Φοιτητές και νέοι, επίδοξοι επιχειρηματίες πήραν μαθήματα από έμπειρα στελέχη της αγοράς.
Συμβουλές προς «ναυτιλλομένους» που επιθυμούν να σταδιοδρομήσουν στην ψηφιακή οικονομία έδωσαν την Παρασκευή κορυφαία στελέχη της αγοράς των Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΤΠΕ), στο πλαίσιο του Πανοράματος Επιχειρηματικότητας και Σταδιοδρομίας.
Το μεγαλύτερο συνέδριο σε θέματα επιχειρηματικότητας των νέων και επαγγελματικού προσανατολισμού πραγματοποιείται στο Μέγαρο Μουσικής έως και την Κυριακή και διοργανώνεται από τον καθηγητή του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, κ. Ιορδάνη Λαδόπουλο, παρέχοντας την ευκαιρία σε νέα παιδιά να μάθουν για το επιχειρείν από τα ίδια τα στελέχη της αγοράς.
Όπως ειπώθηκε στο πάνελ για τις τάσεις και τις προοπτικές επιχειρηματικότητας και απασχόλησης στον κλάδο των τηλεπικοινωνιών, ακόμη και εν μέσω ύφεσης, η ψηφιακή οικονομία παρέχει ευκαιρίες για start-ups και επαγγελματική σταδιοδρομία, καθώς η τεχνολογία καλπάζει.
Σύμφωνα με τον ειδικό γραμματέα του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Πληροφορικής και Επικοινωνιών Ελλάδος (ΣΕΠΕ), κ. Γιώργο Καρανικολό, οι τηλεπικοινωνίες αποτελούν λύση για έξοδο από την κρίση, αφού η ραγδαία διείσδυση των κινητών συσκευών σε όλο τον πλανήτη, δημιουργούν σημαντικές ευκαιρίες εξωστρέφειας.
Όπως τόνισε χαρακτηριστικά, ο διπλασιασμός της ταχύτητας των ευρυζωνικών υποδομών προκαλεί αύξηση του ΑΕΠ κατά 0,3%. κάθε χίλιες νέες ευρυζωνικές συνδέσεις ανοίγουν 80 θέσεις εργασίας, ενώ η άνοδος της ευρυζωνικότητας κατά 10%, οδηγεί σε αύξηση του ΑΕΠ κατά 10%.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Hellas On Line (HOL), κ. Α. Κεραστάρης υπογράμμισε τις ευκαιρίες που αναδύονται, λόγω της έκρηξης της χρήσης του διαδικτύου και των κινητών εφαρμογών, εξηγώντας τις δυνατότητες των νέων να δουλέψουν μέσα από το ίντερνετ. Επικαλούμενος το ίδιο το παράδειγμα της HOL, ο κ. Κεραστάρης τους κάλεσε να «μάθουν τους κανόνες του παιχνιδιού και, στη συνέχεια, να παίξουν καλύτερα από όλους».
Ο Head of Domestic Sales της Google Ελλάδος, κ. Δημήτρης Κόσσυφας στάθηκε στην εξέλιξη της τεχνολογίας, που έδειξε «την ανάγκη των καταναλωτών να μοιράζονται το περιεχόμενο», σημειώνοντας ότι κάθε λεπτό μεταφορτώνεται στο YouTube υλικό διάρκειας 80 ωρών!
Ο κ. Κόσσυφας αναφέρθηκε στα χαρακτηριστικά του διαδικτύου, όπως το ότι είναι προσωπικό, κοινωνικό, τοπικού χαρακτήρα και, πλέον, κινητό, ενώ πρόσθεσε ότι στη χώρα μας το 2011 πωλήθηκαν 1,1 εκατ. smartphones.
Σύμφωνα με στοιχεία που παρουσίασε, τo 2011 ο μέσος καταναλωτής περνούσε 30 ώρες ανά εβδομάδα μπροστά από μία οθόνη, επίδοση που θα φτάσει τις 50 ώρες έως το 2015. Ο κ. Κόσσυφας ενθάρρυνε τους νέους που θα ήθελαν να εμπλακούν σε κάποιο επιχειρηματικό εγχείρημα, να αξιοποιήσουν τα δωρεάν εργαλεία της Google.
Την ιστορία της Globo και τις δυσκολίες που αντιμετώπισε στην δεκαπεντάχρονη πορεία της ανέλυσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας, κ. Κωστής Παπαδημητρακόπουλος, ο οποίος, πρόσφατα, μάλιστα, έλαβε την διάκριση "Best Telecoms Innovation in Western Europe" από τα World Finance Telecoms Awards 2011 για λογαριασμό του ομίλου.
Ο κ. Παπαδημητρακόπουλος σημείωσε ότι ήταν όνειρό του να κάνει μία επιχείρηση και ξεκίνησε από το γκαράζ του σπιτιού του υπό υποτυπώδεις συνθήκες για να φτάσει σήμερα να διοικεί μία από τις μεγαλύτερες του είδους της στην Ελλάδα, η οποία διεθνοποιήθηκε και εισήχθη στο χρηματιστήριο AIM του Λονδίνου. «Οι επενδυτές μας θα έκαναν τις Ελληνικές τράπεζες να τρομάζουν και λόγω της παρουσίας του ονόματος της Blackrock»είπε.
Ο επικεφαλής της εταιρίας αναφέρθηκε στις ευκαιρίες που είδαν στην Globo, αναπτύσσοντας μία κινητή εφαρμογή επαγγελματικής χρήσης, που έγινε ανάρπαστη στις διεθνείς αγορές. Όπως τόνισε, η Globo ξεκίνησε ως εταιρία πληροφορικής, ακολούθησε τις τάσεις τις ανάγκες των καταναλωτών και, τελικά, η σύγκλιση των επικοινωνιών την οδήγησε σε παγκόσμιες διαδρομές.
Επίσης, όπως ανακοίνωσε ο κ. Παπαδημητρακόπουλος, η Globo θα ξεκινήσει προσεχώς την GO!Academy, δηλαδή ένα ανοιχτό εκπαιδευτικό ινστιτούτο, που θα παρέχει δωρεάν training σε κινητές εφαρμογές.
Για τις επενδύσεις της Vodafone στην Ελλάδα, ύψους 2 δισ. ευρώ την τελευταία δεκαετία, μίλησε ο Chief Operating Officer της εταιρίας, κ. Δαμιανός Χαραλαμπίδης, ο οποίος εστίασε στην ραγδαία αύξηση της χρήσης των smart phones. Όπως είπε, τα «ευφυή» κινητά έφτασαν το 46% των συσκευών που πούλησε η Vodafone στο πρώτο τρίμηνο του 2012, όταν πέρυσι κυμαίνονταν στο 26%. «Παράλληλα, τα mobile apps έχουν εκατονταπλασιαστεί και θα έχουν τεράστια ανάπτυξη» σημείωσε, καλώντας τους νέους να ασχοληθούν με τις κινητές εφαρμογές.
ΑΠΟ: ΤΟ ΒΗΜΑ
Συμφωνώ και θεωρώ ότι "αλλάζουν" τη ζωή μας όταν πχ χθες για να πάω Χαλάνδρι, έβαλα στο google maps τη διεύθυνση, είδα ποιό λεωφορείο περνάει από μπροστά από το σπίτι που ήθελα να πάω, googlara στο site του οασα τα δρομολόγια και πήγα στη στάση που έπρεπε... κι επίσης όταν με άφησε το λεωφορείο, έβαλα να με βρει το gps και να με πάει έστω και με τα πόδια...
ΑπάντησηΔιαγραφή