Πέμπτη 24 Μαΐου 2012

Ράλλυ Ακρόπολις - Με μια ματιά: Η δική μας στιγμή!


Για κάποιους είναι απλά η συνέχεια του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ για το 2012, και συγκεκριμένα ο έκτος γύρος του θεσμού. Για όλους εμάς, όμως, τους κατοίκους της Ελλάδας, είναι η στιγμή που περιμένουμε κάθε χρόνο. Η στιγμή που τα ελληνικά βουνά θα γεμίσουν με χιλιάδες κόσμο, απελευθερωμένοι από το άγχος της καθημερινότητας, έτοιμοι να απολαύσουν το θίασο του WRC. Οι πρωταγωνιστές της κορυφαίας –κατά πολλούς- μορφής του μηχανοκίνητου αθλητισμού, βρίσκονται ήδη στη χώρα μας και από την Πέμπτη 24 Μαίου θα προσφέρουν για τέσσερις ημέρες πλούσιο θέαμα στις ειδικές διαδρομές του Ράλλυ Ακρόπολις. Και φέτος, επίκεντρο του αγώνα θα είναι η πόλη του Λουτρακίου, με το Hotel Club Casino Loutraki, εκτός από την οικονομική συνεισφορά του, όντας και ο μεγάλος χορηγός του αγώνα, να αποτελεί την καρδιά του Ακρόπολις, αφού εκεί θα βρίσκονται τόσο το αρχηγείο, όσο και το Γραφείο Τύπου. Η σχολή του Μηχανικού στην παραλία του Λουτρακία, θα φιλοξενήσει ανθρώπους και μηχανικούς, όντας και το κεντρικό σέρβις παρκ της 58ης εκδοχής του εθνικού μας αγώνα.

Σχεδιαστικά, ο εθνικός μας αγώνας δεν διαφέρει σημαντικά σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια, αν και τα αγωνιστικά χιλιόμετρα θα είναι φέτος περισσότερα από ότι είχαμε συνηθίσει τα προηγούμενα χρόνια. Συγκεκριμένα, το Ακρόπολις περιλαμβάνει φέτος 22 ειδικές διαδρομές, με συνολικό μήκος που αγγίζει τα 410 αγωνιστικά χιλιόμετρα! Ας τα πάρουμε, όμως, τα πράγματα από την αρχή. Η εκκίνηση του αγώνα φέτος θα δοθεί στο Ζάππειο την Πέμπτη στις 17:00 μμ, για να φύγουν από εκεί τα πληρώματα και να κατευθυνθούν προς την Κινέτα, η οποία και θα αποτελέσει την πρώτη ειδική του αγώνα. Στη συνέχεια, το πρόγραμμα ορίζει επιστροφή στο Λουτράκι για διανυκτέρευση και επιστροφή στη δράση την επόμενη ημέρα το πρωί. Την Παρασκευή, τα πληρώματα θα έχουν κατεύθυνση (όπως και πέρσι) προς Λαμία μεριά. Για να γίνει αυτό, θα αγωνιστούν σε ειδικές όπως η Αγία Μαρίνα, η Θήβα, αλλά και η ολοκαίνουργια ε.δ. του Ελικώνα. Από εκεί, θα στρατοπεδεύσουν για λίγες ώρες στην Ιτέα, όπου και θα είναι το remote service, για να αγωνιστούν σε δύο εξαιρετικές –κλασσικές διαδρομές, όπως είναι το Δροσοχώρι και οι Βωξίτες, οι οποίες και πέρσι δεν συμπεριλαμβάνονταν στον αγώνα. Με 700 χιλιόμετρα, συνολικά, την πρώτη ημέρα του αγώνα, εύκολα καταλαβαίνει κανείς ότι έχουμε να κάνουμε για έναν πραγματικό μαραθώνιο.

Το δεύτερο σκέλος, μπορεί να μην διαφοροποιείται σημαντικά σε σχέση με ότι είδαμε το 2011, αλλά η προσθήκη ακόμα μίας ειδικής δίπλα στην Κλένεια, το Γυμνό και το Κεφαλάρι, αυξάνει το βαθμό δυσκολίας του σκέλους, ενώ αλλάζει και τη στρατηγική των ομάδων. Βλέπετε, μετά το Κεφαλάρι, τα πληρώματα θα διαγωνιστούν και στην νέα ειδική «Ζήρεια», με μήκος 22 χλμ.! Τέλος, η 3η και τελευταία ημέρα είναι ίδια με το 2011, με τους Άγιους Θεώδορους, τα Νέα Πίσσια, και φυσικά την Power Stage που θα αποτελέσει το κερασάκι στο τέλος του αγώνα. Η ράμπα του τερματισμού, θα βρίσκεται και φέτος στο Club Hotel Casino Loutraki, με το πρώτο αυτοκίνητο να αναμένεται να περάσει στις 15:30. 

Η σχεδίαση του αγώνα, λοιπόν, έχει σαν αποτέλεσμα πολλοί από τους κορυφαίους συνδυασμούς να ανησυχούν για την επιλογή, αλλά και τη φθορά των ελαστικών τους! Τα δύο μεγάλα σκέλη, την Παρασκευή και το Σάββατο, έχουν προκαλέσει πονοκέφαλο στους εργοστασιακούς οδηγούς, αφού ξέρουν ότι θα πρέπει να προφυλάξουν τα ελαστικά τους και να έχουν μία διαφορετική τακτική σε σχέση με τους άλλους αγώνες. Παράλληλα, το γεγονός ότι το Ακρόπολις διεξάγεται φέτος μία εβδομάδα νωρίτερα, ίσως και να επηρεαστεί από τις καιρικές συνθήκες! Ήδη το Σαββατοκύριακο υπήρξαν βροχοπτώσεις στην ευρύτερη περιοχή του αγώνα, ενώ τις ημέρες του αγώνα ο καιρός προβλέπεται συννεφιασμένος, χωρίς να αποκλείεται η πιθανότητα βροχής. Βέβαια, το πρόβλημα είναι η πρόγνωση που αναφέρει ότι την Παρασκευή θα υπάρχουν βροχοπτώσεις στην Στερεά Ελλάδα, γεγονός που μπερδεύει την επιλογή της σειράς εκκίνησης για τα πληρώματα. Σε κάθε περίπτωση, η στρατηγική των ομάδων θα έχει και αυτή με τη σειρά της μεγάλο ενδιαφέρον!

Σε καθαρά αγωνιστικό επίπεδο, τα φαβορί δεν πρόκειται να αλλάξουν. Η Citroen έχει ξεκάθαρο στόχο τη νίκη με τους Sebastien Loeb και Mikko Hirvonen, την ώρα που η Ford θα αποτελέσει και πάλι το αντίπαλο δέος με τους Petter Solberg και Jari Matti Latvala. Όπως είναι λογικό, το ενδιαφέρον θα είναι γύρω από τον Φινλανδό οδηγό της Ford, ο οποίος επιστρέφει στη δράση μετά τον τραυματισμό του στην κλείδα και την απουσία του από το Ράλλυ Αργεντινής. Από εκεί και πέρα, σε επίπεδο κορυφής, μόνο ο Mads Ostberg δείχνει ικανός να διεκδικήσει μία θέση στο βάθρο, αλλά και αυτό υπό προϋποθέσεις. Σε κάθε περίπτωση, όμως, ο εθνικός μας αγώνας πάντα κρύβει εκπλήξεις, και κανείς δεν μπορεί να προδικάσει το αποτέλεσμα. Ας δούμε αναλυτικά τα νέα των ομάδων, λίγες ώρες πριν την εκκίνηση του αγώνα.

CITROEN TOTAL WORLD RALLY TEAM
Όπως είναι φυσιολογικό, οι Sebastien Loeb και Mikko Hirvonen θα αποτελέσουν τη δύναμη πυρός της Citroen. Αμφότερο, έχουν επικρατήσει στο παρελθόν στον εθνικό μας αγώνα, έχοντας καλή παράδοση. Ο οκτάκις Παγκόσμιος Πρωταθλητής, μπορεί να έχει κερδίσει μόλις δύο φορές στα ελληνικά χώματα, αλλά τέσσερις έχει τερματίσει δεύτερος, αποδεικνύοντας τα δυναμική του. Πέρσι, έχασε τη νίκη λόγω της τακτικής της ομάδας του, με το συγκεκριμένο γεγονός να αποτελεί και το γυαλί που ράγισε στις σχέσεις του με τον Olivier Quesnel (πρώην επικεφαλής της Citroen Racing), αλλά και τον Sebastien Ogier. Φέτος, απαλλαγμένος από αυτό το άγχος, αλλά και το πρόβλημα της σειράς εκκίνησης, θέλει να επικρατήσει και πάλι. Και είναι το φαβορί για να το κάνει. Από την άλλη πλευρά, ο Hirvonen δεν κρύβει ότι το Ακρόπολις δεν είναι ο αγαπημένος του αγώνας, αλλά αυτό δεν αναιρεί το γεγονός ότι θέλει να σημειώσει ένα καλό αποτέλεσμα. Δύσκολα ο Φινλανδός θα κερδίσει, και αυτό θα γίνει κάτω από προϋποθέσεις, και ανάλογα με την εξέλιξη του αγώνα. Πάντως, οι επιδόσεις του είναι σαφώς βελτιωμένες μετά από κάθε αγώνα, αφού τόσο ο ίδιος, όσο και οι άνθρωποι της Citroen, δουλεύουν πολύ μαζί του στο στήσιμο του DS3, με αποτέλεσμα ο Φινλανδός να αισθάνεται μετά από κάθε Ράλλυ μεγάλη αυτοπεποίθηση πίσω από το τιμόνι του αυτοκινήτου.


FORD WORLD RALLY TEAM
Μετά από έναν μήνα μακριά από το Ford Fiesta WRC, ο Jari Mati Latvala επιστρέφει στη δράση. Ο Φινλανδός, που τραυματίστηκε στην κλείδα κατά τη διάρκεια προπόνησης με σκι, θα βρεθεί και πάλι στο μπάκετ του Fiesta, έχοντας χάσει το Ράλλυ Αργεντινής, και μαζί τις περισσότερες από τις ελπίδες του για τίτλο. Ο Latvala ξέρει ότι το αποτέλεσμα του εθνικού μας αγώνα, είναι πιθανό να κρίνει τις όποιες ελπίδες ακόμα έχει, αλλά και ουσιαστικά τη σειρά μέσα στην ομάδα. Ένα ενδεχόμενο καλό αποτέλεσμα του Petter Solberg, ίσως και να φέρει τον Νορβηγό στο νούμερο στην ομάδα του Malcolm Wilson, αφού ο Πρωταθλητής του 2003 βρίσκεται αυτή τη στιγμή μέσα στους διεκδικητές του τίτλου. Ο Solberg έχει αποδειχθεί λίρα εκατό για την ομάδα της Ford, αφού διακρίνεται από ταχύτητα, αλλά και αξιοπιστία. Βέβαια, όπως και ο Latvala, και ο ίδιος έχει πραγματοποιήσει λάθη που έχουν στοιχίσει τόσο στον ίδιο, όσο και στην ομάδα του (Πορτογαλία), αλλά σε κάθε περίπτωση δείχνει στην καλύτερη κατάσταση των τελευταίων ετών.

Η συνέχεια :  http://www.4troxoi.gr/

1 σχόλιο:

  1. :) Οι ξένοι το "συμπαθούν" ως παραδοσιακό και δύσκολο αγώνα!!
    Εγώ ...μεικτά συναισθήματα :)
    'Αντε με το καλό να αρχίσει και με το καλό να τελειώσει!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή