Σε
μια νέα έρευνα της Consumer Intelligence Research Partners (CIRP) βασισμένη σε
συνεντεύξεις 400 ατόμων που αγόρασαν τα νέα iPhone 5s και iPhone 5c, έδειξε
πως ένα μεγάλο ποσοστό των αγοραστών αυτών, προέρχεται από το Android, με το
ποσοστό αυτό να είναι μεγαλύτερο από το αντίστοιχο περσινό, με την κυκλοφορία
του iPhone 5.
Πιο
συγκεκριμένα, όταν κυκλοφόρησε το iPhone 5 το 2012, το 16% των αγοραστών
προερχόταν από συσκευή Android,
σε αντίθεση με φέτος που το ποσοστό αυτό αυξήθηκε κατά 20%, δείχνοντας πως η
Apple πούλησε αρκετά περισσότερες συσκευές φέτος. Επιπλέον, η έρευνα έδειξε πως
αυξήθηκαν οι χρήστες που διάλεξαν σαν πρώτο τους κινητό να αγοράσουν iPhone,
και πως η παγκόσμια αγορά των κινητών τηλεφώνων διευρύνεται συνεχώς.
Στον
αντίποδα, παρατηρείται μείωση στους αγοραστές iPhone που μετακινήθηκαν από
κάποιο άλλο βασικό κινητό ή ακόμα και από blackberry αλλά και από άλλο
smartphone διαφορετικής πλατφόρμας, κυρίως επειδή υπάρχουν ακόμα λιγότεροι
χρήστες κινητών τηλεφώνων που είχαν στην κατοχή τους κινητό που δε θεωρείται
smartphone. Επιπλέον, σύμφωνα με τον Mike Levin, συνιδρυτή του CIRP, επειδή η
κατηγορία των χρηστών που έχουν απλά κινητά τηλέφωνα μειώνεται, είχε σα
συνέπεια ένα μικρότερο ποσοστό αγοραστώνiPhone να
έρθει από κάποιο άλλο τύπο τηλεφώνου, σε σύγκριση με το 2012 που το ποσοστό
αυτό ήταν μεγαλύτερο.
Αυξημένο
ήταν επιπλέον το ποσοστό των χρηστών που αγόρασαν τα νέα iPhone, ενώ οι ίδιοι
είναι ήδη χρήστες iPhone, με το ποσοστό αυτό να ανέρχεται στο 65%, με το
αντίστοιχο ποσοστό για το 2012 να είναι στο 55%. Η αύξηση αυτή μπορεί να κριθεί
λογική, σύμφωνα με την έρευνα, μιας και η Apple αύξησε
το μερίδιο αγοράς της, και η ικανοποίηση των πελατών παραμένει ακόμα σε υψηλά
επίπεδα. Και ενώ η αύξηση αυτή ανέρχεται στο 18% σε σχέση με το 2012, το
ποσοστό των νέων αγοραστών iPhone προερχόμενοι απο την πλατφόρμα του Android,
ανέρχεται στο 25%.
Στην
ίδια έρευνα, σημειώθηκε πως μεγαλύτερο είναι το ποσοστό των Android χρηστών που
στράφηκαν προς τα iPhone, σε σύγκριση με το ποσοστό των iPhone κατόχων που
μετακινήθηκαν προς το Android. Συγκεκριμένα, σχετικά με την Apple και τη
Samsung, οι αγοραστές των iPhone προέρχονται κυρίως από κάποια Blackberry συσκευή,
ενώ οι αγοραστές Samsung συσκευών προέρχονται από χρήστες HTC και Nokia. Επιπλέον,
αναφέρθηκε πως στα κινητά της Apple στράφηκε το 20% των χρηστών που ήταν
κάτοχοι Samsung συσκευών, με το ποσοστό που έκανε την αντίστροφη “διαδρομή”,
από iPhone σε Samsung, να είναι στο 7% των χρηστών.
Όσον αφορά το ηλικιακό κοινό των πελατών της Apple και
της Samsung, αυτό ανέρχεται σε άτομα ηλικίας 18-24 και 25-34 χρονών για την
Apple, ενώ για τη Samsung, η ηλικία των αγοραστών να είναι ανάμεσα στα 35-54
έτη και πολύ περισσότερο σε μεγαλύτερες ηλικίες της τάξης των 55 με 64 ετών και
σε πελάτες με χαμηλότερα εισοδήματα.
Παρατηρούμε
πως πολλά στοιχεία και συμπεράσματα προκύπτουν από αυτή την έρευνα αλλά δεν
πρέπει να παραλείψουμε το γεγονός πως η Apple στρέφεται μόνο στην κατηγορία των
high end κινητών και όχι σε αυτά των μαζικών αγορών, σε αντίθεση με τη Samsung που τα
κυριότερα έσοδά της προέρχονται από τις πωλήσεις σε αυτές τις αγορές.
ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ: Techblog.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου