 Αυγούστου 2015

Ειδικοί «σπάνε» τους μυστικούς κώδικες της Αγκάθα Κρίστι.

Μια πλούσια κληρονόμος η Λινέτ Ρίτζγουέι καταφέρνει να προσελκύει τα βλέμματα, αλλά και τον φθόνο όσων βρίσκονται γύρω της.
Δυστυχώς στο πλοίο επιβαίνει κι ένας στυγερός δολοφόνος που «σπέρνει» γύρω του πτώματα, αλλά και ο ντετέκτιβ Ηρακλής Πουαρό που αντιμετωπίζει την πιο «στρυφνή» και σκοτεινή υπόθεση της καριέρας του Ανάμεσα σε εκείνους που θα ήθελαν το κακό της είναι και η καλύτερη φίλη της, Ζακλίν ντε Μπελφόρ, ξεπεσμένη αριστοκράτισσα. Έχει κάθε λόγο, καθώς η Λινέτ μόλις πρόσφατα παντρεύτηκε τον δικό της αγαπημένο. Η Ζακλίν ακολουθεί τους νεόνυμφους και στοιχειώνει κάθε στιγμή τους.

Το ζευγάρι θέλοντας να απαλλαγεί από την παρουσία της καταφεύγει στο πολυτελέστατο ατμόπλοιο Καρνάκ, που καταπλέει στα ήσυχα νερά του Νείλου.

Ποιός είναι ύποπτος; Όλοι, καθένας για διαφορετικούς λόγους...

Το διάσημο αστυνομικό μυθιστόρημα «Έγκλημα στον Νείλο», που μεταφέρθηκε στον κινηματογράφο το 1978, με μία εξαιρετική διανομή (Πίτερ Ουστίνοφ, Μπέτι Ντέιβις, Μάγκι Σμιθ, Μία Φάροου, Ντέιβιντ Νίβεν, Άντζελα Λάνσμπερι, Τζέιν Μπίρκιν, Ολίβια Χάσεϊ) είναι μόλις ένα από τα 26 βιβλία της Αγκάθα Κρίστι που συμπεριελήφθηκε στη λίστα των έργων της την οποία ανέλαβε να αποκωδικοποιήσει ομάδα ειδικών.

Τί ανακάλυψαν; Σύμφωνα με τους ισχυρισμούς της, η ομάδα εντόπισε ότι σε κάθε μυθιστόρημα υπάρχουν συγκεκριμένα «σημάδια» που οδηγούν γρήγορα τον αναγνώστη στην αποκάλυψη του δολοφόνου.

Υποστηρίζουν ότι η «φόρμουλα» τους είναι απλή και βασίζεται στη γλώσσα και στη δομή που η συγγραφέας επιλέγει αναλόγως την περίπτωση.

Η έρευνα, σύμφωνα με την Telegraph, πραγματοποιήθηκε στο Πανεπιστήμιο Queens και απέδειξε ότι ο ένοχος κάνει την εμφάνιση του στο πρώτο μισό του βιβλίου και ότι συνδέεται συναισθηματικά με το θύμα -πρόκειται κατά κανόνα για σύζυγο, ή συγγενή εξ αίματος.

Άνδρας ή γυναίκα, στραγγαλισμός ή μαχαίρωμα....

Επίσης, ότι εάν στην ιστορία κάνουν την εμφάνιση τους χερσαία οχήματα -αυτοκίνητα κλπ- ο δολοφόνος είναι γυναίκα, ενώ ό,τι έχει να κάνει με θάλασσα -καράβια, ποταμόπλοια κλπ- συνεπάγεται ότι δολοφόνος είναι άνδρας.

Ακόμη, ότι όταν έχουμε δολοφονία δια στραγγαλισμού, ο δολοφόνος είναι άνδρας και όταν το σκηνικό του μυστηρίου είναι εξοχική κατοικία, ο δολοφόνος κατά 75% είναι γυναίκα.
Η Αγκάθα Κρίστι, λέει η ομάδα, χρησιμοποιεί περισσότερο αρνητική γλώσσα για τις γυναίκες δολοφόνους.

Ενώ όταν τη διαλεύκανση του μυστηρίου αναλαμβάνει ο εκκεντρικός βέλγος ντετέκτιβ Ηρακλής Πουαρό και το θύμα έχει μαχαιρωθεί, τότε οι αναφορές στον δολοφόνο είναι ακόμη πιο συχνές, αλλά στην αρχή του βιβλίου.

Στην περίπτωση που αναλαμβάνει η Μις Μάρπλ και το κίνητρο του φόνου είναι το χρήμα ή η σχέση, ο δολοφόνος εμφανίζεται συχνότερα στα τελευταία κεφάλαια του βιβλίου.
Η έρευνα που ξεκλείδωσε τα μυστήρια του έργου της Αγκάθα Μαίρη Κλαρίσα Μίλερ συμπίπτει με τον εορτασμό των 125 χρόνων από τη γένννηση της.

Ναι, τα έργα της παραμένουν το απόλυτο μπεστ σέλερ όλων των εποχών στο είδος τους και το ίδιο ισχύει για κάθε τηλεοπτική ή κινηματογραφική μεταφορά τους.

ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ ΤΟ: THE TOC.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου