Δευτέρα 17 Σεπτεμβρίου 2012

Ολα όσα πρέπει να ξέρετε για να εργαστείτε, να ασφαλιστείτε ή να ταξιδέψετε στην Ε.Ε.



Ετοιμάζομαι να φύγω σε άλλη χώρα της Ευρώπης – πώς μπορώ να βγάλω άδεια διαμονής; Η πτήση μου ακυρώθηκε - ποια είναι τα δικαιώματά μου; Για ποιες ευρωπαϊκές επιδοτήσεις μπορώ να υποβάλω αίτηση; Αν μετακομίσω σε άλλη χώρα της ΕΕ, πότε πρέπει να αλλάξω τις πινακίδες του αυτοκινήτου μου εκεί; Μου αρνήθηκαν την εγγραφή στο ελληνικό Τεχνικό Επιμελητήριο και έτσι δεν μπορώ να εργαστώ ως μηχανολόγος μηχανικός με το αιτιολογικό της μη αναγνώρισης των τίτλων σπουδών μου από το Ηνωμένο Βασίλειο. Μπορείτε να με συμβουλεύσετε;

Αυτά είναι ορισμένα από τα χιλιάδες ερωτήματα που μπορεί να θέσει ο κάθε ευρωπαίος πολίτης και να λάβει άμεση απάντηση δωρεάν από την υπηρεσία που έχει τεθεί σε εφαρμογή από την Ευρωπαϊκή Ενωση μέσω της διαδικτυακής πύλης η "Η Ευρώπη σου" ή της τηλεφωνικής υπηρεσίας Europe Direct η οποίες είναιοι βασικές πηγές πληροφοριών για τέτοια θέματα. Αν θέλετε να θέσετε ένα ερώτημα σχετικά με τα δικαιώματά σας στην ΕΕ, οι ανεξάρτητοι νομικοί εμπειρογνώμονες της υπηρεσίας "Η Ευρώπη σου - Συμβουλές" μπορούν:
-Να σας παρέχουν δωρεάν και εξατομικευμένες συμβουλές στη γλώσσα σας, εντός μιας εβδομάδας
-Να σας εξηγήσουν τη νομοθεσία της ΕΕ που ισχύει στην περίπτωσή σας
-Να σας υποδείξουν πώς μπορείτε να ασκήσετε τα ευρωπαϊκά δικαιώματά σας και να σας παρέχει επίσης συμβουλές για προβλήματα που μπορεί να συναντάτε ως καταναλωτής.

Τι είναι η υπηρεσία "Η Ευρώπη σου - Συμβουλές" / Ποιος τη διαχειρίζεται;
Πρόκειται για μια ευρωπαϊκή υπηρεσία συμβουλών για το κοινό, τις οποίες σήμερα παρέχουν οι νομικοί εμπειρογνώμονες της Υπηρεσίας Δράσης Ευρωπαίων Πολιτών (ECAS) που λειτουργεί κατ’ ανάθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Αποτελείται από μια ομάδα δικηγόρων οι οποίοι καλύπτουν όλες τις επίσημες γλώσσες της ΕΕ και γνωρίζουν καλά τόσο την ενωσιακή όσο και τις εθνικές νομοθεσίες όλων των κρατών μελών.

Συνεργασία μεταξύ του "Η Ευρώπη σου - Συμβουλές" και του SOLVIT
Η υπηρεσία "Η Ευρώπη σου - Συμβουλές" συνεργάζεται στενά με την υπηρεσία SOLVIT, ένα δίκτυο επίλυσης προβλημάτων ανάμεσα σε ιδιώτες ή επιχειρήσεις και τις αρχές μιας άλλης χώρας, τα οποία ανακύπτουν από πιθανή κακή εφαρμογή της ενωσιακής νομοθεσίας.
Εάν, αφού εξετάσουμε το αίτημά σας για παροχή συμβουλών, κρίνουμε ότι χρειάζεστε περαιτέρω βοήθεια για την επίλυση της διαφοράς σας με μια εθνική υπηρεσία, παραπέμπουμε την υπόθεσή σας στο SOLVIT και σας ενημερώσουμε σχετικά.

Μπορείτε επίσης να θέτετε τα ερωτήματά σας τηλεφωνικά στην υπηρεσία Europe Direct;
Πώς μπορώ να καλέσω το Europe Direct;
Δωρεάν*; Καλέστε τον αριθμό 00 800 67 89 10 11 από οπουδήποτε στην ΕΕ.
   * ορισμένοι τηλεπικοινωνιακοί φορείς, τηλεφωνικοί θάλαμοι και ξενοδοχεία δεν παρέχουν πρόσβαση σε αριθμούς 00 800 ή χρεώνουν τις κλήσεις αυτές.
Με κανονική χρέωση; Καλέστε τον αριθμό +32-2-299 96 96 από οπουδήποτε στον κόσμο. Θα απαντήσει αγγλόφωνος χειριστής αλλά μπορείτε να ζητήσετε να σας συνδέσουν με χειριστή που μιλά μια από τις άλλες επίσημες γλώσσες της ΕΕ
   Υπηρεσία επανάκλησης ("callback") – Στείλτε σύντομο μήνυμα (sms*) στον αριθμό +32-472-6 7 8 9 10 με τις λέξεις "Τηλεφωνήστε μου" και θα σας καλέσουμε το συντομότερο δυνατό. Αν ο αριθμός σας έχει απόκρυψη (οπότε δεν θα φαίνεται όταν λάβουμε το sms), θα πρέπει να τον συμπεριλάβετε στο κείμενό σας: κωδικός χώρας + αριθμός.
   * Ισχύουν οι κανονικές τιμές χρέωσης της τηλεφωνικής εταιρείας σας. Αν λάβετε μήνυμα επανάκλησης στο εξωτερικό, ενδέχεται να ισχύουν τα τέλη περιαγωγής.

Ποιες ώρες μπορώ να καλώ;
Εργάσιμες ημέρες 9.00 - 18.00 ώρα Κεντρικής Ευρώπης.
Εκτός των ωρών αυτών μπορείτε να αφήσετε μήνυμα σε αυτόματο τηλεφωνητή.

Είναι δωρεάν;
Ναι. Οι πληροφορίες παρέχονται δωρεάν, όπως και οι περισσότερες κλήσεις (ενδέχεται όμως κάποιες κλήσεις που πραγματοποιούνται μέσω ορισμένων τηλεπικοινωνιακών φορέων ή από τηλεφωνικούς θαλάμους ή ξενοδοχεία να χρεώνονται).

Μπορώ να μιλήσω στη γλώσσα μου;
Ναι, εφόσον πρόκειται για μία από τις επίσημες γλώσσες της ΕΕ.
Η κλήση σας θα απαντηθεί στη γλώσσα του κράτους μέλους της ΕΕ από το οποίο καλείτε. Εάν δεν μιλάτε αυτή τη γλώσσα, μπορείτε να ζητήσετε να σας συνδέσουν με χειριστή που μιλά τη γλώσσα σας.
Σε περίπτωση που κανείς από τους χειριστές που μιλούν τη γλώσσα σας δεν είναι διαθέσιμος εκείνη τη στιγμή, μπορείτε να επιλέξετε είτε να εξυπηρετηθείτε σε άλλη γλώσσα της επιλογής σας είτε να ζητήσετε να σας καλέσουν αργότερα.

Πόσο γρήγορα μπορώ να αναμένω απάντηση;
Το 90% των ερωτήσεων απαντώνται με ένα απλό τηλεφώνημα.
Ωστόσο, ορισμένες πιο περίπλοκες ερωτήσεις ίσως να απαιτήσουν κάποιο χρόνο έρευνας. Στις περιπτώσεις αυτές, μπορεί να σας ζητηθεί να αποστείλετε την ερώτησή σας με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο ή να περιμένετε μέχρι να σας καλέσουμε εμείς. Θα προσπαθήσουμε να επικοινωνήσουμε μαζί σας τηλεφωνικά ως και τρεις φορές μέσα στην εβδομάδα που έπεται της υποβολής του ερωτήματός σας Αν δεν μπορέσουμε να επικοινωνήσουμε μαζί σας, θα σας απαντήσουμε ηλεκτρονικά (εφόσον έχετε δώσει και την ηλεκτρονική σας διεύθυνση μαζί με την ερώτηση). Θα ενημερωθείτε για το όνομα του υπαλλήλου που χειρίζεται το ερώτημά σας και για το πότε θα πρέπει να αναμένετε απάντηση.

αναδημοσίευση από: Financial Press

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου