Τρίτη 2 Ιουλίου 2013

Κι αν ο κόσμος δεν θέλει πια iPhones;

Τα ίδια iPhones που εξαφανίζονται σαν το ζεστό ψωμί από τα αμερικανικά ράφια χάνουν έδαφος σε βασικές αγορές εκτός ΗΠΑ -ένα ακόμη παράδειγμα, σε περίπτωση που χρειαζόμασταν ένα, του ότι αυτό που λειτουργεί στις ΗΠΑ δεν σημαίνει αυτομάτως ότι θα επιτύχει και στο εξωτερικό. 

Αυτό δεν είναι μία πρόσκαιρη ανωμαλία, σύμφωνα με νέα στοιχεία, αλλά μια απόδειξη ότι έχουμε φτάσει στην αρχή του τέλους για τα smartphones και ένα σημάδι ότι οι μέθοδοι της Apple (AAPL) για την προσέλκυση πελατών μπορεί να αποδειχθούν λιγότερο αποτελεσματικές  στο μέλλον.
Η IDC δημοσίευσε τα στοιχεία του πρώτου τριμήνου για τις ποσότητες smartphone που εστάλησαν στη Δυτική Ευρώπη, και το μερίδιο της Apple έπεσε στο 20%. Πριν ένα χρόνο, αντίθετα, οι αποστολές iPhone είχαν το 25% της αγοράς. Μεγάλο μέρος του ποσοστού της αγοράς που έχασε η Apple πήγε στην Samsung (005930), η οποία κατέχει το 45% των αποστολών (σε σχέση με το 39% που είχε πριν). Επίσης, εταιρείες όπως η Sony (SNE)) και η LG (066570), οι οποίες θεωρούνται ουραγοί στις ΗΠΑ, είδαν επίσης μεγάλα κέρδη.

Οι άνθρωποι που θέλουν smartphones υψηλής τεχνολογίας πιθανότατα να τα έχουν ήδη αγοράσει, λέει ο Francisco Jeronimo, διευθυντής έρευνας κινητών συσκευών της IDC για την Ευρώπη. Νέοι αγοραστές έχουν μικρότερο διαθέσιμο εισόδημα και αγοράζουν smartphones μόνο και μόνο επειδή έχουν γίνει φτηνά. «Μπαίνουμε τώρα στο δεύτερο κύμα απόκτησης smartphone, το οποίο εκπροσωπείται από εκείνους τους χρήστες που δεν έχουν ανάγκη ένα smartphone», λέει.

Οι πελάτες αυτοί έχουν λιγότερα χρήματα να δαπανήσουν και λιγότερους λόγους να επιδεικνύουν ένα ακριβό κινητό όταν φθηνότερα προϊόντα είναι διαθέσιμα. Επιπλέον, οι ευρωπαϊκοί πάροχοι υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας είναι πολύ λιγότερο γενναιόδωροι όταν πρόκειται για την επιδότηση τηλέφωνων πελατών τους. Τα IPhones δεν φαινονται τόσο πολύ πιο ακριβά από τα άλλα smartphones στις ΗΠΑ, αλλά η διαφορά μπορεί να είναι σημαντική για εκείνους που πληρώνουν για αυτά από το περίσσευμά τους.

Το μέλλον για κατασκευαστές smartphone αιχμής φαίνεται ακόμη πιο ζοφερό, εάν κοιτάξει κανείς πέρα από πλουσιότερες αγορές του κόσμου. Οι αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού, με εξαίρεση τους πλούσιους Ιάπωνες, αντιπροσωπεύουν το ήμισυ της συνολικής ζήτησης για smartphones στο πρώτο τρίμηνο. Οι Κινέζοι κατασκευαστές smartphones εξυπηρετούν αυτούς τους πελάτες μια χαρά, συγκεντρώνοντας εξειδίκευση η οποία αργότερα ενδεχομένως θα τους βοηθήσει να πουλήσουν σε Ευρωπαίους που τους απασχολεί η τιμή.

Οι προοπτικές, υποστηρίζει ο Jeronimo, δεν είναι τόσο λαμπρές για πρωτοκλασάτες εταιρείες όπως η Apple στις φθηνότερες αγορές. Η IDC ανέφερε πρόσφατα ότι η Apple δεν είναι πλέον ένας από τους κορυφαίους πέντε πωλητές smartphones στην Ινδία. Οι φθηνότερες αγορές της Ασίας μπορεί επίσης να είναι εκτός των ορίων, διότι οι πελάτες ζητουν προϊόντα σε τιμές πολύ χαμηλότερες από αυτές που είναι πρόθυμες να προσφέρες η Apple ή η Samsung. «Αυτά είναι προϊόντα που δεν μπορούν να παρέχουν, ή δεν είναι πρόθυμες να παρέχουν, επειδή δεν θέλουν να βλάψουν τα εμπορικά τους σήματα», λέει ο Jeronimo.

Η δυναμική αυτή δεν αφορά μόνο τον αναπτυσσόμενο κόσμο, όπως δείχνουν οι αριθμοί της IDC για την ευρωπαϊκή αγορά. Αυτό εξηγεί γιατί οι εταιρείες παραγωτής smartphones εργάζονται να δημιουργήσουν φθηνότερες εκδόσεις των καλύτερων προϊόντων τους. Οι νέες πωλήσεις smartphones  θα είναι οι πωλήσεις όλο και φθηνότερων smartphones. Παρά τις φήμες ότι επίκεινται να βγουν φθηνά iPhones, η κύρια στρατηγική της Apple για το ρίξιμο των τιμών της είναι να πουλά παλαιότερες εκδόσεις των προϊόντων της σε χαμηλότερες τιμές.

Όταν πρόκειται για την παραγωγή φθηνότερων τηλεφώνων, η Apple μπορεί να έχει περισσότερα να χάσει από τους ανταγωνιστές της. Πάντα ήταν μία μάρκα πολυτελείας. Η Samsung και η HTC (2498) έχουν την παράδοση της διάθεσής σχετικά φθηνών τηλεφώνων. Η Apple πουλάει τα προϊόντα που δηλώνουν συμμετοχή σε μια κλειστή λέσχη. Η ιδέα αυτή έχει λειτουργήσει πολύ καλά στις Ηνωμένες Πολιτείες. Τα πράγματα είναι διαφορετικά εκτός ΗΠΑ.


Του    ( Ο Brustein είναι συντάκτης για το Businessweek.com στη Νέα Υόρκη. )

Το άρθρο αναδημοσιεύεται από: Capital.gr

2 σχόλια:

  1. Η γνώμη μου είναι ότι είναι άλλα τα προιόντα που απευθύνονται στους μέσους και προς τα πάνω οικονομικά ανθρώπους και άλλα τα προιόντα που απευθύνονται σε αυτους που αντιμετωπίζουν οικονομικές δυσκολίες. Μια μέση έως εύπορη 50χρονη Αμερικανίδα που μιλάει στο Σίρι της και οργανώνει τα πάντα θα συνεχίσει να αγοράζει iphone. Μία οικονομικά δυσκολεμένη 50χρονη Ελληνίδα, που δεν κατάφερε και ποτέ να μάθει πως δουλεύει, θα κρατήσει τα λεφτά της για κάτι άλλο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν μιλάμε για USA ...

      κράτησε αυτό:
      "Η Apple πουλάει τα προϊόντα που δηλώνουν συμμετοχή σε μια κλειστή λέσχη. Η ιδέα αυτή έχει λειτουργήσει πολύ καλά στις Ηνωμένες Πολιτείες. Τα πράγματα είναι διαφορετικά εκτός ΗΠΑ".

      και αυτό:
      "η κύρια στρατηγική της Apple για το ρίξιμο των τιμών της είναι να πουλά παλαιότερες εκδόσεις των προϊόντων της σε χαμηλότερες τιμές".

      και τέλος:
      δεν έχω δηλώσει ότι συμφωνώ πάντα με το περιεχόμενο των άρθρων ...



      Διαγραφή