Ειδική επέτειος για ένα σπορ αυτοκίνητο:
Εδώ και πέντε δεκαετίες, η 911 βρίσκεται στην καρδιά της μάρκας Porsche.
Πολύ λίγα αυτοκίνητα στον κόσμο μπορούν να επιδείξουν τη μακροχρόνια
παράδοση και τη συνέχεια της Porsche 911. Αποτελεί πηγή έμπνευσης για
τους λάτρεις του αυτοκινήτου ανά τον κόσμο, ήδη από το ντεμπούτο της ως
μοντέλο 901 στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου ΙΑΑ το Σεπτέμβριο του 1963.
Σήμερα θεωρείται ότι αποτελεί τον ορισμό του σπορ αυτοκινήτου, το σημείο
αναφοράς όλων των υπολοίπων. Η 911 αποτελεί επίσης πηγή έμπνευσης για
όλες τις άλλες σειρές μοντέλων της Porsche. Από το Cayenne έως την
Panamera, κάθε Porsche είναι το πιο σπορτίφ αυτοκίνητο στην κατηγορία
του, καθώς ενσωματώνει μέρος της φιλοσοφίας της 911.
Έχουν κατασκευαστεί περισσότερες από 820.000 Porsche 911, γεγονός που καθιστά το μοντέλο αυτό το πιο επιτυχημένο σπορ αυτοκίνητο στον κόσμο. Σε κάθε μία από επτά γενιές της, οι μηχανικοί μας στο Zuffenhausen και το Weissach έχουν επανεφεύρει το μοντέλο, αναδεικνύοντας ξανά και ξανά την πρωτοποριακή δύναμη της μάρκας Porsche. Με τρόπο που δεν το καταφέρνει κανένα άλλο όχημα, η 911 κατορθώνει και συνδυάζει φαινομενικά ασυμβίβαστες αντιθέσεις, όπως ο σπορ χαρακτήρας και η καθημερινή πρακτικότητα, η παράδοση και η καινοτομία, ο σχεδιασμός και η λειτουργικότητα. Λογικό είναι, λοιπόν, κάθε γενιά να έχει γράψει τη δική της επιτυχημένη ιστορία. Ο Ferry Porsche έχει περιγράψει τα μοναδικά της πλεονεκτήματα με τον καλύτερο τρόπο: "Η 911 είναι το μόνο αυτοκίνητο που θα μπορούσε κανείς να οδηγήσει σε ένα σαφάρι στην Αφρική ή στο Λε Μαν, ή για να πάει στο θέατρο ή για να κινηθεί στην έντονη κυκλοφορία της Νέας Υόρκης."
Εκτός από τις κλασσικές της αλλά ταυτόχρονα μοναδικές γραμμές, η Porsche 911 πάντα ξεχώριζε για την προηγμένη τεχνολογία της. Η σύλληψη πολλών από τις ιδέες και τεχνολογικές λύσεις που χρησιμοποιήθηκαν για πρώτη φορά στην Porsche 911 έγινε στην αγωνιστική πίστα. Η 911 ήταν από την αρχή επικεντρωμένη στη φιλοσοφία των επιδόσεων, της οποίας το σημαντικότερο εργαστήριο δοκιμών είναι οι αγώνες αυτοκινήτου. Από τα πρώτα της κιόλας βήματα, κινήθηκε με απόλυτη άνεση σε σιρκουί ολόκληρου του κόσμου, αποκτώντας τη φήμη του πολυτάλαντου και αξιόπιστου νικητή. Πράγματι, σχεδόν τα δύο τρίτα από τις 30.000 αγωνιστικές νίκες της Porsche κερδήθηκαν με την 911.
Εορτασμοί της επετείου από την Porsche
Για την Porsche, η 50ή επέτειος αυτού του σπορ αυτοκινήτου-συμβόλου είναι το κεντρικό θέμα του 2013. Θα υπάρξει μια μεγάλη σειρά επετειακών εκδηλώσεων, με πρώτη την έκθεση αυτοκινήτου "Retro Classic" στη Στουτγάρδη. Από τις 7 έως τις 10 Μαρτίου, το Μουσείο Porsche θα γιορτάσει τη χρονιά της επετείου με τέσσερα ειδικά εκθέματα, μια 911 Turbo Coupé των πρώτων χρόνων, ένα πρωτότυπο 911 Cabriolet από το 1981, μια έκδοση δρόμου της 911 GT1 του 1977 και την έκδοση προπαραγωγής Type 754 T7. Αυτό το πλαίσιο που κατασκεύασε ο καθηγητής Ferdinand Alexander Porsche αποτέλεσε ορόσημο για το δρόμο προς το σχεδιασμό της 911.
Η εταιρεία επίσης στέλνει μια κλασσική 911 του 1967 σε παγκόσμια περιοδεία. Στη διάρκεια του έτους, αυτή η αντίκα 911 θα ταξιδέψει σε πέντε ηπείρους, όπου θα παρουσιαστεί σε μέρη όπως το Pepple Beach της Καλιφόρνια, η Σαγκάη, το Goodwood στο Ηνωμένο Βασίλειο και η Αυστραλία. Ως πρέσβης της μάρκας, αυτή η κλασσική 911 θα λάβει μέρος σε πολλές διεθνείς εκθέσεις, ιστορικά ράλι και εκδηλώσεις αγωνιστικής αυτοκίνησης. Οι φαν και οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να παρακολουθήσουν την πορεία του αυτοκινήτου αυτού από τη διαδικτυακή διεύθυνση porsche.com/follow-911.
Το Μουσείο Porsche γιορτάζει τα "50 χρόνια της Porsche 911", από τις 4 Ιουνίου έως τις 29 Σεπτεμβρίου 2013, με μια ειδική έκθεση όπου θα παρουσιαστεί η ιστορία και η εξέλιξη της 911. Την άνοιξη, ο εκδοτικός οίκος του μουσείου που ονομάζεται Edition Porsche-Museum θα εκδώσει μια επετειακή έκδοση με τίτλο "911x911".
Έχουν κατασκευαστεί περισσότερες από 820.000 Porsche 911, γεγονός που καθιστά το μοντέλο αυτό το πιο επιτυχημένο σπορ αυτοκίνητο στον κόσμο. Σε κάθε μία από επτά γενιές της, οι μηχανικοί μας στο Zuffenhausen και το Weissach έχουν επανεφεύρει το μοντέλο, αναδεικνύοντας ξανά και ξανά την πρωτοποριακή δύναμη της μάρκας Porsche. Με τρόπο που δεν το καταφέρνει κανένα άλλο όχημα, η 911 κατορθώνει και συνδυάζει φαινομενικά ασυμβίβαστες αντιθέσεις, όπως ο σπορ χαρακτήρας και η καθημερινή πρακτικότητα, η παράδοση και η καινοτομία, ο σχεδιασμός και η λειτουργικότητα. Λογικό είναι, λοιπόν, κάθε γενιά να έχει γράψει τη δική της επιτυχημένη ιστορία. Ο Ferry Porsche έχει περιγράψει τα μοναδικά της πλεονεκτήματα με τον καλύτερο τρόπο: "Η 911 είναι το μόνο αυτοκίνητο που θα μπορούσε κανείς να οδηγήσει σε ένα σαφάρι στην Αφρική ή στο Λε Μαν, ή για να πάει στο θέατρο ή για να κινηθεί στην έντονη κυκλοφορία της Νέας Υόρκης."
Εκτός από τις κλασσικές της αλλά ταυτόχρονα μοναδικές γραμμές, η Porsche 911 πάντα ξεχώριζε για την προηγμένη τεχνολογία της. Η σύλληψη πολλών από τις ιδέες και τεχνολογικές λύσεις που χρησιμοποιήθηκαν για πρώτη φορά στην Porsche 911 έγινε στην αγωνιστική πίστα. Η 911 ήταν από την αρχή επικεντρωμένη στη φιλοσοφία των επιδόσεων, της οποίας το σημαντικότερο εργαστήριο δοκιμών είναι οι αγώνες αυτοκινήτου. Από τα πρώτα της κιόλας βήματα, κινήθηκε με απόλυτη άνεση σε σιρκουί ολόκληρου του κόσμου, αποκτώντας τη φήμη του πολυτάλαντου και αξιόπιστου νικητή. Πράγματι, σχεδόν τα δύο τρίτα από τις 30.000 αγωνιστικές νίκες της Porsche κερδήθηκαν με την 911.
Εορτασμοί της επετείου από την Porsche
Για την Porsche, η 50ή επέτειος αυτού του σπορ αυτοκινήτου-συμβόλου είναι το κεντρικό θέμα του 2013. Θα υπάρξει μια μεγάλη σειρά επετειακών εκδηλώσεων, με πρώτη την έκθεση αυτοκινήτου "Retro Classic" στη Στουτγάρδη. Από τις 7 έως τις 10 Μαρτίου, το Μουσείο Porsche θα γιορτάσει τη χρονιά της επετείου με τέσσερα ειδικά εκθέματα, μια 911 Turbo Coupé των πρώτων χρόνων, ένα πρωτότυπο 911 Cabriolet από το 1981, μια έκδοση δρόμου της 911 GT1 του 1977 και την έκδοση προπαραγωγής Type 754 T7. Αυτό το πλαίσιο που κατασκεύασε ο καθηγητής Ferdinand Alexander Porsche αποτέλεσε ορόσημο για το δρόμο προς το σχεδιασμό της 911.
Η εταιρεία επίσης στέλνει μια κλασσική 911 του 1967 σε παγκόσμια περιοδεία. Στη διάρκεια του έτους, αυτή η αντίκα 911 θα ταξιδέψει σε πέντε ηπείρους, όπου θα παρουσιαστεί σε μέρη όπως το Pepple Beach της Καλιφόρνια, η Σαγκάη, το Goodwood στο Ηνωμένο Βασίλειο και η Αυστραλία. Ως πρέσβης της μάρκας, αυτή η κλασσική 911 θα λάβει μέρος σε πολλές διεθνείς εκθέσεις, ιστορικά ράλι και εκδηλώσεις αγωνιστικής αυτοκίνησης. Οι φαν και οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να παρακολουθήσουν την πορεία του αυτοκινήτου αυτού από τη διαδικτυακή διεύθυνση porsche.com/follow-911.
Το Μουσείο Porsche γιορτάζει τα "50 χρόνια της Porsche 911", από τις 4 Ιουνίου έως τις 29 Σεπτεμβρίου 2013, με μια ειδική έκθεση όπου θα παρουσιαστεί η ιστορία και η εξέλιξη της 911. Την άνοιξη, ο εκδοτικός οίκος του μουσείου που ονομάζεται Edition Porsche-Museum θα εκδώσει μια επετειακή έκδοση με τίτλο "911x911".
Οι γενιές:
Η πρώτη 911 (1963) – Η γέννηση ενός θρύλου.
Ως διάδοχος της Porsche 356, η 911 έκλεψε τις καρδιές των φαν των σπορ αυτοκινήτων από την πρώτη στιγμή. Το πρωτότυπο αποκαλύφθηκε για πρώτη φορά στην Έκθεση Αυτοκινήτου της ΙΑΑ στη Φραγκφούρτη το 1963 ως 901, και στη συνέχεια μετονομάστηκε σε 911 για την παρουσίασή της στην αγορά το 1964. Ο αερόψυκτος εξακύλινδρος κινητήρας μπόξερ που διέθετε είχε απόδοση 128 ίππων, εξασφαλίζοντας την εντυπωσιακή τελική ταχύτητα των 210 χλμ./ώρα. Aπό το 1965 υπήρχε και η τετρακύλινδρη Porsche 912. Το 1966 η Porsche παρουσίασε την 911 S των 158 ίππων, η οποία ήταν και το πρώτο μοντέλο που διέθετε σφυρήλατες ζάντες της Fuchs. Η 911 Targa, με το χαρακτηριστικό της roll bar από ανοξείδωτο χάλυβα, πραγματοποίησε το ντεμπούτο της στα τέλη του 1966, ως το πρώτο ασφαλές cabriolet του κόσμου. Το ημιαυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 4 σχέσεων Sportomatic χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά το 1967. Με την 911Τ του ίδιου έτους, καθώς και με τις εκδόσεις Ε και S που παρουσιάστηκαν αργότερα, η Porsche έγινε η πρώτη γερμανική κατασκευάστρια εταιρεία που συμμορφώθηκε με τους αυστηρούς κανονισμούς ελέγχου εκπομπών καυσαερίων των ΗΠΑ. Η Porsche 911 γινόταν όλο και πιο ισχυρή καθώς αυξανόταν ο κυβισμός των κινητήρων της, αρχικά στα 2,2 λίτρα (1969) και στα συνέχεια στα 2,4 λίτρα (1971). Η 911 Carrera RS 2.7 του 1972, με κινητήρα 207 ίππων και βάρος κάτω του ενός τόνου, παραμένει η επιτομή του ονειρικού αυτοκινήτου μέχρι και σήμερα. Η χαρακτηριστική της αεροτομή "duck tail " ήταν η πρώτη πίσω αεροτομή στον κόσμο που τοποθετήθηκε σε αυτοκίνητο παραγωγής.
Η Σειρά G (1973) – Η Δεύτερη Γενιά
Δέκα χρόνια μετά την πρεμιέρα της, οι μηχανικοί της Porsche έδωσαν στην 911 την πρώτη της μεγάλη αλλαγή. Το μοντέλο G παραγόταν από το 1973 έως το 1989, για μεγαλύτερο δηλαδή χρονικό διάστημα από οποιαδήποτε άλλη γενιά 911. Διέθετε προφυλακτήρες ασφαλείας με ελαστικούς μηχανισμούς απορρόφησης ενέργειας, μια πρωτοποριακή λύση που σχεδιάστηκε για να καλύψει τις προδιαγραφές δοκιμών που εφαρμόστηκαν τότε για πρώτη φορά στις ΗΠΑ. Η προστασία των επιβαινόντων βελτιώθηκε ακόμα περισσότερο, με ζώνες ασφαλείας τριών σημείων στο βασικό εξοπλισμό, καθώς και με ενσωματωμένα προσκέφαλα. Ένα από τα σημαντικότερα ορόσημα στην ιστορία της 911 ήταν το 1974, χρονιά που παρουσιάστηκε η πρώτη Porsche 911 Turbo με τρίλιτρο κινητήρα 256 ίππων και τεράστια πίσω αεροτομή. Η επόμενη αναβάθμιση των επιδόσεων έγινε το 1977, με την 911 Turbo 3.3 που διέθετε εναλλάκτη αέρα-αέρα. Με 296 ίππους, ήταν η καλύτερη στην κατηγορία της. Το 1983, η ατμοσφαιρική 911 Carrera αντικατέστησε την SC και, με έναν κινητήρα 3,2 λίτρων και 228 ίππων, έγινε αγαπημένο συλλεκτικό αυτοκίνητο. Ξεκινώντας από το 1982, οι λάτρεις της ανοικτής οδήγησης μπορούσαν επίσης να παραγγείλουν την 911 ως έκδοση Cabriolet. Η 911 Carrera Speedster, η οποία παρουσιάστηκε το 1989, έφερνε στο νου τη θρυλική 356 της δεκαετίας του '50.
Η πρώτη 911 (1963) – Η γέννηση ενός θρύλου.
Ως διάδοχος της Porsche 356, η 911 έκλεψε τις καρδιές των φαν των σπορ αυτοκινήτων από την πρώτη στιγμή. Το πρωτότυπο αποκαλύφθηκε για πρώτη φορά στην Έκθεση Αυτοκινήτου της ΙΑΑ στη Φραγκφούρτη το 1963 ως 901, και στη συνέχεια μετονομάστηκε σε 911 για την παρουσίασή της στην αγορά το 1964. Ο αερόψυκτος εξακύλινδρος κινητήρας μπόξερ που διέθετε είχε απόδοση 128 ίππων, εξασφαλίζοντας την εντυπωσιακή τελική ταχύτητα των 210 χλμ./ώρα. Aπό το 1965 υπήρχε και η τετρακύλινδρη Porsche 912. Το 1966 η Porsche παρουσίασε την 911 S των 158 ίππων, η οποία ήταν και το πρώτο μοντέλο που διέθετε σφυρήλατες ζάντες της Fuchs. Η 911 Targa, με το χαρακτηριστικό της roll bar από ανοξείδωτο χάλυβα, πραγματοποίησε το ντεμπούτο της στα τέλη του 1966, ως το πρώτο ασφαλές cabriolet του κόσμου. Το ημιαυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 4 σχέσεων Sportomatic χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά το 1967. Με την 911Τ του ίδιου έτους, καθώς και με τις εκδόσεις Ε και S που παρουσιάστηκαν αργότερα, η Porsche έγινε η πρώτη γερμανική κατασκευάστρια εταιρεία που συμμορφώθηκε με τους αυστηρούς κανονισμούς ελέγχου εκπομπών καυσαερίων των ΗΠΑ. Η Porsche 911 γινόταν όλο και πιο ισχυρή καθώς αυξανόταν ο κυβισμός των κινητήρων της, αρχικά στα 2,2 λίτρα (1969) και στα συνέχεια στα 2,4 λίτρα (1971). Η 911 Carrera RS 2.7 του 1972, με κινητήρα 207 ίππων και βάρος κάτω του ενός τόνου, παραμένει η επιτομή του ονειρικού αυτοκινήτου μέχρι και σήμερα. Η χαρακτηριστική της αεροτομή "duck tail " ήταν η πρώτη πίσω αεροτομή στον κόσμο που τοποθετήθηκε σε αυτοκίνητο παραγωγής.
Η Σειρά G (1973) – Η Δεύτερη Γενιά
Δέκα χρόνια μετά την πρεμιέρα της, οι μηχανικοί της Porsche έδωσαν στην 911 την πρώτη της μεγάλη αλλαγή. Το μοντέλο G παραγόταν από το 1973 έως το 1989, για μεγαλύτερο δηλαδή χρονικό διάστημα από οποιαδήποτε άλλη γενιά 911. Διέθετε προφυλακτήρες ασφαλείας με ελαστικούς μηχανισμούς απορρόφησης ενέργειας, μια πρωτοποριακή λύση που σχεδιάστηκε για να καλύψει τις προδιαγραφές δοκιμών που εφαρμόστηκαν τότε για πρώτη φορά στις ΗΠΑ. Η προστασία των επιβαινόντων βελτιώθηκε ακόμα περισσότερο, με ζώνες ασφαλείας τριών σημείων στο βασικό εξοπλισμό, καθώς και με ενσωματωμένα προσκέφαλα. Ένα από τα σημαντικότερα ορόσημα στην ιστορία της 911 ήταν το 1974, χρονιά που παρουσιάστηκε η πρώτη Porsche 911 Turbo με τρίλιτρο κινητήρα 256 ίππων και τεράστια πίσω αεροτομή. Η επόμενη αναβάθμιση των επιδόσεων έγινε το 1977, με την 911 Turbo 3.3 που διέθετε εναλλάκτη αέρα-αέρα. Με 296 ίππους, ήταν η καλύτερη στην κατηγορία της. Το 1983, η ατμοσφαιρική 911 Carrera αντικατέστησε την SC και, με έναν κινητήρα 3,2 λίτρων και 228 ίππων, έγινε αγαπημένο συλλεκτικό αυτοκίνητο. Ξεκινώντας από το 1982, οι λάτρεις της ανοικτής οδήγησης μπορούσαν επίσης να παραγγείλουν την 911 ως έκδοση Cabriolet. Η 911 Carrera Speedster, η οποία παρουσιάστηκε το 1989, έφερνε στο νου τη θρυλική 356 της δεκαετίας του '50.
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟ: ΣΚΑΪ.gr
Και κάτι που δεν ήξερα και μου έκανε εντύπωση: Ξέρεις ποιός σχεδίασε το πρώτο beetle της VW? Ο Ferdinand Porsche! και μετά από αυτό άρχισε να φτιάχνει..τις Porsche!
ΑπάντησηΔιαγραφήΟμολογώ ότι δεν το ήξερα ...
Διαγραφή