Τετάρτη 23 Μαρτίου 2016

Φωτογραφικό αφιέρωμα στο θρυλικό Land Rover!

Tο Land Rover, είναι αυτοκίνητο, είναι εργαλείο και θρύλος μαζί. Έχει κυλίσει τους τροχούς του σε κάθε έδαφος, σε κάθε γωνιά της γης. Το όνομα γεννήθηκε από την κατασκευάστρια εταιρεία, Rover Company, το 1948 όταν λανσαρίστηκε το μοντέλο.

Η σχεδίαση του ξεκίνησε το 1947 από τον Maurice Wilks, επικεφαλής σχεδιαστή της Rover, ο οποίος μαζί με τον αδελφό του Spencer, που ήταν διευθύνων σύμβουλος στην εταιρεία.

Οι δυο Βρετανοί εργάστηκαν στην φάρμα τους στο Newborough, επηρεάστηκαν από την μορφή του Jeep το οποίο στα χρόνια του πολέμου είχε αποδειχτεί τεράστια επιτυχία και όταν τελείωσαν, είχαν δημιουργήσει ένα όχημα που θα έγραφε τη δική του, μεγάλη ιστορία.

Η εταιρεία ισχυρίζεται ότι το 70% των L.R. που κατασκευάστηκαν στα 40 σχεδόν χρόνια που κράτησε η παραγωγή του, από τα τέλη της δεκαετίας του '40 έως τα μέσα εκείνης του '80, είναι ακόμα μάχιμα και στην κυκλοφορία.

Σε αυτό το χρονικό διάστημα, που ξεκινά από τις 30 Αυγούστου του 1948 όταν παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο σαλόνι του Άμστερνταμ, μπήκαν στην παραγωγή τέσσερις γενιές. Ήταν η Ι από το '48 έως το '58, η ΙΙ ('58 – '61), η ΙΙΑ, ('61 – '71) και η ΙΙΙ από το '71 έως το '86.

Λίγο αργότερα ήρθε το Discovery, η εξαγορά από την BMW, και το Land Rover πέρασε στην Ιστορία.

Σε ότι αφορά τη τύχη της εταιρείας, καθώς η Βρετανική αυτοκινητοβιομηχανία έχανε ολοένα έδαφος εξαγοράστηκε από τον γιγάντιο Ινδικό όμιλο Τata. Οι αποικίες έχουν, ενίοτε, ένα τρόπο να σερβίρουν το κρύο πιάτο της εκδίκησης στις αυτοκρατορίες. Βέβαια, πίσω από έθνη, κράτη, σύνορα και λαούς υπάρχει το χρήμα. Πάντα το χρήμα, που το μόνο πράγμα το οποίο δεν αγνοεί είναι να πολλαπλασιάζεται.

Τελειώνοντας, για να αντιληφθούμε τα μεγέθη, ας αναφερθεί, τον Φεβρουάριο του 2011 η Τata, πρόσφερε στο Πανεπιστήμιο Harvard 50 εκατομμύρια δολάρια για να καλύψει τις κτιριακές ανάγκες του διεθνούς φήμης ακαδημαϊκού ιδρύματος στη Βοστώνη. Το ποσό αυτό αποτελεί την μεγαλύτερη δωρεά που είχε δοθεί στα πρώτα 102 χρόνια της λειτουργίας του...


KEIMENO: ΝΙΚΟΛΑΣ Σ. ΖΑΛΜΑΣ,    ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΜΕΝΙΟΣ ΚΑΤΗΣ

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΕΤΑΙ ΑΠΟ:  car and driver .gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου