Είναι ηλίου φαεινότερο πως εδώ και ένα μεγάλο χρονικό διάστημα, οι μεγαλύτεροι κατασκευαστές αυτοκινήτων εξελίσσουν κινητήρια σύνολα που χρησιμοποιούν ως καύσιμο, το υδρογόνο.
Ας υποθέσουμε πως το υδρογόνο είναι το καύσιμο του μέλλοντος, υπερκεράζοντας τα τωρινά ζητήματα της ενεργοβόρας παραγωγής του και του ασύμφορου κόστους. Πού θα χρησιμοποιείται το υδρογόνο; Σε κυψέλες καυσίμου (PEM ή Proton Exchange Membrane) ή σε κινητήρες εσωτερικής καύσης (ΜΕΚ);
Ο κυριότερος λόγος για τον οποίο οι εταιρείες επιμένουν στους κινητήρες εσωτερικής καύσης που καταναλώνουν υδρογόνο, είναι πως η τεχνολογία ήδη υπάρχει, χωρίς να απαιτούνται τεράστια κονδύλια αλλαγής στις γραμμές παραγωγής. Χονδρικά, ένας ΜΕΚ μπορεί να λειτουργεί με υδρογόνο με τις κατάλληλες αλλαγές στο σύστημα ψεκασμού, το σύστημα τροφοδοσίας και αποθήκευσης. Σε σχέση με τη βενζίνη και το πετρέλαιο, το υδρογόνο αναφλέγεται πολύ πιο γρήγορα, οπότε απαιτείται και νέα χαρτογράφηση της ανάφλεξης.
Το υδρογόνο μπορεί να παράγεται από μια ευρεία ποικιλία φυσικών και «ανθρώπινων» πόρων (σαν υποπροϊόν αστικών λυμάτων). Επίσης, παράγεται από νερό, χρησιμοποιώντας φυσικές ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, όπως ηλιακή και αιολική. Όταν συμπιέζεται, έχει υψηλότερη πυκνότητα ενέργειας από τις μπαταρίες, ενώ αποθηκεύεται και μεταφέρεται σχετικά εύκολα. Είμαστε λοιπόν εν αναμονή εξελίξεων…
Γιάννης Τσιρογιάννης
Ο κυριότερος λόγος για τον οποίο οι εταιρείες επιμένουν στους κινητήρες εσωτερικής καύσης που καταναλώνουν υδρογόνο, είναι πως η τεχνολογία ήδη υπάρχει, χωρίς να απαιτούνται τεράστια κονδύλια αλλαγής στις γραμμές παραγωγής. Χονδρικά, ένας ΜΕΚ μπορεί να λειτουργεί με υδρογόνο με τις κατάλληλες αλλαγές στο σύστημα ψεκασμού, το σύστημα τροφοδοσίας και αποθήκευσης. Σε σχέση με τη βενζίνη και το πετρέλαιο, το υδρογόνο αναφλέγεται πολύ πιο γρήγορα, οπότε απαιτείται και νέα χαρτογράφηση της ανάφλεξης.
Το υδρογόνο μπορεί να παράγεται από μια ευρεία ποικιλία φυσικών και «ανθρώπινων» πόρων (σαν υποπροϊόν αστικών λυμάτων). Επίσης, παράγεται από νερό, χρησιμοποιώντας φυσικές ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, όπως ηλιακή και αιολική. Όταν συμπιέζεται, έχει υψηλότερη πυκνότητα ενέργειας από τις μπαταρίες, ενώ αποθηκεύεται και μεταφέρεται σχετικά εύκολα. Είμαστε λοιπόν εν αναμονή εξελίξεων…
Γιάννης Τσιρογιάννης
ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ: e-typos.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου