Τα νέας τεχνολογίας αυτοκίνητα έχουν προηγμένα ηλεκτρονικά συστήματα λειτουργίας αλλά και συστήματα που επιτρέπουν στους επιβάτες να συνδέονται στο Διαδίκτυο. Ειδικοί υποστηρίζουν ότι τα νέα μοντέλα μπορεί να είναι ευάλωτα σε κυβερνο-επιθέσεις είτε για την απόκτηση διαφόρων δεδομένων των χρηστών των ιντερνετικών συστημάτων τους είτε ακόμη και για παρεμβολή στην λειτουργία του ίδιου του οχήματος.
Η συσκευή προστασίας
Δύο ειδικοί σε θέματα ψηφιακής ασφάλειας εντυπωσίασαν στο περσινό μεγάλο συνέδριο των χάκερ στο Λας Βέγκας, το Def Con, δείχνοντας πως μπορεί να παρέμβει κάποιος με ένα υπολογιστή στα νέα μοντέλα των μεγάλων αυτοκινητοβιομηχανιών. Ο Κρις Βάλασεκ και ο Τσάρλι Μίλερ κατάφεραν να πάρουν τον έλεγχο από μακριά διαφόρων κρίσιμων συστημάτων των αυτοκινήτων όπως παραδείγματος χάριν, των φρένων.
Οι δύο ερευνητές θα επιστρέψουν στο φετινό συνέδριο των χάκερ (Black Hat) που θα γίνει και πάλι στο Λας Βέγκας και θα παρουσιάσουν μια χαμηλού κόστους συσκευή που κατασκεύασαν η οποία όπως υποστηρίζουν εμποδίζει την πρόσβαση των χάκερ σε ένα αυτοκίνητο. Η συσκευή κοστίζει περίπου 150 δολάρια. «Βασικά δεν με ενδιαφέρει καθόλου αν κάποιος χάκερ καταφέρει να υποκλέψει αρχεία και δεδομένα ακόμη και τον αριθμό της πιστωτικής μου κάρτας συνδεόμενος με τα συστήματα του αυτοκινήτου. Όμως το να μπορεί να πάρει τον έλεγχο του οχήματος και να προκαλέσει ατύχημα είναι μια δραματική εξέλιξη. Για αυτό θέλουμε να γίνουμε μέρος της επίλυσης του προβλήματος» αναφέρει ο Βάλασεκ.
Η έρευνα
Παράλληλα με τα όσα αναφέρουν οι ειδικοί στον τομέα της ασφάλειας δημοσιεύθηκαν τα αποτελέσματα μιας μελέτης που καταδεικνύει τους κινδύνους από τα σύγχρονης τεχνολογίας διασυνδεδεμένα οχήματα. Η έρευνα, που πραγματοποιήθηκε από το Interactive Advertising Bureau (IAB) στην Ισπανία με τη συνεργασία των εταιρειών Kaspersky Lab, Applicantes και τη Motor.com είναι η πρώτη ετήσια μελέτη για τα διασυνδεδεμένα αυτοκίνητα.
Σήμερα, τα αυτοκίνητα δεν διαθέτουν μόνο ηλεκτρονικά βοηθήματα για την οδήγηση, αλλά προσφέρουν και δυνατότητες πρόσβασης σε κοινωνικά δίκτυα και λογαριασμούς ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, σύνδεσης με «έξυπνες» συσκευές, υπολογισμού διαδρομής κλπ. Αυτές οι τεχνολογίες προσφέρουν μεγάλα πλεονεκτήματα στους οδηγούς, φέρνουν, όμως, και νέους κινδύνους για τους χρήστες. Για το λόγο αυτό είναι απαραίτητη η ανάλυση των παραγόντων που θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε ψηφιακές επιθέσεις και ατυχήματα.
Σκοπός της μελέτης είναι να προσφέρει μια συνολική επισκόπηση της αγοράς των διασυνδεδεμένων αυτοκινήτων, συνδυάζοντας όλες τις διαθέσιμες πληροφορίες, ώστε να προσφέρει απαντήσεις σε σημαντικά ερωτήματα. Επιπλέον, η έρευνα επιχειρεί να παρατηρήσει συνολικότερα το οικοσύστημα λογισμικού που προσφέρουν σήμερα οι κατασκευαστές αυτοκινήτων, το οποίο είναι ιδιαίτερα κατακερματισμένο.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιεύτηκαν οι οδηγοί δεν μπορούν να αγνοήσουν πλέον τις ανησυχίες για την ασφάλεια των επικοινωνιών και των διαδικτυακών υπηρεσιών που συμπεριλαμβάνονται στη νέα γενιά των διασυνδεδεμένων αυτοκινήτων.
Η απειλή
Τα προσωπικά δεδομένα, οι ενημερώσεις και οι εφαρμογές των «έξυπνων» κινητών τηλεφώνων για αυτοκίνητα θα μπορούσαν να αποτελέσουν τρεις ξεχωριστούς φορείς επίθεσης για τους ψηφιακούς εγκληματίες. «Τα διασυνδεδεμένα αυτοκίνητα μπορούν να ανοίξουν την πόρτα σε απειλές που υπάρχουν εδώ και καιρό στον κόσμο των ηλεκτρονικών υπολογιστών και των «έξυπνων» τηλεφωνικών συσκευών. Για παράδειγμα, οι ιδιοκτήτες των οχημάτων μπορεί να ανακαλύψουν ότι οι κωδικοί τους έχουν κλαπεί. Με αυτό τον τρόπο, η θέση του οχήματός τους θα μπορούσε να εντοπιστεί, ενώ οι πόρτες του θα μπορούσαν να ξεκλειδωθούν εξ αποστάσεως. Τα ζητήματα της προστασίας των προσωπικών δεδομένων είναι ζωτικής σημασίας και οι σημερινοί οδηγοί οφείλουν να έχουν επίγνωση των νέων κινδύνων που δεν υπήρχαν προηγουμένως», δήλωσε ο Βιθέντε Ντίαθ, επικεφαλής ασφαλείας της Kaspersky Lab.
Η συσκευή προστασίας
Δύο ειδικοί σε θέματα ψηφιακής ασφάλειας εντυπωσίασαν στο περσινό μεγάλο συνέδριο των χάκερ στο Λας Βέγκας, το Def Con, δείχνοντας πως μπορεί να παρέμβει κάποιος με ένα υπολογιστή στα νέα μοντέλα των μεγάλων αυτοκινητοβιομηχανιών. Ο Κρις Βάλασεκ και ο Τσάρλι Μίλερ κατάφεραν να πάρουν τον έλεγχο από μακριά διαφόρων κρίσιμων συστημάτων των αυτοκινήτων όπως παραδείγματος χάριν, των φρένων.
Οι δύο ερευνητές θα επιστρέψουν στο φετινό συνέδριο των χάκερ (Black Hat) που θα γίνει και πάλι στο Λας Βέγκας και θα παρουσιάσουν μια χαμηλού κόστους συσκευή που κατασκεύασαν η οποία όπως υποστηρίζουν εμποδίζει την πρόσβαση των χάκερ σε ένα αυτοκίνητο. Η συσκευή κοστίζει περίπου 150 δολάρια. «Βασικά δεν με ενδιαφέρει καθόλου αν κάποιος χάκερ καταφέρει να υποκλέψει αρχεία και δεδομένα ακόμη και τον αριθμό της πιστωτικής μου κάρτας συνδεόμενος με τα συστήματα του αυτοκινήτου. Όμως το να μπορεί να πάρει τον έλεγχο του οχήματος και να προκαλέσει ατύχημα είναι μια δραματική εξέλιξη. Για αυτό θέλουμε να γίνουμε μέρος της επίλυσης του προβλήματος» αναφέρει ο Βάλασεκ.
Η έρευνα
Παράλληλα με τα όσα αναφέρουν οι ειδικοί στον τομέα της ασφάλειας δημοσιεύθηκαν τα αποτελέσματα μιας μελέτης που καταδεικνύει τους κινδύνους από τα σύγχρονης τεχνολογίας διασυνδεδεμένα οχήματα. Η έρευνα, που πραγματοποιήθηκε από το Interactive Advertising Bureau (IAB) στην Ισπανία με τη συνεργασία των εταιρειών Kaspersky Lab, Applicantes και τη Motor.com είναι η πρώτη ετήσια μελέτη για τα διασυνδεδεμένα αυτοκίνητα.
Σήμερα, τα αυτοκίνητα δεν διαθέτουν μόνο ηλεκτρονικά βοηθήματα για την οδήγηση, αλλά προσφέρουν και δυνατότητες πρόσβασης σε κοινωνικά δίκτυα και λογαριασμούς ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, σύνδεσης με «έξυπνες» συσκευές, υπολογισμού διαδρομής κλπ. Αυτές οι τεχνολογίες προσφέρουν μεγάλα πλεονεκτήματα στους οδηγούς, φέρνουν, όμως, και νέους κινδύνους για τους χρήστες. Για το λόγο αυτό είναι απαραίτητη η ανάλυση των παραγόντων που θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε ψηφιακές επιθέσεις και ατυχήματα.
Σκοπός της μελέτης είναι να προσφέρει μια συνολική επισκόπηση της αγοράς των διασυνδεδεμένων αυτοκινήτων, συνδυάζοντας όλες τις διαθέσιμες πληροφορίες, ώστε να προσφέρει απαντήσεις σε σημαντικά ερωτήματα. Επιπλέον, η έρευνα επιχειρεί να παρατηρήσει συνολικότερα το οικοσύστημα λογισμικού που προσφέρουν σήμερα οι κατασκευαστές αυτοκινήτων, το οποίο είναι ιδιαίτερα κατακερματισμένο.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιεύτηκαν οι οδηγοί δεν μπορούν να αγνοήσουν πλέον τις ανησυχίες για την ασφάλεια των επικοινωνιών και των διαδικτυακών υπηρεσιών που συμπεριλαμβάνονται στη νέα γενιά των διασυνδεδεμένων αυτοκινήτων.
Η απειλή
Τα προσωπικά δεδομένα, οι ενημερώσεις και οι εφαρμογές των «έξυπνων» κινητών τηλεφώνων για αυτοκίνητα θα μπορούσαν να αποτελέσουν τρεις ξεχωριστούς φορείς επίθεσης για τους ψηφιακούς εγκληματίες. «Τα διασυνδεδεμένα αυτοκίνητα μπορούν να ανοίξουν την πόρτα σε απειλές που υπάρχουν εδώ και καιρό στον κόσμο των ηλεκτρονικών υπολογιστών και των «έξυπνων» τηλεφωνικών συσκευών. Για παράδειγμα, οι ιδιοκτήτες των οχημάτων μπορεί να ανακαλύψουν ότι οι κωδικοί τους έχουν κλαπεί. Με αυτό τον τρόπο, η θέση του οχήματός τους θα μπορούσε να εντοπιστεί, ενώ οι πόρτες του θα μπορούσαν να ξεκλειδωθούν εξ αποστάσεως. Τα ζητήματα της προστασίας των προσωπικών δεδομένων είναι ζωτικής σημασίας και οι σημερινοί οδηγοί οφείλουν να έχουν επίγνωση των νέων κινδύνων που δεν υπήρχαν προηγουμένως», δήλωσε ο Βιθέντε Ντίαθ, επικεφαλής ασφαλείας της Kaspersky Lab.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΛΑΪΝΑΣ
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ: ΤΟ ΒΗΜΑ / science
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου