Ο όρος κρυφό σχολειό αναφέρεται σε ανεπίσημα ελληνικά διδασκαλεία, για τα οποία υποστηρίζεται πως λειτουργούσαν εν κρυπτώ και υπό καθεστώς απαγόρευσης κατά τη διάρκεια της τουρκοκρατίας. Στη νεότερη ιστοριογραφία αμφισβητείται η ύπαρξή τους και θεωρείται πως ανήκουν στη σφαίρα του μύθου, αποτελώντας στοιχείο της προφορικής λαϊκής παράδοσης, χωρίς παρόλα αυτά, να λείπουν κι εκείνες οι αποδείξεις, ότι πραγματικά υπήρξαν και προσέφεραν ανεκτίμητες υπηρεσίες στους υπόδουλους Έλληνες. Θα μου πείτε τι μ’ έπιασε σήμερα και φέρνω στο νου μου το κρυφό σχολειό… Ήταν το πρώτο πράγμα που μου ήρθε στο ξερό μου το κεφάλι, όταν πλοηγούμενος στο διαδίκτυο, τις τελευταίες δύο ημέρες, το θέμα που απασχολεί την επικαιρότητα, δεν είναι άλλο από εκείνο της παιδείας.
Ο λόγος που η καταταλαιπωρημένη ελληνική παιδεία βρίσκεται στην επικαιρότητα και πάλι, δεν είναι ένας αλλά δύο. Ο πρώτος, η επιχειρούμενη από το υπουργείο Παιδείας, η για άλλη μια φορά αλλαγή του εκπαιδευτικού μας συστήματος, με την εισαγωγή ενός νέου νόμου πλαίσιο και ο δεύτερος, είναι ότι σε λίγες μέρες, αρχίζει η νέα σχολική χρονιά. Για τον πρώτο λόγο, δεν θα πω και πολλά πράγματα. Το μόνο που μπορώ να πω, είναι ότι οι εποχές αλλάζουν και σίγουρα θα πρέπει να αλλάξουν και κάποια πράγματα. Αυτό όμως, δεν μπορεί να γίνει χωρίς διάλογο και χωρίς να ληφθεί υπ’ όψιν η γνώμη όλων όσων υπηρετούν το σύστημα. Οι υπουργοί, έρχονται και παρέχονται. Οι δάσκαλοι όμως, οι μαθητές, καθώς και οι γονείς των μαθητών, θα υπάρχουν πάντα, αγωνιώντας και αποζητώντας, μια καλύτερη παρεχόμενη εκπαίδευση.
Ο λόγος που η καταταλαιπωρημένη ελληνική παιδεία βρίσκεται στην επικαιρότητα και πάλι, δεν είναι ένας αλλά δύο. Ο πρώτος, η επιχειρούμενη από το υπουργείο Παιδείας, η για άλλη μια φορά αλλαγή του εκπαιδευτικού μας συστήματος, με την εισαγωγή ενός νέου νόμου πλαίσιο και ο δεύτερος, είναι ότι σε λίγες μέρες, αρχίζει η νέα σχολική χρονιά. Για τον πρώτο λόγο, δεν θα πω και πολλά πράγματα. Το μόνο που μπορώ να πω, είναι ότι οι εποχές αλλάζουν και σίγουρα θα πρέπει να αλλάξουν και κάποια πράγματα. Αυτό όμως, δεν μπορεί να γίνει χωρίς διάλογο και χωρίς να ληφθεί υπ’ όψιν η γνώμη όλων όσων υπηρετούν το σύστημα. Οι υπουργοί, έρχονται και παρέχονται. Οι δάσκαλοι όμως, οι μαθητές, καθώς και οι γονείς των μαθητών, θα υπάρχουν πάντα, αγωνιώντας και αποζητώντας, μια καλύτερη παρεχόμενη εκπαίδευση.
Κάθε χρόνο τέτοιες μέρες, σχεδόν όλα τα χρόνια που θυμάμαι τον εαυτό μου, τρεις δεκαετίες κοντά, το θέμα που απασχολούσε την επικαιρότητα, ήταν το ίδιο. Κενές θέσεις δασκάλων και καθηγητών στα σχολεία, μη έγκαιρη παράδοση των βιβλίων στους μαθητές κ.ο.κ. … Την τελευταία στιγμή όμως, ως είθισται άλλωστε από την νοοτροπία των Ελλήνων, όλα ή σχεδόν όλα, πήγαιναν κατ’ ευχήν. Φέτος όμως, κάτι τέτοιο, δεν φαίνεται στον ορίζοντα. Όλα τα στοιχεία δείχνουν, ότι βιβλία δεν έχουν τυπωθεί, δάσκαλοι δεν πρόκειται να καλύψουν κενά και οι μαθητές, δεν χρειάζεται να αγοράσουν τσάντες για τα βιβλία τους. Ένας χαρτοφύλακας, είναι υπέραρκετός!!!
Όπως πληροφορούμαι, την έλλειψη σε βιβλία, οι φωστήρες του υπουργείου παιδείας, σκέφτονται να την καλύψουν είτε με την διανομή βιβλίων stock, βιβλίων δηλαδή που περίσσεψαν από πέρυσι και υπό κανονικές συνθήκες θα πήγαιναν στα ράφια των βιβλιοπωλείων, είτε άκουσον – άκουσον, με φωτοτυπίες!!! Οι φωτοτυπίες κυρίως, αφορούν τους μαθητές της ελληνικής επαρχίας, τα πίσω ράφια δηλαδή του μαγαζιού κι όχι την λαμπερή βιτρίνα του συστήματος, που όλοι τρέχουν στον αγιασμό βγάζοντας φωτογραφίες, τα σχολεία δηλαδή των μεγάλων αστικών κέντρων. Αν συνυπολογίσουμε δε και το ότι χιλιάδες μαθητές, θα διανύουν μεγάλες αποστάσεις καθημερινά για να βρούνε το θρανίο τους ύστερα από τον λεγόμενο « Καλλικράτη» που εφαρμόζεται από φέτος στο ελληνικό σχολείο, τότε, οι συνθήκες της μόρφωσης ενός ελληνόπουλου το 2011, δεν διαφέρουν και πολύ από εκείνες που επικρατούσαν επί τουρκοκρατίας… Είπα τουρκοκρατία και μελαγχόλησα… Ξέρετε γιατί; Την ώρα που οι Έλληνες μαθητές θα πηγαίνουν με φωτοτυπίες στα σχολεία τους, δίπλα μας, οι Τούρκοι μαθητές, όπως διαβάζω, όχι, δεν θα πηγαίνουν με πλάκα και καλαμάρι. Τα τουρκόπουλα, θα πηγαίνουν εξοπλισμένα με i-pad και i-phones!!! Μιλάω σοβαρά, δεν αστειεύομαι... Ο τούρκος υπουργός εμπορίου Zafer Caglayan σε συνεργασία με το υπουργείο Παιδείας στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού προγράμματος Fatih σκοπεύει … να εξοπλίσει με 15 εκατομμύρια tablets τα σχολεία της χώρας.
Στους στόχους της Άγκυρας εντάσσεται και η ενίσχυση της τοπικής οικονομίας και του κλάδου της πληροφορικής. Ο Caglayan κατά την πρόσφατη επίσκεψή του στη Σίλικον Βάλεϊ και στο Σιάτλ συζήτησε με στελέχη της Apple και της Intel την μελλοντική συνεργασία τους με την Τουρκία.
Η Microsoft δήλωσε πρόθυμη να συνεργαστεί με τουρκικές εταιρείες πληροφορικής, ενώ η Apple ενδιαφέρεται σύμφωνα με σχετικές ανακοινώσεις, να προχωρήσει στην παραγωγή διάφορων αξεσουάρ, συμπληρωματικά για την χρήση των ταμπλετών καθώς και των i-phones, ειδικά για τους Τούρκους μαθητές. Κάτι τέτοιο στην χώρα μας, είχε επιχειρηθεί στο παρελθόν, σχετικά πρόσφατα, από την κυβέρνηση της ΝΔ και διακόπηκε εξ’ όσον γνωρίζω με την έλευση στην διακυβέρνηση της χώρας, του τουρίστα πρωθυπουργού και της παρέας του, που αφού βύθισαν έναν ολόκληρο λαό στην θλίψη και την αβεβαιότητα, τώρα επιχειρούν να βυθίσουν στην μελαγχολία και την ελπίδα του τόπου για ένα καλύτερο αύριο, τα νιάτα της.
Τέλος, τι κι αν ο Έλληνας πρωθυπουργός διαθέτει i-pad, που με καμάρι το παρουσιάζει με κάθε ευκαιρία που θα του δοθεί… Τι κι αν οι Τούρκοι μαθητές, σύντομα αντι για βιβλία θα χρησιμοποιούν ένα τέτοιο… Για τους Έλληνες μαθητές, φωτοτυπίες και πολύ τους είναι. Άλλωστε, αν είναι να διδαχτούν ότι πριν πολλά χρόνια στην προκυμαία της Σμύρνης υπήρξε… συνωστισμός, καλύτερα να μείνουν αμόρφωτοι. Κάθε άλλο σχόλιο εκ μέρους μας, θα ήταν πλεονασμός… Να τους χαιρόμαστε θα πω απλά.
Το άρθρο αναδημοσιεύεται από: ΝΙΚΟΣ ΝΑΟΥΜΗΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου