Κυριακή 17 Νοεμβρίου 2013

Σουβλάκι, το εθνικό φαγητό των Ελλήνων που «νίκησε» ακόμα και τη Louis Vuitton.

Εκτενές σφιέρωμα στο παραδοσιακό –και αγαπημένο- φαγητό των Ελλήνων, το σουβλάκι, κάνει  η Wall Street Journal. 

Όπως αναφέρει, παρά την οικονομική κρίση τα σουβλατζίδικα ξεφυτρώνουν το ένα μετά το άλλο, καθώς «όταν τα πράγματα γίνονται δύσκολα, οι Ελληνες παίρνουν σουβλάκι».

«Οτι είναι το hot dog για τους Νεοϋορκέζους, είναι και το σουβλάκι -ψητό κρέας γνωστός και ως γύρος η κεμπάμπ- για τους Αθηναίους. Το τέλειο αυτό ελληνικό σνακ έχει μόνιμη παρουσία στην κουζίνα της χώρας από τα αρχαία χρόνια. Όμηρος αναφέρεται στο σουβλάκι στην Ιλιάδα και την Οδύσσεια. Όπως και ο Αριστοτέλης στα γραπτά του, υπάρχουν αρχαιολογικά ευρήματα τα οποία επισημαίνουν πως τα σταντ με τα σουβλάκια μπορεί να υπήρχαν και να δούλευαν περίπου για 3.500 χρόνια» γράφει το άρθρο. «Πρόσφατα, υπάρχει μια αναγέννηση στο σουβλάκι στην Ελλάδα. Αν και είναι δύσκολο να βρεθούν επίσημα στατιστικά στοιχεία, εκατοντάδες σουβλατζίδικα άνοιξαν τα τελευταία χρόνια, τη στιγμή που διεθνείς αλυσίδες όπως τα McDonalds κλείνουν καταστήματα. Το σουβλάκι είναι τόσο δημοφιλές στην χώρα εξαιτίας της ελληνικής ψυχοσύνθεσης. Η μόδα έχει γίνει φαινόμενο που αφορά την κουλτούρα, εμπνέει την παραδοσιακή μουσική, τα εμπορεύματα από μπλουζάκια μέχρι παιχνίδια. Υπάρχει ακόμη και ένα επιτραπέζιο για παιδιά το Souvlaki Wars. Το σουβλάκι έχει και μια σελίδα στο facebook με περισσότερα από 15.000 likes, αλλά και μια ιστοσελίδα η οποία συνδέει τους πεινασμένους με τα σουβλατζίδικα, το Thelosouvlaki.gr».



Στη συνέχεια, η Wall Street Journal αναφέρεται και στις νέες τεχνικές που χρησιμοποιούν οι σεφ στο σουβλάκι, όπως γαρίδα ή ξιφία, αλλά και η πίτα από καλαμπόκι. «Κάποιοι λένε ότι είναι ένας καινούργιος καταναλωτικός πατριωτισμός, ο οποίος ήρθε λόγω της οικονομικής κρίσης, καθώς οι Έλληνες ανακαλύπτουν εκ νέου το αγαπημένο τους ελληνικό φαγητό και γυρνούν τις μύτες τους στο ξενόφερτο φαγητό όπως τα χάμπουργκερ και το σούσι. Άλλοι λένε ότι οικονομικό το θέμα: το σουβλάκι είναι πολύ φθηνό, κοστίζοντας γενικά 2 ευρώ ή λιγότερο. Άλλοι πάλι λένε ότι το σουβλάκι, σερβιρισμένο με ντομάτες, τηγανητές πατάτες κρεμμύδια και τζατζίκι είναι το ιδανικό γρήγορο φαγητό. Αυτό που είναι ξεκάθαρο, είναι ότι γέροι και νέοι, πλούσιοι και φτωχοί Έλληνες τρελαίνονται για σουβλάκι αυτές τις ημέρες και παρά την οικονομική κρίση, καθώς συνεχίζουν να τρώνε έξω με τους φίλους τους. Ως αποτέλεσμα, αρκετοί  Έλληνες προσπαθούν να επενδύσουν στην ανάγκη των Ελλήνων να κοινωνικοποιούνται μέσω του φαγητού, ακόμη και εάν δεν έχουν πολλά χρήματα».

Ωστόσο, γράφει η WSJ, «δεν είναι όλοι χαρούμενοι με την ξαφνική αύξηση των σουβλατζίδικων. Οι μικρέμποροι στο πολυτελές βόρειο προάστιο της Κηφισιάς αντιδρούν λέγοντας πως αμαυρώνουν την λάμψη της γειτονιάς. Πέρυσι, όταν η Louis Vuitton ανακοίνωσε πως κλείνει το κατάστημα της στην Κηφισιά, πολλοί καταστηματάρχες αλλά και τα τοπικά ΜΜΕ θεώρησαν υπεύθυνη την αύξηση των σουβλατζίδικων, αν και η εταιρεία επίσημα το αρνήθηκε». Το άρθρο τελειώνει με αναφορά στην «κόντρα» παλιών και νέων ιδιοκτητών σουβλατζίδικων. «Οι περισσότεροι νέοι θέλουν να γίνουν πλούσιοι γρήγορα. Θα έπρεπε να χτίζουν την επιχείρησή τους βήμα-βήμα» δηλώνει ο γνωστός Σπύρος Μπαϊρακτάρης.

1 σχόλιο:

  1. Σε όλες τις χώρες υπάρχει το "γρήγορο φαγητό" και φυσικά κοντά και σε ακριβά και φθηνά μαγαζιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή