Η εθνική οδός Ε39 στη Νορβηγία συνδέει την περιοχή Κρίστιανσαντ με το Τροντχάιμ, μια διαδρομή που καλύπτεται σε περίπου 21 ώρες ταξιδιού. Για να μειώσει τον χρόνο αυτό στο μισό η υπηρεσία δημοσίων δρόμων της Νορβηγίας (NPRA) μελετά ένα τολμηρό όσο και εντυπωσιακό σχέδιο.
Θα κατασκευάσει υποθαλάσσια τούνελ τα οποία θα επιπλέουν μέσα στο νερό. Τα τούνελ αυτά θα λειτουργούν ως ένα είδος υποβρύχιων γεφυρών για να επιτρέπουν στους οδηγούς να… κόβουν δρόμο μέσα από τα περίφημα φιόρδ της Νορβηγίας.
Τα τούνελ αυτά θα αποτελούνται από τσιμέντο και θα έχουν μήκος ενός περίπου χλμ. Κάθε τούνελ θα είναι μονής κατεύθυνσης και θα διαθέτει δύο λωρίδες κυκλοφορίας. Τα τούνελ θα βρίσκονται σε βάθος τέτοιο που δεν θα επηρεάζονται από τις καιρικές συνθήκες ούτε θα επηρεάζονται από (ή θα επηρεάζουν) την κίνηση των πλοίων που θα περνούν πάνω από αυτά. Τα τούνελ αυτά (αν τελικά εγκριθεί η κατασκευή τους) θα τοποθετηθούν σε σημεία όπου η απόσταση ανάμεσα στις δύο στεριές είναι τόσο μεγάλη και το βάθος της θάλασσας τέτοιο που δεν επιτρέπει την κατασκευή μιας κανονικής γέφυρας. Το κόστος της κατασκευής αυτών των τούνελ εκτιμάται ότι θα αγγίξει τα 25 δισ. δολάρια.
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟ: ΤΟ ΒΗΜΑ.gr/science
Τα τούνελ αυτά θα αποτελούνται από τσιμέντο και θα έχουν μήκος ενός περίπου χλμ. Κάθε τούνελ θα είναι μονής κατεύθυνσης και θα διαθέτει δύο λωρίδες κυκλοφορίας. Τα τούνελ θα βρίσκονται σε βάθος τέτοιο που δεν θα επηρεάζονται από τις καιρικές συνθήκες ούτε θα επηρεάζονται από (ή θα επηρεάζουν) την κίνηση των πλοίων που θα περνούν πάνω από αυτά. Τα τούνελ αυτά (αν τελικά εγκριθεί η κατασκευή τους) θα τοποθετηθούν σε σημεία όπου η απόσταση ανάμεσα στις δύο στεριές είναι τόσο μεγάλη και το βάθος της θάλασσας τέτοιο που δεν επιτρέπει την κατασκευή μιας κανονικής γέφυρας. Το κόστος της κατασκευής αυτών των τούνελ εκτιμάται ότι θα αγγίξει τα 25 δισ. δολάρια.
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟ: ΤΟ ΒΗΜΑ.gr/science
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου