Η κρίση μπορεί να πλήττει σοβαρά την ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου, με τις πωλήσεις να έχουν μειωθεί στα χαμηλότερα επίπεδα από το 1995, αλλά ο επισκέπτης στη φετινή έκθεση της Γενεύης θα μπορούσε να πιστέψει ότι βρισκόμαστε σε εποχή παχιών αγελάδων, βλέποντας τα νέα σπορ αυτοκίνητα και υπεραυτοκίνητα που κάνουν εκεί την πρεμιέρα τους.
Βλέπετε, η Δυτική Ευρώπη δεν είναι πια το κέντρο του κόσμου και η ραγδαία ανάπτυξη πολλών νέων αγορών με τεράστιο δυναμικό (Κίνα, Ινδία, Ρωσία, Βραζιλία κλπ.), δίνει την ευκαιρία στην αυτοκινητοβιομηχανία να αντισταθμίζει τις απώλειές της στην Ευρώπη και στους κατασκευαστές ακριβών αυτοκινήτων να βρίσκουν και νέους πελάτες!
Αλλά και η ανάκαμψη της αμερικανικής αγοράς βοηθάει προς αυτήν την κατεύθυνση, αφού σ' αυτήν δραστηριοποιούνται όλο και περισσότεροι ξένοι κατασκευαστές.
Το «καθαρόαιμο» σπορ μοντέλο που παρουσίασε π.χ. η Alfa Romeo στη Γενεύη, η 4C, είναι το αυτοκίνητο με το οποίο η εταιρεία σκοπεύει να επανέλθει στην αμερικανική αγορά.
Ένα άλλο χαρακτηριστικό της φετινής έκθεσης, είναι η επιβεβαίωση της σημαντικής ανάπτυξης της κατηγορίας των μικρών αυτοκινήτων ελεύθερου χρόνου (με απλούστερη κατασκευή, από την οποία συχνά λείπει και η τετρακίνηση), προς την οποία μετακινείται ένα μέρος της πελατείας μεγαλύτερων αυτοκινήτων που επιθυμεί την «τζιποειδή» εμφάνιση και την υπερυψωμένη θέση οδήγησης, αλλά με το μικρότερο δυνατό κόστος.
Η εμφάνιση επίσης ενός κινέζου κατασκευαστή, της Qoros, με ένα σύγχρονο σχεδιαστικά σεντάν, που αναγγέλλει ότι θ' αρχίσει να πουλάει στην Ευρώπη από φέτος, δείχνει ότι ίσως να είναι πια πολύ κοντά η μέρα που η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία θα αποκτήσει έναν ακόμα ανταγωνιστή από την Ασία και μάλιστα ανταγωνιστή-κολοσσό, με μεγάλο αριθμό μεγάλων αυτοκινητοβιομηχανιών.
Στην πραγματικότητα η φετινή έκθεση της Γενεύης, από την οποία παρά το μεγάλο αριθμό νέων μοντέλων λείπουν σχεδόν εντελώς οι πρεμιέρες «παραδοσιακών» αυτοκινήτων, είναι μια έκθεση «ειδικών» αυτοκινήτων. Κάτι που αποδεικνύει την όλο και μεγαλύτερη εξειδίκευση της αγοράς, με τους κατασκευαστές να προσπαθούν να προσελκύσουν τους καταναλωτές με προϊόντα προσαρμοσμένα στις ειδικές ανάγκες του καθενός.
Το γεγονός, πάντως, ότι το 10% του συνόλου των αυτοκινήτων (νέων και μη) που εκτίθενται φέτος στη Γενεύη έχει τυποποιημένες εκπομπές CΟ2 κάτω από 100 g/km, δείχνει για μια ακόμα φορά ότι η αυτοκινητοβιομηχανία είναι ο βιομηχανικός κλάδος που έχει προσαρμοστεί καλύτερα απ' οποιονδήποτε άλλο στην κοινωνική ανάγκη για προστασία του περιβάλλοντος και των φυσικών πόρων του πλανήτη.
Κι από αυτήν την άποψη, ήταν μια ελπιδοφόρα έκθεση._Π.Φ.
Αποστολή: Πάνος Φιλιππακόπουλος
Επιμέλεια: Πάνος Φιλιππακόπουλος, Γιάννης Τσιρογιάννης, Γιάννης Χαρίτος
TΟ ΑΡΘΡΟ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟ ΤΟ: auto-internet.gr
ΣΧΟΛΙΟ:
Ένας Έλληνας, ο 24χρονος βιομηχανικός σχεδιαστής Αλέξανδρος Λιώκης τράβηξε τα βλέμματα πάνω του στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης,καθώς ήταν επικεφαλής του σχεδίου ανάπτυξης και δημιουργίας του μοντέλου Gloria της Alfa Romeo.
Μιλώντας, στο «Βήμα της Κυριακής» ο ταλαντούχος Έλληνας σχεδιαστής αποκάλυψε ότι από μικρός ήταν παθιασμένος με τα αυτοκίνητα και πριν από λίγα χρόνια φρόντισε να ανανεώσει αυτή τη σχέση, στέλνοντας το portfolio του στο Ευρωπαϊκό Ινστιτούτο Ντιζάιν, στο οποίο έγινε αμέσως δεκτός.
Η ιδέα για το πρωτότυπο μοντέλο Gloria της Alfa Romeo ξεκίνησε τον Οκτώβριο του 2012 και άρχισε να παίρνει σάρκα και οστά λίγο αργότερα, αφού πρώτα πέρασε από μια αυστηρή διαδικασία επιλογής.
«Αρχικά υπήρχαν 20 σχέδια, όμως ο υπεύθυνος design της Alfa Romeo Λορέντσο Ραματσότι επέλεξε τελικά το δικό μου και του έδωσε το όνομα Gloria, καθότι κατά παράδοση τα μοντέλα της εταιρείας έχουν γυναικεία ονόματα».
Όσο για το γεγονός ότι χρειάστηκε να φύγει στο εξωτερικό για να κάνει το όνειρό του πραγματικότητα, ο Αλέξανδρος Λιώκης λέει: «Υπάρχουν και στην Ελλάδα αξιόλογοι μηχανικοί και σχεδιαστές, όμως εδώ τα πάντα κολλάνε στην γραφειοκρατία και την έλλειψη κεφαλαίων. Η Ελλάδα δεν δίνει έδαφος στη δημιουργία και αυτό είναι λυπηρό».
Το σχόλιο είναι από: iefimerida.gr
Το δικό μου σχόλιο;
Ένα μεγάλο μπράβο σ΄αυτό το παιδί.
Γι αυτό η Ελλάδα θα υπάρχει για αιώνες ακόμη ...
O Έλληνας πίσω από το εντυπωσιακό νέο concept car της Alfa Romeo.
Ποιος είναι ο Αλέξανδρος Λιώκης.
Ένας Έλληνας, ο 24χρονος βιομηχανικός σχεδιαστής Αλέξανδρος Λιώκης τράβηξε τα βλέμματα πάνω του στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης,καθώς ήταν επικεφαλής του σχεδίου ανάπτυξης και δημιουργίας του μοντέλου Gloria της Alfa Romeo.
Μιλώντας, στο «Βήμα της Κυριακής» ο ταλαντούχος Έλληνας σχεδιαστής αποκάλυψε ότι από μικρός ήταν παθιασμένος με τα αυτοκίνητα και πριν από λίγα χρόνια φρόντισε να ανανεώσει αυτή τη σχέση, στέλνοντας το portfolio του στο Ευρωπαϊκό Ινστιτούτο Ντιζάιν, στο οποίο έγινε αμέσως δεκτός.
Η ιδέα για το πρωτότυπο μοντέλο Gloria της Alfa Romeo ξεκίνησε τον Οκτώβριο του 2012 και άρχισε να παίρνει σάρκα και οστά λίγο αργότερα, αφού πρώτα πέρασε από μια αυστηρή διαδικασία επιλογής.
«Αρχικά υπήρχαν 20 σχέδια, όμως ο υπεύθυνος design της Alfa Romeo Λορέντσο Ραματσότι επέλεξε τελικά το δικό μου και του έδωσε το όνομα Gloria, καθότι κατά παράδοση τα μοντέλα της εταιρείας έχουν γυναικεία ονόματα».
Όσο για το γεγονός ότι χρειάστηκε να φύγει στο εξωτερικό για να κάνει το όνειρό του πραγματικότητα, ο Αλέξανδρος Λιώκης λέει: «Υπάρχουν και στην Ελλάδα αξιόλογοι μηχανικοί και σχεδιαστές, όμως εδώ τα πάντα κολλάνε στην γραφειοκρατία και την έλλειψη κεφαλαίων. Η Ελλάδα δεν δίνει έδαφος στη δημιουργία και αυτό είναι λυπηρό».
Το σχόλιο είναι από: iefimerida.gr
Το δικό μου σχόλιο;
Ένα μεγάλο μπράβο σ΄αυτό το παιδί.
Γι αυτό η Ελλάδα θα υπάρχει για αιώνες ακόμη ...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου