Τρίτη 1 Νοεμβρίου 2011

Ανεξήγητος ο πλουτισμός της Ελλάδος!!


Ανεξήγητος ο «πλουτισμός» των ΕλλήνωνΤο υψηλό εισόδημα στην Ελλάδα δεν μπορεί να εξηγηθεί ούτε με βάση τις πλουτοπαραγωγικές πηγές της χώρας ούτε με βάση του δείκτη "συλλογικής γνώσης" των κατοίκων της αναφέρεται σε έρευνα των πανεπιστημίων Χάρβαρντ και ΜΙΤ.

Η έρευνα έγινε σε παγκόσμιο επίπεδο, προκειμένου να εξηγηθεί γιατί κάποιες χώρες είναι πλούσιες και άλλες φτωχές και δημοσιεύτηκε στον "Ατλαντα Οικονομικής Πολυπλοκότητας",

Σύμφωνα με τα συμπεράσματα της έρευνας, η ανάπτυξη σε κάποια χώρα εξαρτάται από τη συλλογική γνώση και κατ' επέκταση την παραγωγική πολυπλοκότητα που διαθέτει.

Οι ερευνητές συνέκριναν σε διεθνές επίπεδο 128 χώρες. Όσες π.χ. παράγουν κυρίως αγροτικά προϊόντα, έχουν πολύ λιγότερη συλλογική γνώση σε σχέση με όσες κατασκευάζουν κινητήρες αεριωθουμένων.

Αναλύοντας το είδος των παραγομένων προϊόντων σε κάθε χώρα και συγκρίνοντας τις χώρες με βάση το νέο Δείκτη Οικονομικής Πολυπλοκότητας που δημιούργησαν, οι Αμερικανοί ερευνητές διαπίστωσαν ότι στην κορυφή της παγκόσμιας πυραμίδας, με την μεγαλύτερη συλλογική γνώση, βρίσκεται η Ιαπωνία (με δείκτη 2,316) και ακολουθούν αμέσως μετά η Γερμανία (1,965), η Ελβετία, η Σουηδία, η Αυστρία και η Φινλανδία, ενώ οι ΗΠΑ βρίσκονται στην 13η θέση.

Η έρευνα δείχνει ότι ο Δείκτης Οικονομικής Πολυπλοκότητας συσχετίζεται στενά με το εισόδημα ανά κεφαλή κάθε χώρας και εκτιμούν ότι το απόθεμα συλλογικής γνώσης -άρα και η οικονομική πολυπλοκότητα της εθνικής παραγωγής- εξηγεί το μεγαλύτερο μέρος (περίπου το 75%) των διαφορών πλούτου μεταξύ των κρατών (εξαιρούνται οι χώρες που έχουν πετρέλαιο, όπως οι αραβικές, όπου το ανά κεφαλή εισόδημα αυξάνεται τεχνητά).

Η Ελλάδα
Μεταξύ των 128 χωρών που μελέτησε ο νέος "'Ατλας Οικονομικής Πολυπλοκότητας", η χώρα μας βρίσκεται στην 53η θέση (με δείκτη 0,214), ενώ είναι η τελευταία μεταξύ των 16 χωρών της Δυτικής Ευρώπης, που εξετάστηκαν. Συγκριτικά, η Πορτογαλία βρίσκεται στην 35η θέση, η Βουλγαρία στην 40ή, η Τουρκία στην 43ή θέση και η Αλβανία στην 58η.

Παρά την υστέρησή της, η Ελλάδα κατονομάζεται, μαζί με την Ινδία, την Τουρκία και τη Βραζιλία μεταξύ των χωρών, όπου θεωρείται ότι υπάρχουν άφθονες ευκαιρίες για να βελτιώσουν τη θέση τους στο μέλλον.

Οι ερευνητές αναφέρονται εξάλλου στην Ελλάδα και την Πορτογαλία, λέγοντας ότι το υψηλό εισόδημα-ΑΕΠ/κεφαλή (με βάση τα στοιχεία του 2009) δεν μπορεί να εξηγηθεί ούτε με βάση την ύπαρξη μεγάλων ποσοτήτων εγχώριων φυσικών πρώτων υλών, αλλά ούτε και με βάση το επίπεδο πολυπλοκότητάς τους.

Σχολιάζουν μάλιστα πως το γεγονός αυτό "δεν είναι άσχετο με τις τρέχουσες δυσκολίες τους (σ.σ. την οικονομική κρίση), καθώς το εισόδημά τους είχε ενισχυθεί με μαζικές εισροές κεφαλαίου και καθώς αυτές μειώθηκαν σε πιο βιώσιμα επίπεδα, ήρθαν στο φως οι αδυναμίες των δύο χωρών".

Πηγή: ΕΘΝΟΣ

ΣΧΟΛΙΟ Analysts for Change: Μπορεί για τους ερευνητές του Χάρβαντ και του ΜΙΤ να είναι ανεξήγητα όλα αυτά, για μας που ζούμε και βιώνουμε όλα αυτα που συμβαίνουν στην χώρα μας είναι σαφή και εξηγήσιμα. Εκείνο όμως που μας πληγώνει ιδιαίτερα είναι ότι είμαστε πίσω από την Βουλγαρία και Τουρκία και λίγο μπροστά από την Αλβανία, σύμφωνα με τον δείκτη οικονομικής πολυπλοκότητας!!!!

2 σχόλια:

  1. Γιατί προφανώς όταν δημιουργείς και εξαπλώνεις ένα κράτος νεόπλουτων εκεί οδεύεις... Το θέμα είναι τώρα τί γίνεται.. Όσο και αν έχω πει ότι έστω κοινωνικά θα ασχοληθώ να σχολιάσω αυτή την επικαιρότητα κοντεύω να μην μπορώ να ασχοληθώ ούτε κοινωνικά με αυτό το ζήτημα. Ο λόγος; ότι βαρέθηκα να συμφωνώ πια με όλους τους οικονομολόγους και να διαφωνώ με τους υπόλοιπους σε αυτή τη χώρα... Βρείτε τα μόνοι σας και κλείστε μου ένα ωραίο εισητήριο για κάποια άλλη χώρα.. Αυτή, χαρισμά σας.. ένα μπάνιο στη θάλασσα θα το κάνω κι αλλού..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Και αν θέλετε να ασχοληθείτε με κάτι, ανοίξτε ένα βιβλίο, κάντε μία έρευνα για το τί σημαίνουν οι αποφάσεις που αφήνονται στον "απλό" λαό να πάρουν, δείτε ποιές είναι οι επιλογές σας και πριν φουντάρετε από το παράθυρο, σκεφτείτε τί θα ψηφίσετε σε αυτά τα τραγελαφικά δημοψηφίσματα αν γίνουν ποτέ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή