Παρασκευή 15 Μαρτίου 2013

Περισσότερα δικαιώματα για τους επιβάτες αεροπορικών πτήσεων από την ΕΕ.

Ξεκαθαρίζει τους κανόνες.

Βρυξέλλες, Βέλγιο
Νέα δικαιώματα για τους επιβάτες των αεροπορικών πτήσεων αποκάλυψε την Τετάρτη η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Ένα από αυτά είναι η μεταφορά των επιβατών με πτήσεις ανταγωνιστικών αεροπορικών εταιρειών, εάν μία πτήση έχει καθυστέρηση για περισσότερες από 12 ώρες.

Επίσης, ένας από τους νέους κανόνες είναι η πληρωμή από τις αεροπορικές εταιρείες των εξόδων διαμονής των επιβατών που ακυρώθηκε η πτήση τους -μέχρι τρεις ημέρες και η ανάλογη αποζημίωση για την ταλαιπωρία τους.

Παράλληλα, ορίζεται σαφώς ποιες είναι οι «εξαιρετικές περιστάσεις» για τις οποίες οι επιβάτες μπορούν να ζητήσουν αποζημίωση.

Οι μηχανικές βλάβες εν ώρα πτήσης δεν περιλαμβάνονται στις «εξαιρετικές περιστάσεις», ενώ οι φυσικές καταστροφές και οι απεργίες των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας περιλαμβάνονται.

Σύμφωνα με την Κομισιόν, οι νέοι κανόνες -που δεν αναμένεται να γίνουν νόμος πριν από το 2014- θα δώσουν μεγαλύτερη ασφάλεια τόσο στους επιβάτες, όσο και στις αεροπορικές εταιρείες.

«Είναι πολύ σημαντικό τα δικαιώματα των επιβατών να μην υπάρχουν μόνο στα χαρτιά» δήλωσε ο ευρωπαίος επίτροπος για τις μεταφορές, Σιμ Κάλας. «Πρέπει όλοι να μπορούμε να βασιζόμαστε σε αυτά, όταν χρειάζεται -όταν δηλαδή τα πράγματα πάνε στραβά» πρόσθεσε.

Πρόσφατα το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο απεφάνθη ότι η αεροπορική εταιρεία Ryanair θα έπρεπε να είχε αποζημιώσει πλήρως μία γυναίκα, της οποίας η πτήση καθυστέρησε επτά ολόκληρες ημέρες. Η γυναίκα πλήρωσε 1.130 ευρώ σε ξενοδοχείο, διατροφή και μέσα μεταφοράς.

Πολλοί εκτιμούν ότι ενώ οι κανόνες της ΕΕ προστατεύουν τους επιβάτες, πολλές φορές δεν είναι ξεκάθαροι, με αποτέλεσμα να επιτρέπουν στις αεροπορικές εταιρείες τη μη εφαρμογή τους.

Newsroom ΔΟΛ

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟ ΤΟ: in.gr

1 σχόλιο:

  1. Κι εγώ είμαι επιφυλακτική στο κατά πόσο εφαρμόχονται όλα αυτα! Άρα αντί να ψηφίζουν άλλα μήπως να ελέγχουν την εφαρμογή των υπάρχοντων?

    ΑπάντησηΔιαγραφή