Τη δυνατότητα σε έναν χρήστη να αφήνει μηνύματα σε διάφορα σημεία του δρόμου μέσω augmented reality για φίλους του δίνει εφαρμογή η οποία «ανέβηκε» πρόσφατα στο iTunes της Apple.
Το Traces αξιοποιεί την τεχνολογία επαυξημένης πραγματικότητας σε συνδυασμό με GPS για να δώσει νέο νόημα και περιεχόμενο στην εμπειρία κοινωνικής δικτύωσης: ο χρήστης λαμβάνει στο κινητό του μήνυμα από έναν φίλο όπου του ζητείται να πάει σε ένα συγκεκριμένο σημείο στον δρόμο. Όταν φτάσει εκεί, «κοιτώντας» μέσα από το κινητό του «βλέπει» ένα αντικείμενο (για παράδειγμα, μια σταγόνα που αιωρείται) η οποία «ανοίγει» και του προβάλλεται το μήνυμα, το οποίο μπορεί να είναι εικόνα, βίντεο κλπ.
«Τo Traces σας επιτρέπει να τοποθετήσετε βίντεο, μουσική, εικόνες και φωνή στον πραγματικό κόσμο για να τα βρουν οι φίλοι σας. Ωστόσο, μπορούν να βρουν το ‘ίχνος’ σας μόνο αν είναι στο σωστό σημείο τη σωστή στιγμή, και μόλις το δουν εξαφανίζεται για πάντα. Το αποκαλούμε αυτό Immersive Messaging, όπου ο κόσμος είναι τμήμα του υλικού που μοιράζεστε» αναφέρεται στην σελίδα της εφαρμογής στο iTunes, όπου προτείνεται η χρήση του για να δώσει κανείς ένα «soundtrack» σε μια οδό, για να αναθέσει σε φίλους του την εύρεση μυστικών μηνυμάτων και «κυνηγιών θησαυρού» κ.ο.κ. Η ουσία της υπόθεσης είναι ότι για να «ξεκλειδώσει» το μήνυμα ο παραλήπτης πρέπει να βρίσκεται στις συντεταγμένες GPS που έχει δώσει ο αποστολέας.
Όπως αναφέρεται σε σχετικό δημοσίευμα του New Scientist, ο Μπο Λότο, διευθύνων σύμβουλος της Ripple Inc (Σαν Φρανσίσκο) που δημιούργησε την εφαρμογή, εκτιμά ότι «το Facebook και το WhatsApp εκπέμπουν συχνές, out-of-context πληροφορίες που δεν έχουν και πολλή αξία για εσάς, καθιστώντας σας εντελώς παθητικούς παραλήπτες».
«Αντι να διαβάζετε tweets σε τυχαίες τοποθεσίες, μπορείτε να διαλέξετε μία τοποθεσία για να εμπλουτίσετε το μήνυμά σας» συμπληρώνει ο Λότο.
Η χρήση της εφαρμογής είναι εύκολη: ο αποστολέας διαλέγει ένα άτομο από τη λίστα επαφών, υποδεικνύει την περιοχή στο χάρτη όπου θέλει να αποκαλύπτεται το μήνυμα και το χρονικό διάστημα για το οποίο συμβαίνει αυτό και στη συνέχεια ανεβάζει το υλικό που θέλει να αφήσει εκεί. Οι παραλήπτες μαθαίνουν το σημείο και τον αποστολέα με ειδική ενημέρωση στο κινητό τους.
Κατά τον Λότο, ο οποίος είναι επίσης ερευνητής νευροεπιστήμονας του University College London, το εγχείρημα έχει δυναμική μεγαλύτερη από αυτή των «παραδοσιακών» social media, καθώς εμπλέκει περισσότερο τον χρήστη. Επίσης, αξίζει να σημειωθεί ότι δεν υπάρχει το στοιχείο της μαζικής εκπομπής, καθώς δεν επιτρέπεται η αποστολή «traces» σε πάνω από πέντε άτομα κάθε φορά. «Δεν μπορούμε να είμαστε κοινωνικοί με τον καθένα» σημειώνει.
Το Traces αξιοποιεί την τεχνολογία επαυξημένης πραγματικότητας σε συνδυασμό με GPS για να δώσει νέο νόημα και περιεχόμενο στην εμπειρία κοινωνικής δικτύωσης: ο χρήστης λαμβάνει στο κινητό του μήνυμα από έναν φίλο όπου του ζητείται να πάει σε ένα συγκεκριμένο σημείο στον δρόμο. Όταν φτάσει εκεί, «κοιτώντας» μέσα από το κινητό του «βλέπει» ένα αντικείμενο (για παράδειγμα, μια σταγόνα που αιωρείται) η οποία «ανοίγει» και του προβάλλεται το μήνυμα, το οποίο μπορεί να είναι εικόνα, βίντεο κλπ.
«Τo Traces σας επιτρέπει να τοποθετήσετε βίντεο, μουσική, εικόνες και φωνή στον πραγματικό κόσμο για να τα βρουν οι φίλοι σας. Ωστόσο, μπορούν να βρουν το ‘ίχνος’ σας μόνο αν είναι στο σωστό σημείο τη σωστή στιγμή, και μόλις το δουν εξαφανίζεται για πάντα. Το αποκαλούμε αυτό Immersive Messaging, όπου ο κόσμος είναι τμήμα του υλικού που μοιράζεστε» αναφέρεται στην σελίδα της εφαρμογής στο iTunes, όπου προτείνεται η χρήση του για να δώσει κανείς ένα «soundtrack» σε μια οδό, για να αναθέσει σε φίλους του την εύρεση μυστικών μηνυμάτων και «κυνηγιών θησαυρού» κ.ο.κ. Η ουσία της υπόθεσης είναι ότι για να «ξεκλειδώσει» το μήνυμα ο παραλήπτης πρέπει να βρίσκεται στις συντεταγμένες GPS που έχει δώσει ο αποστολέας.
Όπως αναφέρεται σε σχετικό δημοσίευμα του New Scientist, ο Μπο Λότο, διευθύνων σύμβουλος της Ripple Inc (Σαν Φρανσίσκο) που δημιούργησε την εφαρμογή, εκτιμά ότι «το Facebook και το WhatsApp εκπέμπουν συχνές, out-of-context πληροφορίες που δεν έχουν και πολλή αξία για εσάς, καθιστώντας σας εντελώς παθητικούς παραλήπτες».
«Αντι να διαβάζετε tweets σε τυχαίες τοποθεσίες, μπορείτε να διαλέξετε μία τοποθεσία για να εμπλουτίσετε το μήνυμά σας» συμπληρώνει ο Λότο.
Η χρήση της εφαρμογής είναι εύκολη: ο αποστολέας διαλέγει ένα άτομο από τη λίστα επαφών, υποδεικνύει την περιοχή στο χάρτη όπου θέλει να αποκαλύπτεται το μήνυμα και το χρονικό διάστημα για το οποίο συμβαίνει αυτό και στη συνέχεια ανεβάζει το υλικό που θέλει να αφήσει εκεί. Οι παραλήπτες μαθαίνουν το σημείο και τον αποστολέα με ειδική ενημέρωση στο κινητό τους.
Κατά τον Λότο, ο οποίος είναι επίσης ερευνητής νευροεπιστήμονας του University College London, το εγχείρημα έχει δυναμική μεγαλύτερη από αυτή των «παραδοσιακών» social media, καθώς εμπλέκει περισσότερο τον χρήστη. Επίσης, αξίζει να σημειωθεί ότι δεν υπάρχει το στοιχείο της μαζικής εκπομπής, καθώς δεν επιτρέπεται η αποστολή «traces» σε πάνω από πέντε άτομα κάθε φορά. «Δεν μπορούμε να είμαστε κοινωνικοί με τον καθένα» σημειώνει.
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΕΤΑΙ ΑΠΟ: naftemporiki.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου