Την κινηματογραφική γέφυρα από την κλασική ταινία του 1957, θ' «αναβιώσουν» οι αρχές της Σρι Λάνκα.
Ένα φιλόδοξο σχέδιο έχουν βάλει μπρος οι αρχές στη Σρι Λάνκα, που σκοπεύουν να ξαναχτίσουν την κινηματογραφική γέφυρα που καταστράφηκε σε μια σκηνή από την κλασική ταινία του 1957, η Γέφυρα του Ποταμού Κβάι.
Στην ταινία, Βρετανοί αιχμάλωτοι πολέμου αναγκάζονται από τους Ιάπωνες να χτίσουν μια γέφυρα για τον σιδηρόδρομο Ταϊλάνδης-Βιρμανίας. Ωστόσο, το κινηματογραφικό σκηνικό είχε στηθεί σε ένα ποτάμι της Σρι Λάνκα, όπου γυρίστηκε και η επίμαχη σκηνή καταστροφής της γέφυρας (φωτ).
Σύμφωνα με το BBC, οι αρχές ελπίζουν να χτίσουν τη γέφυρα του ποταμού Kelani- και όχι Κβάι - μέσα στα επόμενα δύο χρόνια και να κατευνάσουν τους ντόπιους με την προσέλκυση νέων τουριστών. Μέχρι σήμερα, οι κάτοικοι αντιδρούν στην προγραμματισμένη κατασκευή φράγματος , καθώς η περιοχή έχει γίνει ήδη τουριστικός προορισμός για ράφτινγκ και καγιάκ, λόγω των λευκών, ορμητικών νερών.
Η πραγματική γέφυρα του Ποταμού Κβάϊ βρίσκεται στον ποταμό Μαε Κλονγκ ή Κβάϊ Γιάϊ στην πόλη Καντσαναμπούρι της Ταϊλάνδης, 120 χιλιόμετρα από την πρωτεύουσα Μπανγκόκ.
H Πραγματική Ιστορία της Γέφυρας
Πριν και κατά την διάρκεια του Β΄ Παγκοσμίου πολέμου, όταν η Βιρμανία ήταν υπό Ιαπωνική κατοχή, οι Ιάπωνες θέλησαν να προχωρήσουν στην κατασκευή μιας σιδηροδρομικής γραμμής για να δημιουργήσουν μια νέα οδό ανεφοδιασμού των ιαπωνικών στρατευμάτων στη Βιρμανία, θέλοντας να υλοποιήσουν τα σχέδια τους για εισβολή στην Ινδία. Έτσι, κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι για την κατασκευή της σιδηροδρομικής γραμμής που θα ένωνε τη Μπανγκόκ με τη Ρανγκούν στη Βιρμανία θα χρειάζονταν να δουλέψουν περισσότεροι από 200.000 εργάτες για τουλάχιστον 6 χρόνια.
Η κατασκευή της γραμμής ολοκληρώθηκε τον Οκτώβριο του 1943 και χρησιμοποιήθηκε από τους Ιάπωνες για τον ανεφοδιασμό του μετώπου της Βιρμανίας για περίπου 2 χρόνια, μέχρι και το τέλος του Β' Παγκοσμίου Πολέμου τον Αύγουστο του 1945.
ΟΙ ΕΡΓΑΤΕΣ
Η κύρια εργατική δύναμη που χρησιμοποιήθηκε για την κατασκευή της λεγόμενης «Σιδηροδρομικής Γραμμής του Θανάτου» ήταν οι αιχμάλωτοι πολέμου από το μέτωπο της ΝΑ Ασίας, αλλά και Ασιάτες εργάτες από διάφορες χώρες. Σύμφωνα με το «Ερευνητικό Κέντρο Σιδηροδρομικής Γραμμής Ταϊλάνδης-Βιρμανίας», οι καταγεγραμμένοι αιχμάλωτοι πολέμου που εργάστηκαν για την κατασκευή της γραμμής ήταν 30.131 Βρετανοί, 17.990 Ολλανδοί, 13.004 Αυστραλοί και 686 Αμερικάνοι. Για τους Ασιάτες που χρησιμοποιήθηκαν είτε ως εργάτες, είτε ως σκλάβοι, μπορούν να γίνουν μόνο εκτιμήσεις. Υπολογίζεται ότι συνολικά εργάστηκαν περίπου 90.000 Βιρμανοί, 75.000 Μαλαισιανοί, 7.500 Ινδονήσιοι και 5.200 Σιγκαπουριανοί.
Συνολικά περίπου 13.000 αιχμάλωτοι πολέμου πέθαναν κατά την διάρκεια των εργασιών. Αιτία του θανάτου τους ήταν τα βασανιστήρια, ο υποσιτισμός και οι εκτελέσεις. Από τους αμάχους που δούλευαν στην γραμμή, πέθαναν περίπου 100.000.
Στην ταινία, Βρετανοί αιχμάλωτοι πολέμου αναγκάζονται από τους Ιάπωνες να χτίσουν μια γέφυρα για τον σιδηρόδρομο Ταϊλάνδης-Βιρμανίας. Ωστόσο, το κινηματογραφικό σκηνικό είχε στηθεί σε ένα ποτάμι της Σρι Λάνκα, όπου γυρίστηκε και η επίμαχη σκηνή καταστροφής της γέφυρας (φωτ).
Σύμφωνα με το BBC, οι αρχές ελπίζουν να χτίσουν τη γέφυρα του ποταμού Kelani- και όχι Κβάι - μέσα στα επόμενα δύο χρόνια και να κατευνάσουν τους ντόπιους με την προσέλκυση νέων τουριστών. Μέχρι σήμερα, οι κάτοικοι αντιδρούν στην προγραμματισμένη κατασκευή φράγματος , καθώς η περιοχή έχει γίνει ήδη τουριστικός προορισμός για ράφτινγκ και καγιάκ, λόγω των λευκών, ορμητικών νερών.
Η πραγματική γέφυρα του Ποταμού Κβάϊ βρίσκεται στον ποταμό Μαε Κλονγκ ή Κβάϊ Γιάϊ στην πόλη Καντσαναμπούρι της Ταϊλάνδης, 120 χιλιόμετρα από την πρωτεύουσα Μπανγκόκ.
H Πραγματική Ιστορία της Γέφυρας
Πριν και κατά την διάρκεια του Β΄ Παγκοσμίου πολέμου, όταν η Βιρμανία ήταν υπό Ιαπωνική κατοχή, οι Ιάπωνες θέλησαν να προχωρήσουν στην κατασκευή μιας σιδηροδρομικής γραμμής για να δημιουργήσουν μια νέα οδό ανεφοδιασμού των ιαπωνικών στρατευμάτων στη Βιρμανία, θέλοντας να υλοποιήσουν τα σχέδια τους για εισβολή στην Ινδία. Έτσι, κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι για την κατασκευή της σιδηροδρομικής γραμμής που θα ένωνε τη Μπανγκόκ με τη Ρανγκούν στη Βιρμανία θα χρειάζονταν να δουλέψουν περισσότεροι από 200.000 εργάτες για τουλάχιστον 6 χρόνια.
Η κατασκευή της γραμμής ολοκληρώθηκε τον Οκτώβριο του 1943 και χρησιμοποιήθηκε από τους Ιάπωνες για τον ανεφοδιασμό του μετώπου της Βιρμανίας για περίπου 2 χρόνια, μέχρι και το τέλος του Β' Παγκοσμίου Πολέμου τον Αύγουστο του 1945.
ΟΙ ΕΡΓΑΤΕΣ
Η κύρια εργατική δύναμη που χρησιμοποιήθηκε για την κατασκευή της λεγόμενης «Σιδηροδρομικής Γραμμής του Θανάτου» ήταν οι αιχμάλωτοι πολέμου από το μέτωπο της ΝΑ Ασίας, αλλά και Ασιάτες εργάτες από διάφορες χώρες. Σύμφωνα με το «Ερευνητικό Κέντρο Σιδηροδρομικής Γραμμής Ταϊλάνδης-Βιρμανίας», οι καταγεγραμμένοι αιχμάλωτοι πολέμου που εργάστηκαν για την κατασκευή της γραμμής ήταν 30.131 Βρετανοί, 17.990 Ολλανδοί, 13.004 Αυστραλοί και 686 Αμερικάνοι. Για τους Ασιάτες που χρησιμοποιήθηκαν είτε ως εργάτες, είτε ως σκλάβοι, μπορούν να γίνουν μόνο εκτιμήσεις. Υπολογίζεται ότι συνολικά εργάστηκαν περίπου 90.000 Βιρμανοί, 75.000 Μαλαισιανοί, 7.500 Ινδονήσιοι και 5.200 Σιγκαπουριανοί.
Συνολικά περίπου 13.000 αιχμάλωτοι πολέμου πέθαναν κατά την διάρκεια των εργασιών. Αιτία του θανάτου τους ήταν τα βασανιστήρια, ο υποσιτισμός και οι εκτελέσεις. Από τους αμάχους που δούλευαν στην γραμμή, πέθαναν περίπου 100.000.
ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ: newsbeast.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου