Μπορεί να μην είμαστε κάτοικοι της Φιλανδίας, αλλά να που κάποιες μικρές συμβουλές, τις χρειαζόμαστε κι εμείς οι Έλληνες, προκειμένου να αντιμετωπίσουμε με ασφάλεια τους χιονισμένους κατά περίπτωση και παγωμένους (συχνότερα) δρόμους μας. Έστω μια στο τόσο, απαιτείται να γνωρίζουμε τα στοιχειώδη, για να μην βρεθούμε προ εκπλήξεων.
Για πάμε λοιπόν:
Καταρχήν, ανάλογα με τις συνθήκες, χρησιμοποιούμε τις αντιολισθητικές αλυσίδες, τοποθετώντας τες στους κινητήριους τροχούς του αυτοκινήτου μας.
Από εκεί και πέρα, στρίβουμε με όσο το δυνατόν μικρότερες γωνίες στο τιμόνι μας και εάν νιώσουμε λίγο σπινάρισμα από τους τροχούς, μειώνουμε τη δοσολογία στο γκάζι αλλά και τη γωνία στροφής του τιμονιού, μειώνοντας την αντίσταση.
Μην ποντάρετε πολλά στο σύστημα ABS κατά το φρενάρισμα, εδώ δεν έχουμε στεγνό οδόστρωμα, απαιτείται σύνεση κα υπολογισμός, αφού θα πρέπει να έχουμε στο υποσυνείδητό μας μεγαλύτερες αποστάσεις, συγκριτικά πάντα με τις κανονικές συνθήκες οδήγησης.
Στη συνέχεια, χρησιμοποιούμε το φρένο προσεκτικά για να μην σπάσουμε την πρόσφυση του ελαστικού που δεν πρόκειται να επανέλθει με την ηλεκτρονική μείωση της πίεσης του φρένου. Δεν θέλει κόπο, θέλει τρόπο…
Στην κατηφόρα τώρα βάζουμε δεύτερη σχέση στο κιβώτιο και την… ξεχνάμε, δεν αλλάζουμε σχέση αλλά ούτε πατάμε γκάζι, ούτε συμπλέκτη, ούτε φρένο, να θυμάστε. Εφόσον χρειαστεί να σταματήσουμε, πολύ απαλά, προσεκτικά χρησιμοποιούμε το πεντάλ του φρένου και υπομονετικά σταματάμε, χωρίς βίαιες και περιττές κινήσεις.
Δεν είναι τίποτα, χιόνι είναι θα περάσει. Καλή χρονιά σε όλους και προσοχή στους δρόμους…
Γιάννης Τσιρογιάννης
Καταρχήν, ανάλογα με τις συνθήκες, χρησιμοποιούμε τις αντιολισθητικές αλυσίδες, τοποθετώντας τες στους κινητήριους τροχούς του αυτοκινήτου μας.
Από εκεί και πέρα, στρίβουμε με όσο το δυνατόν μικρότερες γωνίες στο τιμόνι μας και εάν νιώσουμε λίγο σπινάρισμα από τους τροχούς, μειώνουμε τη δοσολογία στο γκάζι αλλά και τη γωνία στροφής του τιμονιού, μειώνοντας την αντίσταση.
Μην ποντάρετε πολλά στο σύστημα ABS κατά το φρενάρισμα, εδώ δεν έχουμε στεγνό οδόστρωμα, απαιτείται σύνεση κα υπολογισμός, αφού θα πρέπει να έχουμε στο υποσυνείδητό μας μεγαλύτερες αποστάσεις, συγκριτικά πάντα με τις κανονικές συνθήκες οδήγησης.
Στη συνέχεια, χρησιμοποιούμε το φρένο προσεκτικά για να μην σπάσουμε την πρόσφυση του ελαστικού που δεν πρόκειται να επανέλθει με την ηλεκτρονική μείωση της πίεσης του φρένου. Δεν θέλει κόπο, θέλει τρόπο…
Στην κατηφόρα τώρα βάζουμε δεύτερη σχέση στο κιβώτιο και την… ξεχνάμε, δεν αλλάζουμε σχέση αλλά ούτε πατάμε γκάζι, ούτε συμπλέκτη, ούτε φρένο, να θυμάστε. Εφόσον χρειαστεί να σταματήσουμε, πολύ απαλά, προσεκτικά χρησιμοποιούμε το πεντάλ του φρένου και υπομονετικά σταματάμε, χωρίς βίαιες και περιττές κινήσεις.
Δεν είναι τίποτα, χιόνι είναι θα περάσει. Καλή χρονιά σε όλους και προσοχή στους δρόμους…
Γιάννης Τσιρογιάννης
ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ ΤΟ: e-typos.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου