Με οικονομική ασφυξία απειλείται η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία αφού οι τράπεζες σφίγγουν τις στρόφιγγες χρηματοδότησης. Οι ναυλαγορές δεν έχουν καταφέρει να περάσουν με επιτυχία τον «δύσκολο κάβο» και τα γκρίζα σύννεφα συγκεντρώνονται στον ουρανό. Τις τελευταίες εβδομάδες υπάρχουν φήμες που κάνουν λόγω για χρεοκοπία ναυτιλιακών εταιρειών και μάλιστα εισηγμένων.
Σύμφωνα με διεθνείς αναλυτές «οι εταιρείες που βρίσκονται σήμερα σε μεγαλύτερο κίνδυνο είναι όσες διαχειρίζονται πλοία ξηρού φορτίου, τάνκερ και λιγότερο πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Οι προβλέψεις κάνουν λόγω για πέντε εταιρείες που αναμένεται, μέσα στους επόμενους 12 μήνες, να καταθέσουν αίτηση για να υπαχθούν στο κεφάλαιο 11, που προβλέπει διαδικασία προστασίας από τους πιστωτές τους. Επίσης, γίνονται πολλές συζητήσεις για συγχωνεύσεις εταιρειών.
Η χρηματοδότηση της παγκόσμιας ναυτιλίας ανέρχεται περίπου στα 500 δισ. δολ. Το συνολικό χαρτοφυλάκιο των 40 πρώτων σε κατάταξη χαρτοφυλακίων τραπεζών ανέρχεται σε 452 δισ. δολ. Από τις 40 τράπεζες που αναφέρονται οι 34 είναι ευρωπαϊκές ενώ οι υπόλοιπες 3 είναι Κινέζικες, οι 2 Ιαπωνικές και 1 από την Κορέα.
Τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι Ευρωπαϊκές τράπεζες είναι μεγάλα. Οι αυστηροί κανονισμοί της Βασιλείας ΙΙΙ που αναγκάζουν τις τράπεζες να πάρουν έκτακτα και άμεσα μέτρα για τη βελτίωση του δείκτη κεφαλαιακής τους επάρκειας (Core Tier I Capital), οι φόβοι για τη συνεχιζόμενη ύφεση καθώς και η έλλειψη ικανών μέτρων από τις πολιτικές ηγεσίες αποτελούν τις βασικές αιτίες της έλλειψης ρευστότητας των τραπεζών που ταλανίζει την επιχειρηματικότητα.
«Επιπροσθέτως οι τράπεζες που δραστηριοποιούνται και στη χρηματοδότηση της ναυτιλίας αντιμετωπίζουν τις συνεχείς πιέσεις που δέχονται οι κύριες ναυτιλιακές αγορές τόσο στο επίπεδο της ανισότητας της προσφοράς και της ζήτησης όσο και στο επίπεδο των ναυλαγορών. Η ναυτιλία βρίσκεται σε χαμηλό σημείο της ναυτιλιακού κύκλου και κανείς δε γνωρίζει αν αυτό είναι το χαμηλότερο σημείο ή υπάρχει και πιο χαμηλό.
Οι τράπεζες αναγκάζονται να προχωρήσουν σε αναχρηματοδοτήσεις προκειμένου να βελτιώσουν την κατάσταση των χαρτοφυλακίων τους παρά να ασχοληθούν με νέες χρηματοδοτήσεις» επισημαίνει στο «www.protothema.gr» ο τραπεζίτης Γιώργος Ξηραδάκης.
Μέσα στο οικονομικό αυτό περιβάλλον εντείνεται η παρουσία των κινέζικων τραπεζών στην ναυτιλιακή χρηματοδότηση. Έχουν καταφέρει, μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα να κάνουν αισθητή την παρουσία τους, προσπαθώντας να καλύψουν μέρος της έλλειψης κεφαλαίων που έχει παρατηρηθεί εξαιτίας της απροθυμίας των υπόλοιπων παραδοσιακών ναυτιλιακών τραπεζών να διεισδύουν στο ναυτιλιακό ρίσκο.
«Οι Κινέζικες τράπεζες έχουν κι έναν άλλο βασικό λόγο για να επεκταθούν στη ναυτιλιακή χρηματοδότηση καθώς η Κίνα αποτελεί την 1η χώρα στις ναυπηγήσεις νέων πλοίων σε ολόκληρο τον κόσμο με παραγγελίες που ανέρχονται σε 2.876 πλοία (στοιχεία Σεπτεμβρίου2011) ήτοι το 44% των πλοίων που χτίζονται παγκοσμίως» επισημαίνει ο Γ.Ξηραδάκης:
«Η κινέζικη κυβέρνηση είναι αποφασισμένη να στηρίζει την ναυτιλιακή και ναυπηγική βιομηχανία προσφέροντας μέσω των τραπεζών της δάνεια με εξαιρετικά προνομιακούς όρους στις μεγάλες ναυπηγικές μονάδες, δάνεια στους εγχώριους πλοιοκτήτες με στόχο την ανανέωση του υπάρχοντος κινέζικου στόλου και δάνεια σε ξένους πλοιοκτήτες για την κατασκευή πλοίων στην Κίνα».
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΕΤΑΙ ΑΠΟ: http://www.protothema.gr ( ΕΔΩ ... )
ΣΧΟΛΙΟ: ΕΤΣΙ ΓΙΑ Ν' ΑΛΛΑΞΟΥΜΕ ΘΕΜΑ ...
Σύμφωνα με διεθνείς αναλυτές «οι εταιρείες που βρίσκονται σήμερα σε μεγαλύτερο κίνδυνο είναι όσες διαχειρίζονται πλοία ξηρού φορτίου, τάνκερ και λιγότερο πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Οι προβλέψεις κάνουν λόγω για πέντε εταιρείες που αναμένεται, μέσα στους επόμενους 12 μήνες, να καταθέσουν αίτηση για να υπαχθούν στο κεφάλαιο 11, που προβλέπει διαδικασία προστασίας από τους πιστωτές τους. Επίσης, γίνονται πολλές συζητήσεις για συγχωνεύσεις εταιρειών.
Η χρηματοδότηση της παγκόσμιας ναυτιλίας ανέρχεται περίπου στα 500 δισ. δολ. Το συνολικό χαρτοφυλάκιο των 40 πρώτων σε κατάταξη χαρτοφυλακίων τραπεζών ανέρχεται σε 452 δισ. δολ. Από τις 40 τράπεζες που αναφέρονται οι 34 είναι ευρωπαϊκές ενώ οι υπόλοιπες 3 είναι Κινέζικες, οι 2 Ιαπωνικές και 1 από την Κορέα.
Τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι Ευρωπαϊκές τράπεζες είναι μεγάλα. Οι αυστηροί κανονισμοί της Βασιλείας ΙΙΙ που αναγκάζουν τις τράπεζες να πάρουν έκτακτα και άμεσα μέτρα για τη βελτίωση του δείκτη κεφαλαιακής τους επάρκειας (Core Tier I Capital), οι φόβοι για τη συνεχιζόμενη ύφεση καθώς και η έλλειψη ικανών μέτρων από τις πολιτικές ηγεσίες αποτελούν τις βασικές αιτίες της έλλειψης ρευστότητας των τραπεζών που ταλανίζει την επιχειρηματικότητα.
«Επιπροσθέτως οι τράπεζες που δραστηριοποιούνται και στη χρηματοδότηση της ναυτιλίας αντιμετωπίζουν τις συνεχείς πιέσεις που δέχονται οι κύριες ναυτιλιακές αγορές τόσο στο επίπεδο της ανισότητας της προσφοράς και της ζήτησης όσο και στο επίπεδο των ναυλαγορών. Η ναυτιλία βρίσκεται σε χαμηλό σημείο της ναυτιλιακού κύκλου και κανείς δε γνωρίζει αν αυτό είναι το χαμηλότερο σημείο ή υπάρχει και πιο χαμηλό.
Οι τράπεζες αναγκάζονται να προχωρήσουν σε αναχρηματοδοτήσεις προκειμένου να βελτιώσουν την κατάσταση των χαρτοφυλακίων τους παρά να ασχοληθούν με νέες χρηματοδοτήσεις» επισημαίνει στο «www.protothema.gr» ο τραπεζίτης Γιώργος Ξηραδάκης.
Μέσα στο οικονομικό αυτό περιβάλλον εντείνεται η παρουσία των κινέζικων τραπεζών στην ναυτιλιακή χρηματοδότηση. Έχουν καταφέρει, μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα να κάνουν αισθητή την παρουσία τους, προσπαθώντας να καλύψουν μέρος της έλλειψης κεφαλαίων που έχει παρατηρηθεί εξαιτίας της απροθυμίας των υπόλοιπων παραδοσιακών ναυτιλιακών τραπεζών να διεισδύουν στο ναυτιλιακό ρίσκο.
«Οι Κινέζικες τράπεζες έχουν κι έναν άλλο βασικό λόγο για να επεκταθούν στη ναυτιλιακή χρηματοδότηση καθώς η Κίνα αποτελεί την 1η χώρα στις ναυπηγήσεις νέων πλοίων σε ολόκληρο τον κόσμο με παραγγελίες που ανέρχονται σε 2.876 πλοία (στοιχεία Σεπτεμβρίου2011) ήτοι το 44% των πλοίων που χτίζονται παγκοσμίως» επισημαίνει ο Γ.Ξηραδάκης:
«Η κινέζικη κυβέρνηση είναι αποφασισμένη να στηρίζει την ναυτιλιακή και ναυπηγική βιομηχανία προσφέροντας μέσω των τραπεζών της δάνεια με εξαιρετικά προνομιακούς όρους στις μεγάλες ναυπηγικές μονάδες, δάνεια στους εγχώριους πλοιοκτήτες με στόχο την ανανέωση του υπάρχοντος κινέζικου στόλου και δάνεια σε ξένους πλοιοκτήτες για την κατασκευή πλοίων στην Κίνα».
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΕΤΑΙ ΑΠΟ: http://www.protothema.gr ( ΕΔΩ ... )
ΣΧΟΛΙΟ: ΕΤΣΙ ΓΙΑ Ν' ΑΛΛΑΞΟΥΜΕ ΘΕΜΑ ...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου