Ο τομέας των «έξυπνων πλοίων» (ship intelligence) θα αποτελέσει το επόμενο μεγάλο μεταβατικό στάδιο για την ναυτική βιομηχανία, σύμφωνα με τις προβλέψεις της RollsRoyce, καθώς τα πλοία γίνονται όλο και πιο σύνθετα και θα απαιτούν μεγαλύτερα επίπεδα ανάλυσης δεδομένων για να λειτουργούν τα συστήματα διαχείρισης πρόωσης και πλοήγησης- με πιθανή κατάληξη την εμφάνιση αυτόνομων πλοίων.
Μαζί με τη VTT Technical Research, η Rolls Royce αποκάλυψε το τελευταίο της όραμα πάνω στο Ship Intelligence- μία φουτουριστική γέφυρα σκάφους η οποία μπορεί να αποτελέσει πραγματικότητα μέχρι το 2025. Η πρωτοποριακή αυτή γέφυρα, (Future Operator Experience Concept-oX) θα παρέχει στο πλήρωμα «έξυπνα» workstations, τα οποία θα αναγνωρίζουν αυτόματα τα άτομα που θα εισέρχονται στη γέφυρα και θα προσαρμόζονται στις προτιμήσεις τους.
Τα παράθυρα θα λειτουργούν ως οθόνες augmented reality που θα παρέχουν βελτιωμένη εικόνα του περιβάλλοντος χώρου, οπτικοποιώντας πιθανούς κινδύνους οι οποίοι υπό άλλες συνθήκες θα ήταν αόρατοι στο ανθρώπινο μάτι. Για παράδειγμα, το σύστημα θα μπορούσε να εντοπίζει επικίνδυνες μάζες πάγου ή άλλα σκάφη που θα μπορούσαν να αποτελέσουν κίνδυνο- ειδικά για τα μεγάλα σκάφη μεταφοράς κοντέινερ.
Ο Μίκαελ Μάκινεν, πρόεδρος (Marine- τμήμα «θαλάσσης») δήλωσε ότι «εισερχόμαστε σε μια πραγματικά συναρπαστική περίοδο στην ιστορία της ναυτιλίας, όπου η τεχνολογία και ειδικότερα η έξυπνη χρήση του Big Data θα καθοδηγεί την επόμενη γενιά πλοίων. Κατά τα επόμενα 10 με 20 χρόνια πιστεύουμε ότι το Ship Intelligence θα αποτελέσει την κινητήρια δύναμη η οποία θα καθορίζει το μέλλον της βιομηχανίας, τον τύπο των σκαφών στη θάλασσα και τα επίπεδα ικανοτήτων των θαλασσοπόρων του αύριο».
Όπως επεσήμανε ο Μάκινεν, με τις απαιτήσεις της περιβαλλοντικής νομοθεσίας και τα αυξανόμενα κόστη λειτουργίας, τα πλοία θα γίνονται όλο και πιο σύνθετα. «Προσθέστε σε αυτό το ότι τα ειδικευμένα πληρώματα έχουν ήδη αρχίσει να σπανίζουν, και βλέπουμε ένα ξεκάθαρο χάσμα να ανοίγει μεταξύ της πολυπλοκότητας των πλοίων και την ικανότητα των ανθρώπων που θα τα επανδρώνουν. Αυτό θα προκαλεί πραγματικά προβλήματα για τη βιομηχανία, και πιστεύουμε ότι θα είναι η ship intelligence που θα καλύψει αυτό το κενό».
Η εταιρεία έχει ήδη πολλές από τις τεχνολογίες που θα καλύπτουν τις ανάγκες των «έξυπνων σκαφών» του μέλλοντος, με το Unified Bridge system να έχει τεθεί πρόσφατα σε υπηρεσία στο πλοίο Stril Luna, αντιπροσωπεύοντας μία νέα, εργονομική προσέγγιση πάνω στις δραστηριότητες που απαιτούνται στη γέφυρα ενός σκάφους. Επίσης, εξελίσσεται ο τομέας της εξ αποστάσεως παρακολούθησης/ επίβλεψης εξοπλισμού σε πλοία, με την Rolls Royce να διατηρεί κέντρα ελέγχου στη Νορβηγία και τη Φινλανδία, όπου πλοία και συστήματα πρόωσης παρακολουθούνται εν λειτουργία σε πραγματικό χρόνο ανά τον κόσμο.
Μαζί με τη VTT Technical Research, η Rolls Royce αποκάλυψε το τελευταίο της όραμα πάνω στο Ship Intelligence- μία φουτουριστική γέφυρα σκάφους η οποία μπορεί να αποτελέσει πραγματικότητα μέχρι το 2025. Η πρωτοποριακή αυτή γέφυρα, (Future Operator Experience Concept-oX) θα παρέχει στο πλήρωμα «έξυπνα» workstations, τα οποία θα αναγνωρίζουν αυτόματα τα άτομα που θα εισέρχονται στη γέφυρα και θα προσαρμόζονται στις προτιμήσεις τους.
Τα παράθυρα θα λειτουργούν ως οθόνες augmented reality που θα παρέχουν βελτιωμένη εικόνα του περιβάλλοντος χώρου, οπτικοποιώντας πιθανούς κινδύνους οι οποίοι υπό άλλες συνθήκες θα ήταν αόρατοι στο ανθρώπινο μάτι. Για παράδειγμα, το σύστημα θα μπορούσε να εντοπίζει επικίνδυνες μάζες πάγου ή άλλα σκάφη που θα μπορούσαν να αποτελέσουν κίνδυνο- ειδικά για τα μεγάλα σκάφη μεταφοράς κοντέινερ.
Ο Μίκαελ Μάκινεν, πρόεδρος (Marine- τμήμα «θαλάσσης») δήλωσε ότι «εισερχόμαστε σε μια πραγματικά συναρπαστική περίοδο στην ιστορία της ναυτιλίας, όπου η τεχνολογία και ειδικότερα η έξυπνη χρήση του Big Data θα καθοδηγεί την επόμενη γενιά πλοίων. Κατά τα επόμενα 10 με 20 χρόνια πιστεύουμε ότι το Ship Intelligence θα αποτελέσει την κινητήρια δύναμη η οποία θα καθορίζει το μέλλον της βιομηχανίας, τον τύπο των σκαφών στη θάλασσα και τα επίπεδα ικανοτήτων των θαλασσοπόρων του αύριο».
Όπως επεσήμανε ο Μάκινεν, με τις απαιτήσεις της περιβαλλοντικής νομοθεσίας και τα αυξανόμενα κόστη λειτουργίας, τα πλοία θα γίνονται όλο και πιο σύνθετα. «Προσθέστε σε αυτό το ότι τα ειδικευμένα πληρώματα έχουν ήδη αρχίσει να σπανίζουν, και βλέπουμε ένα ξεκάθαρο χάσμα να ανοίγει μεταξύ της πολυπλοκότητας των πλοίων και την ικανότητα των ανθρώπων που θα τα επανδρώνουν. Αυτό θα προκαλεί πραγματικά προβλήματα για τη βιομηχανία, και πιστεύουμε ότι θα είναι η ship intelligence που θα καλύψει αυτό το κενό».
Η εταιρεία έχει ήδη πολλές από τις τεχνολογίες που θα καλύπτουν τις ανάγκες των «έξυπνων σκαφών» του μέλλοντος, με το Unified Bridge system να έχει τεθεί πρόσφατα σε υπηρεσία στο πλοίο Stril Luna, αντιπροσωπεύοντας μία νέα, εργονομική προσέγγιση πάνω στις δραστηριότητες που απαιτούνται στη γέφυρα ενός σκάφους. Επίσης, εξελίσσεται ο τομέας της εξ αποστάσεως παρακολούθησης/ επίβλεψης εξοπλισμού σε πλοία, με την Rolls Royce να διατηρεί κέντρα ελέγχου στη Νορβηγία και τη Φινλανδία, όπου πλοία και συστήματα πρόωσης παρακολουθούνται εν λειτουργία σε πραγματικό χρόνο ανά τον κόσμο.
ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ ΤΟ: naftemporiki.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου