Μεγάλη απήχηση σε ΗΠΑ, Βρετανία, Γερμανία
Από ρούχα μέχρι έπιπλα και από θέατρο μέχρι μουσική. Η ρετρονοσταλγία κορυφώνεται με τις πωλήσεις βινυλίου να έχουν σημειώσει ιστορικό υψηλό.
Από ρούχα μέχρι έπιπλα και από θέατρο μέχρι μουσική. Η ρετρονοσταλγία κορυφώνεται με τις πωλήσεις βινυλίου να έχουν σημειώσει ιστορικό υψηλό.
Οι τιμητές του δεν κοιτούν ηλικία, αλλά εξαπλώνονται με εντυπωσιακά μεγάλη ταχύτητα.
Το αναπτυσσόμενο αυτό είδος συναντά μεγάλη απήχηση στις ΗΠΑ, τη Βρετανία, ενώ έχει απλώσει τα «πλοκάμια» του και στη Γερμανία της αυτοκινητοβιομηχανίας, όπου δημιουργείται κύμα βινυλοεξαρτημένων.
Από το 1997 οι πωλήσεις του βινυλίου «βλέπουν» διεθνώς την ανιούσα. Στις ΗΠΑ πωλήθηκαν περίπου 4 εκατομμύρια δίσκοι βινυλίου, στη Βρετανία 389.000, ενώ κατακόρυφη αύξηση σημειώθηκε και σε άλλες χώρες ειδικά τα τελευταία πέντε χρόνια.
Όσα για τα δισκοπωλεία βινυλίου, στις ΗΠΑ ανέρχονται στα 23, στη Βρετανία στα 10, ενώ στη Γερμανία στα 8. Η επιτυχία του δεν έγκειται μόνο στη ρετρομανία που «μαστίζει» ένα μεγάλο μέρος του κόσμου, αλλά και στη διαδικασία που ακολουθεί κανείς μέχρι να εναποθέσει το δίσκο στο πικάπ.
Οι ηλικίες που «αγκαλιάζουν» το βινύλιο είναι σχετικά νέες. Το μεγαλύτερο μέρος της καταναλωτικής «πίττας» κινείται από 35 έως 44 ετών, ενώ εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι δεν το προτιμούν μόνο όσοι διαθέτουν πικάπ. Παράλληλα, το βινύλιο συναντά μεγαλύτερη απήχηση στο αντρικό κοινό.
Επιχείρηση που έχει «ανδρωθεί» από το βινύλιο και συνετέλεσε στην αναγέννηησή του είναι η υπερσύγχρονη Optimal Media στη βορειανατολική Γερμανία, γνωστή για την παραγωγή βιβλίων και cd.
Μπορεί το βινύλιο να «διέσχισε» πριν από 20 χρόνια το δρόμο της παρακμής η εταιρεία, όμως, έκανε τη διαφορά συλλέγοντας παλαιά μηχανήματα από αχυρώνες, υπόστεγα και εγκαταλελειμμένα εργοστάσια, αλλά και υλικά από όλο τον κόσμο.
«Ξεκινήσαμε το 1996 και συνεχίζουμε δυναμικά λόγω της μεγάλης δημοφιλίας του βυνιλίου», είπε ο διευθυντής κατασκευών, Πέτερ Ρούνγκε, ενώ προσέθεσε «σε όλο και περισσότερο κόσμο αρέσει η εμπειρία αυτή. Πρόκειται για ένα ζεστό άκουσμα».
Όπως και οι μουσικές βιομηχανίες έτσι και ο Πέτερ Ρούνγκε προέταξαν ως «μυστικό» της επιτυχίας των δίσκων βινυλίου, όχι μόνο το βινύλιο καθεαυτό, αλλά όπως είπαν εκείνο που έλκει τον κόσμο είναι να σηκώνονται, να τοποθετούν στο πικάπ το δίσκο και να ηρεμούν.
Ελισάβετ Σταμοπούλου
Το αναπτυσσόμενο αυτό είδος συναντά μεγάλη απήχηση στις ΗΠΑ, τη Βρετανία, ενώ έχει απλώσει τα «πλοκάμια» του και στη Γερμανία της αυτοκινητοβιομηχανίας, όπου δημιουργείται κύμα βινυλοεξαρτημένων.
Από το 1997 οι πωλήσεις του βινυλίου «βλέπουν» διεθνώς την ανιούσα. Στις ΗΠΑ πωλήθηκαν περίπου 4 εκατομμύρια δίσκοι βινυλίου, στη Βρετανία 389.000, ενώ κατακόρυφη αύξηση σημειώθηκε και σε άλλες χώρες ειδικά τα τελευταία πέντε χρόνια.
Όσα για τα δισκοπωλεία βινυλίου, στις ΗΠΑ ανέρχονται στα 23, στη Βρετανία στα 10, ενώ στη Γερμανία στα 8. Η επιτυχία του δεν έγκειται μόνο στη ρετρομανία που «μαστίζει» ένα μεγάλο μέρος του κόσμου, αλλά και στη διαδικασία που ακολουθεί κανείς μέχρι να εναποθέσει το δίσκο στο πικάπ.
Οι ηλικίες που «αγκαλιάζουν» το βινύλιο είναι σχετικά νέες. Το μεγαλύτερο μέρος της καταναλωτικής «πίττας» κινείται από 35 έως 44 ετών, ενώ εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι δεν το προτιμούν μόνο όσοι διαθέτουν πικάπ. Παράλληλα, το βινύλιο συναντά μεγαλύτερη απήχηση στο αντρικό κοινό.
Επιχείρηση που έχει «ανδρωθεί» από το βινύλιο και συνετέλεσε στην αναγέννηησή του είναι η υπερσύγχρονη Optimal Media στη βορειανατολική Γερμανία, γνωστή για την παραγωγή βιβλίων και cd.
Μπορεί το βινύλιο να «διέσχισε» πριν από 20 χρόνια το δρόμο της παρακμής η εταιρεία, όμως, έκανε τη διαφορά συλλέγοντας παλαιά μηχανήματα από αχυρώνες, υπόστεγα και εγκαταλελειμμένα εργοστάσια, αλλά και υλικά από όλο τον κόσμο.
«Ξεκινήσαμε το 1996 και συνεχίζουμε δυναμικά λόγω της μεγάλης δημοφιλίας του βυνιλίου», είπε ο διευθυντής κατασκευών, Πέτερ Ρούνγκε, ενώ προσέθεσε «σε όλο και περισσότερο κόσμο αρέσει η εμπειρία αυτή. Πρόκειται για ένα ζεστό άκουσμα».
Όπως και οι μουσικές βιομηχανίες έτσι και ο Πέτερ Ρούνγκε προέταξαν ως «μυστικό» της επιτυχίας των δίσκων βινυλίου, όχι μόνο το βινύλιο καθεαυτό, αλλά όπως είπαν εκείνο που έλκει τον κόσμο είναι να σηκώνονται, να τοποθετούν στο πικάπ το δίσκο και να ηρεμούν.
Ελισάβετ Σταμοπούλου
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ: in.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου